کاهش ۵۰ درصدی حوادث رانندگی در منطقه ۳ تهران، پذیرش ۳۴ هزار نفر در گرم‌خانه‌های منطقه ۱۲، اقدامات فنی و عمرانی شهرداری منطقه۱۳ در جهت مناسب سازی، برپایی پردیس قرآنی در بوستان خلیج فارس منطقه ۱۵، اجرای ۳ هزار متر مربع نقاشی زمینی در منطقه ۱۹ از مهمترین اخبار شهرداری مناطق در هفدهمین روز فروردین بود.

سد معبر

به گزارش همشهری آنلاین، درهای غیرمجاز در ورودی معابر، کوچه‌ها و بن بست‌های شمال تهران در راستای سهولت و جلوگیری از اختلال در تردد شهروندان، رسیدگی به مطالبات شهروندان و رعایت عدالت اجتماعی جمع‌آوری می‌شود.

با حضور حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه یک و محمد حسین جعفری معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه یک ( الهیه)، درهای شمالی و جنوبی خیابان شهید قاسمی ( گلستان) درمحله اقدسیه  جمع آوری  و ۸۴۰ متر رفع انسداد شد.

در این بازدید شهردار منطقه یک در جمع تعدادی از اهالی این خیابان گفت: این اقدام توسط برخی ساکنان در راستای ویژه شدن، تبعیض و ارزش افزوده فزاینده ملک خود در کوچه‌های اختصاصی انجام شده است که هر گونه انسداد و کنترل معابر مرتبط با موضوعات امنیتی نیاز به اخذ  مصوبه شورای امنیت کشور ( شاک ) را دارد که در خصوص این خیابان  هیچ گونه مصوبه‌ای موجود نیست.

او افزود: این اقدام قانونی در اجرای تبصره یک ذیل بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری مصوب ۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی ، همچنین تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداری که معابر و کوچه های عمومی ملک عمومی محسوب می شود و در مالکیت شهرداری هستند و مستند به ماده ۴۶ آیین نامه مالی شهرداری ها حفظ و حراست از اموال عمومی و مهیا ساختن برای استفاده عموم  از وظایف شهرداری تعیین شده است مبنی بر اینکه سد معابر عمومی ممنوع و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن این معبرها به وسیله مامورین خود راسا اقدام کند.

براساس گفته حاجوی« طومار اهالی کوی شهید قاسمی به شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۳۹۹ و همچنین تماس های متعدد شهروندان با سامانه های نظارتی مبنی بر خروج این خیابان از انحصار بسیار زیاد بوده و شهرداری منطقه یک در راستای احقاق حقوق عامه  و پس از جلسات متعدد و اخطارهای لازم اقدام قانونی را به عمل آورد.»

حاجوی تاکید کرد: موضوع لزوم رفع انسداد از خیابان اصلی با ۵ ابلاغ قانونی از سوی شهرداری  به امنای خیابان در اسفندماه ۱۴۰۰ طی سه جلسه با حضور شهردار ناحیه ، کلانتری ۱۲۳ نیاوران با هیئت امنای ساکنین مطرح و مهلت‌های لازم داده شد که نتیجه‌ای دربرنداشت. در ابلاغیه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به شهرداری تهران مبنی بر نصب موانع فیزیکی در معابر در بهمن ماه ۱۴۰۰ نیز مجدد از شهرداری برای اعمال قانون مطالبه شده است .

گفتنی است؛ در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ رئیس وقت کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای به شهرداری منطقه یک، خواستار رفع و جمع آوری درهای آهنی خیابان گلستان اقدسیه شده بود.

کاهش ۵۰ درصدی حوادث رانندگی در منطقه ۳ تهران

حوادث رانندگی نوروز ۱۴۰۱ در بازه زمانی ۲۶ اسفند تا ۱۴ فروردین در منطقه ۳ تهران ۵۰ درصد با مشابه در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است. «مریم نخعی پور» معاون حمل و نقل شهرداری تهران منطقه ۳ با اعلام این خبر گفت: «این کاهش تصادفات مربوط به موارد جرحی، تعداد مجروحین و خسارتی بوده و در خصوص موارد فوتی هم خوشبختانه هم در سال ۱۴۰۰ و هم امسال در این بازه تصادف فوتی نداشتیم. اصلاح‌های هندسی در معابر و بزرگراه‌ها، دوربین‌های کنترل سرعت، انجام خط کشی های طولی و عرضی مناسب، انجام مناسب سازی در تقاطع های توسط شهرداری، اعمال قوانین و مقررات راهنمایی توسط پلیس راهور و نیز فرهنگ مناسب رانندگی توسط رانندگان وسایل نقلیه مثل بستن کمربند ایمنی و رعایت سرعت مطمئنه از عوامل موثر در کاهش تصادفات در سطح معابر می باشند.

پذیرش ۳۴ هزار نفر در گرم‌خانه‌های منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از پذیرش ۱۷ هزار و ۶۳۳ نفر در گرم‌خانه‌ آقایان و ۱۶ هزار و ۸۸ نفر در گرم‌خانه‌ بانوان این منطقه از ابتدای اجرای طرح زمستان گرم تاکنون خبر داد. «امیر یزدی» شهردار منطقه ۱۲ با اعلام این خبر گفت: «منطقه ۱۲ با آغاز فصل سرما با مشارکت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران  به‌صورت شبانه‌روزی طرح زمستان گرم را برای ساماندهی افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب اجرا کرده است. این طرح از ۱۵ آبان‌ماه سال جاری به‌طور مستمر و شبانه‌روزی در حال اجراست و تا ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد داشت که احتمال تمدید این طرح بر مبنای ابلاغیه‌های بعدی نیز وجود دارد.» شهردار قلب طهران از انجام ۷۷۲ گشت فوریتی (توسط سازمان و منطقه) برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: «مجموع گشت‌های انجام‌شده توسط منطقه ۱۲ تاکنون ۵۵۲ گشت گزارش شده که از این تعداد، ۲۵۴ مورد توسط سواری، ۹۰ مورد توسط پیکاپ، ۱۸۲ مورد توسط خودروی ون و ۲۶ مورد توسط اتوبوس انجام شده است. تعداد افراد شناسایی‌شده در این گشت‌ها، ۳ هزار و ۹۹۰ نفر توسط گشت‌های سازمان بوده که ۳ هزار و ۶۳۵ نفر آنها مرد و ۳۵۵ نفر آنها زن بوده‌اند؛ همچنین ۶۰۳ نفر توسط گشت‌های منطقه شناسایی‌ شده‌اند که همگی مرد بوده‌اند. نیروهای حاضر در این طرح شامل ۶۶۹ نفر از شهرداری منطقه ۱۲ و ۱۹۰ نفر از نیروی انتظامی است. وی با اعلام این مطلب که از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۳۳ هزار و ۷۲۱ نفر در ۲ گرم‌خانه‌ منطقه پذیرش شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۳۳ نفر مرد و ۱۶ هزار و ۸۸ نفر زن بوده‌اند که در دو گرم‌خانه منطقه واقع در بوستان شوش اسکان داده شده‌اند؛ همچنین آمار جذب معتادان متجاهر توسط نیروی انتظامی، هزار و ۷۶۴ نفر اعلام شده که هزار و ۷۳۴ نفر آن مرد و ۳۰ نفر آنها زن بوده‌اند.

اقدامات فنی و عمرانی شهرداری منطقه۱۳ در جهت مناسب سازی

اقدامات عمرانی در محدوده بوستان جنگلی سرخه حصار، اتوبان شهید یاسینی و سطح نواحی چهارگانه منطقه ۱۳ در طرح استقبال از بهار انجام شد. «محمد هادی علی‌احمدی»، شهردار منطقه۱۳ با اعلام این خبر گفت : «به منظور افزایش استقبال گردشگران از جاذبه‌های گردشگری در شرق تهران، مجموعه اقدامات عمرانی  شامل لکه‌گیری، روکش آسفالت، ترمیم و بازسازی جدول و کفپوش معابر بوستان جنگلی سرخه‌حصار به صورت ویژه در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شد. عملیات لکه‌گیری بزرگراه شهید یاسینی در حدفاصل پل‌های متوسلیان-لواسانی مسیر جنوب به شمال با اجرای تلفیق بتن غلطکی RCc  و آسفالت بیندر، تعریض خیابان پیروزی، بازسازی و بازپیرایی پلاک های عقب نشینی شده در ضلع جنوب این خیابان، حدفاصل میدان شهدا و خیابان شکوفه، به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان و سهولت دسترسی ایمن مسافران نوروزی به شهرهای شمالی، اجرا شد.

معابر شمال تهران از اختصاصی بودن خارج می‌شوند/ کاهش ۵۰ درصدی حوادث رانندگی در منطقه ۳ تهران

برپایی پردیس قرآنی در بوستان خلیج فارس منطقه ۱۵

پردیس قرآنی «لبخند دل ها» همزمان با فرا رسیدن ماه میهمانی خدا و ضیافت الله رمضان در بوستان خلیج فارس منطقه ۱۵ آغاز به کار کرد. «محمدحسن رجبی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ با اعلام این خبر گفت: این طرح در راستای ارتقای نشاط معنوی، اجتماعی شهروندان و معرفی ظرفیت های موجود در محله‌ها و با هدف ترویج فرهنگ روزه داری و همچنین آشنایی با فرهنگ و رسوم قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در بوستان خلیج فارس برپا شد. هرشب برنامه‌های متنوعی با حضور هنرمندان و استعدادهای منطقه‌ای در استیج پردیس به اجرا درمی‌آید. پردیس از ۱۶ فروردین آغاز به کار کرده و تا ۲۶  فروردین برپاست و شهروندان می توانند از ساعت ۱۸  با مراجعه به بوستان خلیج فارس در محله مشیریه از برنامه های آن بهره مند شوند.

اجرای ۳ هزار متر مربع نقاشی زمینی در منطقه ۱۹

۳ هزار متر مربع نقاشی زمینی مخاطب محور با موضوع بازی های سنتی در ورودی منطقه ۱۹ اجرا شد. «مهدی هدایت» شهردار منطقه ۱۹ با اعلام این خبر گفت : «اجرای نقاشی های دیواری مخاطب محور گامی در راستای پویاسازی محیط شهری و آرامش بصری است و تاکنون ۳۰ نقاشی زمینی در مجموع به متراژ ۱۰۰۰ متر مربع برای احیای بازی‌های سنتی با موضوعات لی لی، هزارتو و پرش در ورودی جنوبی و بوستان افرا پایتخت اجرا شد.

کد خبر 668126
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha