وب‌سایت شرکت «گازپروم نفت»، شاخه نفتی شرکت دولتی عظیم گاز گازپروم روز چهارشنبه پس از هک شدن ظاهری که به نظر آخرین مورد از حملات سایبری به سایت‌های دولتی روسیه است، از کار افتاد.

Gazprom

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این وب‌سایت برای مدت کوتاهی بیانیه‌ای را ظاهرا مربوط به آلکسی میلر، مدیرعامل گازپروم، یکی از متحدان نزدیک رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین را نشان داد

میلر ماه پیش از ۵۰۰۰۰۰ کارمند این غول گازی خواست تا برای حفظ روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ در مقابل خصومت خارجی به حمایت از پوتین برخیزند.

بیانیه منسوب میلر که ظاهرا مربوط به نسخه هک‌شده سایت است، از قول او اظهاراتی انتقادی درباره تصمیم روسیه برای فرستادن ده‌ها هزار نیرو به درون کشور همسایه‌اش اوکراین که به مرگ هزاران نظامی و غیرنظامی انجامید، نقل می‌کند.

وب‌سایت این شرکت مدت کوتاهی بعد از کار افتاد.

«گازپروم نفت» بعدا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اطلاعات منتشرشده در سایت در صبح ششم آوریل حقیقت ندارند و نمی‌توان آنها را بیانیه رسمی نمایندگان یا سهامداران شرکت شمرد.»

سخنگوی گازپروم هم بیانیه منتشرشده در وب‌سایت را بی‌معنی خواند.

قبلا در ماه فوریه وب‌سایت خبرگزاری دولتی تاس روسیه هک شد و پیامی در آن منتشر شد که از مسکو می‌خواست آنچه «عملیات ویژه» در اوکراین می‌خواند، متوقف کند.

کد خبر 668133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha