چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله گفت: در حادثه حریق که در ۳ نقطه از نوار ساحلی میانکاله رخ داد، ۴.۵ هکتار از میانکاله در آتش سوخت.

آتش سوزی در میانکاله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی کلانه رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله امروز ۱۷ فروردین با اشاره به وقوع حریق در میانکاله اظهار کرد: نخستین آتش‌سوزی پناهگاه حیات وحش میانکاله در سال ۱۴۰۱ در نوار ساحلی این پناهگاه رخ داد.

وی گفت: در ادامه  دومین و سومین آتش‌سوزی در نوار ساحلی پناهگاه حیات وحش میانکاله بعد از گذشت چند  ساعت رخ داد که با تلاش چندین ساعته محیط‌بانان مهار و اطفا شد.

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله بیان کرد: مجموعا در این حادثه که در سه نقطه از نوار ساحلی میانکاله رخ داد، ۴.۵ هکتار از میانکاله در آتش سوخت.

کلانه تصریح کرد: پوشش منطقه که دچار حریق شده بود، انار، سازیل و تمشک بوده است.

وی در پایان گفت: عامل این حریق هم انسانی بوده که ضرورت دارد در کنار توجه به توصیه‌ها، نهادهای مرتبط همانند گذشته ما را همراهی کنند.

در سفر رئیس‌جمهوری به مازندران و بازدید وی از میانکاله، قول ایجاد پایگاه اطفای حریق در میانکاله داده شد که باتوجه به اهمیت منطقه و همچنین عضویت استاندار مازندران در کمیته راهبری میانکاله لازم است این مهم هرچه زودتر محقق شود.

کد خبر 668026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha