سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۵
۰ نفر

ناصر قراگزلو: شاید در پایان هفته دوازدهم، کمتر کسی فکر می‌کرد یک بازیکن 34 ساله بتواند با 7 گل درصدر جدول گلزنان لیگ قرار بگیرد.

باقری و کریمی در این فصل از ارکان موفقیت تیمشان بوده‌اند. شاید به همین دلیل است که هنوز هم در مورد بازگشت به تیم‌ملی با تردیدهایی روبه‌رو هستند. کاپیتان پرسپولیس به سئوالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  •  در بازی با سپاهان به سختی موفق به شکست حریف شدید.

قبل از بازی به‌خوبی به این نکته آگاه بودیم که بازی سختی مقابل سپاهان خواهیم داشت. بازی را خیلی خوب شروع کردیم و به گل رسیدیم اما در ادامه حریف بهتر از ما بازی کرد و
به 2 گل دست یافت.

بعد از برتری حریف تیم ما جریان بازی را در اختیار گرفت و ضمن جبران گل‌خورده، گل برتری‌مان را نیز به ثمر رساندیم. به نظر من در نیمه دوم کم‌نقص بازی کردیم و مزد برتری خودمان را گرفتیم ضمن آنکه اگر هوشیارتر بودیم حتی می‌توانستیم سپاهان را با یک شکست سنگین بدرقه کنیم.

  • در نیمه دوم، پست شما هم تغییر کرد.

بله، من در نیمه دوم به پست هافبک دفاعی رفتم و در کنار مازیار زارع، بیشتر وظایف دفاعی داشتم درحالی که در 45 دقیقه اول پشت فوروارد تیم بازی می‌کردم و به مهاجم تیم‌مان برای گلزنی اضافه می‌شدم.

  • به نظر، در پست مهاجم پشت فوروارد عملکرد بهتری دارید.

به هر حال در این منطقه به دروازه حریفان نزدیکترم و می‌توانم گل بزنم یا در بازی تهاجمی تیم‌مان موج مثبتی ایجاد کنم.

  • در چند بازی اخیر در گلزنی برروی ضربات سر نیز موفق نشان داده ای.

برای من گل‌زدن با پا یا سر مهم نیست. من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای هیچ‌گاه به فکر مسائل جزیی نیستم.

  • در مورد باقری این نگرانی وجود دارد که تداوم موفقیت او در این سن، تداوم چندانی نداشته باشد.

من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای تلاشم را انجام می‌دهم تا همیشه جزو بهترین‌ها باشم به همین دلیل بیشتر تمرین می‌کنم و به لحاظ بدنی، تغذیه و سایر مسائل هیچ‌گاه از خودم غافل نمی‌شوم. چون فکر می‌کنم فوتبالیست هیچگاه نباید از تمرین و نگاه حرفه‌ای به فوتبال که به او در موفقیت کمک می‌کند، غفلت کند اما مصدومیت یا حوادثی که ممکن است سر راه یک فوتبالیست قرار بگیرند امر اجتناب‌ناپذیری است.

  • نمی‌ترسی که با حوادث فوتبالی از فوتبال محو شوی؟

به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای از حوادث فوتبالی نمی‌ترسم چون آنها بخشی از طبیعت فوتبال هستند. به عنوان یک بازیکن خطرات فوتبالی را پذیرفتم اما همین قدر به شما بگویم بازیکن با بدن آماده، توجه به خودش و تمرینات ویژه می‌تواند خودش را از مصدومیت‌ها و مسائل دیگر مصون نگه دارد اما با اطمینان می‌گویم که من در این فوتبال محو نمی‌شوم. چون بیشتر از همیشه تلاش می‌کنم و زحمت می‌کشم و حواسم به خیلی از مسائل هست.

  • در مورد خط دفاع پرسپولیس که گفته می‌شود پاشنه‌آشیل پرسپولیس شده، چه نظری داری؟

شما بازی رئال‌مادرید و آتلتیک‌بیلبائو را دیدید. حریف به راحتی 2 گل به رئال زد. اشتباهات فردی و مشکلات دفاعی معمولاً در بسیاری از تیم‌ها از جمله تیم‌های بزرگ نیز وجود دارد.

  •  اما مشکلات خط دفاعی پرسپولیس به نظر ادامه‌دار است و حل آن مشکل به نظر می‌رسد.

بازیکنان خط دفاعی ما بازیکنان خوبی هستند. سال گذشته با همین مدافعان تیم ما قهرمان لیگ شد اما من به عنوان کاپیتان تیم  با بازیکنان خط دفاعی صحبت کردم چون مطمئناً با صحبت کردن، آرامش و تمرکز بخش مهمی از مشکلات آنها برطرف خواهد شد. ضمناً شما توجه داشته باشید تیم ما به خصوص خط دفاعی‌مان در نیمه دوم بهتر شد بنابراین مدافعان ما می‌توانند بهترین باشند و کمتر اشتباه کنند.

  •  کمتر کسی فکر می‌کرد باقری در پایان هفته دوازدهم، 7 گل بزند. به نظر نیم نگاهی به کسب عنوان آقای گلی دارید.

بازی سپاهان تمام شد ضمن آنکه من به آقای گلی فکر نمی‌کنم چون فکر می‌کنم برای این کار آفریده نشده‌ام.

  •  اما اگر در پایان فصل آقای گل شدید، چه عکس‌العملی در این رابطه خواهید داشت؟

گفتم که به این مسئله فکر نمی‌کنم و به این موضوع منطقی نگاه می‌کنم. ضمن آنکه تنها هدفم در تمام بازی‌ها شکست حریفان و موفقیت پرسپولیس است.

  •  کریم باقری در بازی امارات برای تیم‌ملی بازی می‌کند؟

باور کنید من هیچ مشکلی با علی دایی ندارم و همیشه با افتخار برای تیم‌ملی کشورم بازی کردم اما در مورد حضور در تیم‌ملی اجازه بدهید بیشتر فکر کنم.

  •  یعنی برخلاف گفته دایی شاید مقابل امارات بازی نکنید؟

نه، اصلاً چنین چیزی نگفتم اما من برای حضور در تیم‌ملی باید بیشتر فکر کنم.

  • در مورد علی کریمی، آشتی‌اش با دایی و بازگشتش به تیم‌ملی در بین دو نیمه بازی پرسپولیس و برق شیراز اتفاقاتی افتاد. نظر شما در این خصوص چیست؟

به نظر من کشاندن کریمی به اتاقی که دایی در آنجا قرار داشت تا حدودی ناشیانه بود و کار را برای بازگشت کریمی به تیم‌ملی خراب کرد. به نظر من صحبت در بین دو نیمه آن هم در استادیوم آزادی کار چندان درستی نبود. به سرمربی تیم‌ملی و کریمی گفته شد همدیگر را ببینند اما مگر این دو شخص با یکدیگر دشمنی داشتند که چنین مراسمی باید برای آنها ترتیب داده شود؟ اصلاً نمی‌دانم علی دایی چه طور قبول کرده بود در چنین مراسمی حضور پیدا کند.

  • اما علی دایی نشان داد که هیچ کدورتی از کریمی ندارد.

در این موضوع شکی وجود ندارد اما به نظر من باید از مسئولان فوتبال برای این کار پیشقدم شوند چون علی دایی ثابت کرده که با هیچ بازیکنی مشکلی ندارد اما صحبتی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال دراین رابطه به آن شکلی که باید مطرح شود هنوز شنیده نشده است.

  • اما در زمینه آشتی کریمی و دایی از بازیکنانی نظیر باقری انتظار بیشتری می‌رود.

باور کنید من یکی، دوبار با علی کریمی در این رابطه صحبت کردم اما با اتفاقی که در ورزشگاه آزادی افتاد فکر می‌کنم چند درصد امیدی هم که به حل و فصل اختلاف دایی و کریمی وجود داشت از بین رفت.

  •  یعنی باید قید حضور کریمی را در تیم‌ملی زد؟

فعلاً که خود کریمی اصلاً تمایلی به بازگشت به تیم‌ملی ندارد. من فکر می‌کنم در شرایط فعلی باید تا حدودی صبر کرد و زمان داد تا مشکلات حل شود و همانطور که گفتم باید مسئولان فوتبال برای حل مشکل کریمی و دایی پیشقدم شوند.

  •  فکر می‌کنید پرسپولیس با وجود مشکلاتی که دارد، شانس تکرار قهرمانی را دارد؟

به نظر من قهرمانی یک تیم تنها در نیم فصل دوم برای هر تیمی ممکن است شکل بگیرد.

  •  مدعیان قهرمانی در این فصل را چه تیم‌هایی می‌دانید؟

فکر می‌کنم شرایط چند تیم نسبت به بقیه بهتر است اما همانطور که گفتم چهره اصلی تیم‌های مدعی در نیم‌فصل‌دوم مشخص می‌شود.

  •  و بازی بعدی پرسپولیس مقابل مقاومت؟

برای ما تمام بازی‌ها سخت هستند و پرسپولیس در هر دیداری چه در خانه و چه در خارج از خانه، محکوم به شکست حریفان و کسب 3 امتیاز است چون هر نتیجه‌ای به غیر از برد باعث ایجاد حاشیه و حرف و حدیث می‌شود.

کد خبر 66829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز