سخنگوی کرملین در نخستین مصاحبه‌ تلویزیونی‌اش با یک رسانه غربی در موردی نادر پذیرفت که نیروهای روسیه از هنگام حمله به اوکراین دچار «تلفاتی عمده» شده‌اند.

Peskov

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز در پاسخ به این سوال که آیا این جنگ با توجه به شمار سربازان از دست رفته به یک سرافکندگی برای روسیه بدل نشده است، گفت: «ما تلفات عمده‌ای از نیروها داشته‌ایم و این مصیبت بزرگی برای ما است.»

اما پسکوف عدد معینی را به عنوان شمار تلفات بیان نکرد. روسیه در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) اعلام کرد که ۱۳۵۱ سرباز را از دست داده است و ۳۸۵۲ سرباز هم زخمی شده‌اند. در مقابل، یک مقام ارشد ناتو در این هنگام که چهار هفته از جنگ در اوکراین می‌گذشت، شمار تلفات سربازان روسی را بین ۷۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ تخمین زد.

پسکوف در این مصاحبه گفت از تعلیق روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل به خاطر حمله به اوکراین «متاسف» است، اما افزود: «ما به دفاع از منافع‌مان با استفاده از هر وسیله قانونی ممکن ادامه خواهیم داد.

او همچنین تاکید کرد که نیروهای روسی از شروع جنگ «هرگز اهداف غیرنظامی را گلوله‌باران نکرده‌اند» و گفت: «آنها فقط زیرساخت‌های نظامی را در اوکراین هدف قرار می‌دهند و ز موشک‌ها با دقت بالا استفاده می‌کنند.»

سخنگوی کرملین همچنین مدعی شد که تصاویر هولناکی که از هفته پیش از بوچا منتشر شدند، «تقلبی و ساختگی» هستند. هنگامی که از پسکوف سوال شد آیا متوجه هست که حرفش «چقدر بی‌معنی» به نظر می‌رسد، او پاسخ داد: «این یک تقلب جسورانه است و ما چند روز است که در این باره صحبت کرده‌ایم، اما هیچکس به ما گوش نمی‌دهد.»

کد خبر 668344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha