معاون امور زنان رئیس‌جمهور در مورد واقعه ناگوار مشهد گفت: علاوه بر بدسلیقگی و بی‌تدبیری به نظر می‌رسد نوعی برنامه‌ریزی غیرهوشمند یا نوعی تعمد از سوی برخی مسئولین در کار بود. 

انسیه خزعلی - معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور

به گزارش همشهری‌آنلاین، انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس‌جمهور در مورد اتفاقات دیدار ایران و لبنان در شهر مشهد گفت: این واقعه ناگوار بود و می‌شود گفت علاوه بر بدسلیقگی و بی‌تدبیری به نظر می‌رسد نوعی برنامه‌ریزی غیرهوشمند یا نوعی تعمد از سوی برخی مسئولین در کار بود. 

او بیان کرد: افراد مختلفی در این موضوع دخیل بودند. به طور قطع از مهم‌ترین سیاست‌های دولت مردمی حفظ احترام و کرامت زنان است. رئیس‌جمهوری در مورد این موضوع و خدشه‌دار شدن احترام بانوان خیلی حساسیت نشان داد و بسیار متاثر شد و خیلی سریع دستور پیگیری داد. الان هم به طور مکرر پیگیر جمع‌بندی و معرفی مسببان و اعمال‌های غلط هستیم. بخشی از این کار غیردولتی است و بخش مرتبط با دولت نیز مدیریت مناسب با سیاست‌های دولت را نداشته است. 

خزعلی افزود: دولت در سند تحول نسبت به زنان جایگاه بلندی را در نظر دارد و به نظر می‌رسد این مسئله جاهلانه و عامدانه است و به نظر می‌رسد برخی به دنبال ضربه زدن به این هدف هستند و از دستیابی به این موقعیت ممانعت می‌کنند. 

معاون امور زنان رئیس‌جمهور توضیح داد: برخی خطاها کاملا مشهود است. انتخاب این ورزشگاه مناسب نبود و اینکه عنوان می‌کنند به خاطر کرونا بوده، قابل قبول نیست. به نظر می‌رسد همه این موضوعات سهوی نیست. فقط هم مسئله زنان نبوده است. بحث شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل شدن ورزشگاه هم بوده است. 

او گفت: برخورد با خانم‌ها در این بی‌مدیریتی بیشتر بود چراکه قشر آسیب‌پذیر هستند. چند ماه پیش ورود بانوان به ورزشگاه را داشتیم که هم حرمت آنها حفظ شد و هم توهینی به آنها نشد. ما نمونه‌های این‌ها را داشتیم و حالا چرا باید این مسئله پیش بیاید. 

خزعلی اظهار کرد: امیدوارم این موضوع عامدانه نباشد اما شواهد نشان می‌دهد همه آن سهوی نبوده و حداقل بی‌تدبیری است. قطعا شأن زن‌ها باید حفظ شود. ریاست محترم جمهور به‌کارگیری زنان را در مراکز عالی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی خواستار است. 

کد خبر 667767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha