ولز با گرت بیل، آرون رمزی، دنیل جیمز و چند بازیکن دیگر شاغل در تیم‌های بزرگ ممکن است در جام جهانی حریف ایران شود.

ولز

به گزارش همشهری‌آنلاین، ولز با ۲‌گل بیل در پلی‌آف مقدماتی اروپا توانست بر اتریش ۲بر یک غلبه کند و داوید آلابا را از رسیدن به جام جهانی محروم سازد. اما یک مرحله دیگر باقی مانده و این تیم باید در انتظار نتیجه دیدار رودرروی اسکاتلند با اوکراین بماند که فعلا به‌خاطر شرایط جنگی اوکراین به تعویق افتاده است. اتفاقا ولز نخستین بازی ملی تاریخ خود را ۲۶ مارس ۱۸۷۶ میلادی در برابر تیم ملی فوتبال اسکاتلند برگزار کرده بود که ۴بر صفر شکست خورد و بدترین شکست تاریخ خود را هم مقابل همین اسکاتلند متحمل شد با نتیجه ۹بر صفر. تیم ملی ولز ملقب به اژدهایان، تابستان پرکاری را هم پیش‌رو دارد و باید با بزرگان اروپا به‌ترتیب لهستان، هلند و بلژیک در چارچوب لیگ ملت‌های اروپا بازی کند.

ولز فقط یک‌بار در جام جهانی فوتبال ۱۹۵۸ حضور داشته که تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده. این تیم ۲ بار هم در یورو۲۰۱۶و ۲۰۲۰حاضر شده و هم‌اکنون در رنکینگ فیفا در رتبه۱۷جهان قرار دارد. حضور ولز در آن سال هم اتفاقی بود. آنها پایین‌تر از چکسلواکی از راهیابی به جام جهانی بازماندند اما اتفاقات سیاسی باعث شد نخستین و آخرین‌بار رنگ جام جهانی را ببینند. برای جام‌جهانی ۱۹۵۸سودان و مصر از حضور برابر رژیم صهیونیستی خودداری کرده و اندونزی هم خواهان بازی در زمین بی‌طرف بود. برای همین هر ۳ تیم حذف شدند. فیفا که نمی‌خواست تیمی بدون بازی به جام جهانی برود، ابتدا بلژیک را به سوئد دعوت کرد و چون بلژیکی‌ها آماده نبودند، ولز جایگزین آنها شد. این تیم سرانجام در آن سال در سوئد با یک برد، ۳ تساوی و تنها یک باخت و ۴گل زده و ۴گل خورده در جایگاه ششم ایستاد.

کریس گانتر با ۱۰۷و گرت بیل با ۱۰۲بازی، بیشترین بازی ملی را با پیراهن اژدها دارند و بیل با ۳۸گل زده بهترین گلزن تاریخ این کشور است. ولزی‌ها در ادوار جام‌های جهانی ۱۲۹بار در رقابت‌های انتخابی به میدان رفته‌اند که ۴۲برد، ۲۹تساوی و ۵۸باخت و ۱۶۷گل زده در برابر ۱۸۰گل خورده حاصل کار آنها در این رقابت‌ها بوده است.

هم‌اکنون به‌خاطر درگیری پایان‌ناپذیر رایان گیگز در رسوایی‌های اخلاقی متعدد، افتخار سرمربیگری تیم ملی ولز از این اسطوره منچستر پس گرفته شده و به دستیار او یعنی راب پیج که نه بازیکن و نه مربی مشهوری بوده، هدیه شده است. پیج ۴۷سال دارد.

از دیگر بازیکنان سرشناس این تیم می‌توان به وین هنسی که ۱۰۰بازی ملی دارد و در برنلی بازی می‌کند یاد کرد. یا هری ویلسون که پدیده این روزهای فوتبال بریتانیاست و در فولام چشم‌ها را خیره کرده. گانتر هم که بیشترین بازی ملی را دارد عضو تیم چارلتون است. بن دیویس، بازیکن سابق تاتنهام و جو رادن، بازیکن فعلی تاتنهام دیگر اعضای تیم ملی ولز هستند. نکو ویلیامز هم به‌تازگی از لیورپول به فولام رفته.

کد خبر 667737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha