برخورد مسئولان موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با گاز اشک‌آور و باتوم با ماموران شهرداری که می‌خواستند مانع از قطع درختان در این موسسه شوند، آماده سازی مسیل‌های منطقه 2 و درخواست مردم یک محله در منطقه ۱۵ از شهرداری برای ایجاد کلانتری از مهمترین اخبار شهرداری مناطق در پانزدهمین روز فروردین بود.

قطع درخت

به گزارش همشهری آنلاین، حمید جوانی شهردار منطقه ۳ درباره آخرین وضعیت قطع و جابجایی درختان توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در خیابان خوارزمی این منطقه گفت: موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بدون توجه به تذکرات اعضای شورای شهر و شهرداری دوباره از امروز نسبت به قطع و کندن درختان اقدام کرده است.

او افزود: با توجه به اینکه نیروهای موسسه ژئوفیزیک، اجازه ورود به عوامل شهرداری منطقه را نمی‌دادند، شهرداری نسبت به اخذ «حکم ورود» اقدام کرده و با حکم قضایی وارد مجموعه شد، اما در حین جلوگیری از کار، حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از نیروی انسانی این موسسه با گاز اشک‌آور و باتوم، نیروهای شهرداری را مورد ضرب و شتم قرار دادند و باعث مصدومیت برخی از عوامل شهرداری منطقه شدند.

جوانی با تاکید بر اینکه در حال تنظیم شکایت علیه موسسه هستیم، عنوان کرد: روز اول نیروهای موسسه ۲۰۰ درخت را برای جابجایی از ریشه جدا کردند که عوامل شهرداری دوباره این درختان را کاشتند ولی در دو مرحله بعدی چون اجازه ورود به همکاران ما داده نشده حدود ۵۰ درخت قطع شده است.

کمبود امکانات رفاهی و تفریحی در بوستان آزادگان

سید مهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵ با بیان اینکه چهار پروژه اساسی در منطقه داریم که در سال ۱۴۰۱ پیگیری خواهند شد، گفت: نخستین مورد تکمیل تفرجگاه نرجس خاتون ( مسگرآباد ) و اجرای فاز ۲ این تفرجگاه است که بودجه مناسبی نیز برای آن گرفته‌ایم. موضوعاتی از قبیل روشنایی، مبلمان شهری، آلاچیق‌ها و دسترسی های مناسب و تامین امنیت این تفرجگاه در فاز دوم اجرا خواهند شد. 

شهردار منطقه ۱۵ افزود: دومین پروژه ساماندهی، زیباسازی و رفع معایب و مشکلاتی است که در محور امام رضا(ع) وجود دارد؛ این محور به‌ عنوان یکی از اصلی‌ترین شریان‌های ورودی شهر تهران‌ شرایطی در شان این شهر ندارد، به ویژه این که منطقه ۱۵ به باب الرضا(ع) مشهور است. بر همین اساس بدنه سازی مناسب برای این اتوبان در دستور کار قرار دارد تا یک ورودی مناسب برای شهر تهران آماده کنیم و برای اولین بار بودجه ای مختص این محور از شورا دریافت شده است..

صباغ، بوستان آزادگان را سومین پروژه مهم و اولویت‌دار این منطقه برشمرد و عنوان کرد: بوستان آزادگان با حدود ۳۰۰ هکتار وسعت، زیر ساخت مناسبی برای یک بوستان فرامنطقه‌ای در تهران است اما امکانات رفاهی و تفریحی در این مجموعه وجود ندارد و تنها از زیرساخت‌هایی مثل فضای سبز و خدمات عمومی برخوردار است؛ دو دریاچه در این بوستان داریم و به دنبال آن هستیم که از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم تا امکانات رفاهی و تفریحی مناسب در بوستان آزادگان مهیا شود.

شهردار منطقه ۱۵ در پایان درباره چهارمین پروژه مهم منطقه توضیح داد: پروژه چهارم که درخواست چند ده ساله مردم منطقه بوده، ایجاد زیرساخت کلانتری در محله اتابک است؛ محله‌ای که که فاقد زیرساخت انتظامی است و شهرداری این وظیفه را بر عهده گرفته که به ایجاد این ساختار کمک کند؛ بر همین اساس ساختمان کلانتری محله اتابک را اواخر سال گذشته با حضور عوامل نیروی انتظامی کلنگ زنی کردیم. تلاش می‌کنیم این پروژه طی دو سال یا حداکثر ۳۰ ماه تکمیل شود.

مسیل‌های منطقه 2 آماده سازی می‌شود 

مسیل‌های منطقه2 در آستانه بارش های بهاری با لایروبی و رسوب برداری مستمر آماده سازی شد. مهدی صالحی شهردار منطقه 2 با اعلام این خبر گفت:‌« به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و احتمال خطر پذیری، رودخانه‌ها و مسیل‌ها در طرح استقبال از بهار، لایروبی مسیل‌ها و قنوات پاکسازی شدند. همچنین برنامه‌های زمانبندی شده برای آماده سازی مسیل‌ها در بارش‌های فصلی، اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه با لایروبی مستمر و اجرای عملیات رسوب برداری گنجایش و ظرفیت پذیرش مسیل‌ها را افزایش داده است.»

او افزود: «به منظور کنترل و پیشگیری از جاری شدن سیلاب احتمالی، لایروبی و پاکسازی مسیر دو رود دره فرحزاد و درکه به صورت مستمر و فوریتی انجام می‌شود  و پاکسازی و لایروبی مسیل سنگ معدن نیز درحال انجام است.»

افزایش و نوسازی مخازن پسماند در منطقه ۱۳

اجرای طرح نوسازی و افزایش مخازن پسماند در راستای تقویت سلامت شهروندان و زیباسازی شهری در منطقه 13 در حال انجام است. محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ با اعلام این خبر گفت: «بالا بردن سطح بهداشت محیط و جلوگیری از آلودگی فضاهای شهری، یکی از اهداف تعمیر و نوسازی مخازن زباله است که به طور  مستمر در سال جدید در دستور کار قرار دارد. در طرح استقبال از بهار ۴۰۱ ، صد مخزن زباله جدید در محدوده بزرگراه های شهید یاسینی، امام علی (ع)، پیروزی، سی متری نیروی هوایی، مسیل جاجرود ، زاهد گیلانی ، صفا ، ششم نیروی هوایی، سعدی و شمس جانمایی شده است.»

شهردار منطقه ۱۳، مخازن زباله مکانیزه را از جمله مهم‌ترین ملزومات خدمات شهری دانست و ادامه داد: «با نصب مخزن‌های جدید، تعداد مخازن محدوده به هزار و 450 عدد رسید.»

اجرای ویژه برنامه‌های ماه رمضان از افطار تا سحر در منطقه 14

 ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر در مجموعه‌های ورزشی و بوستان‌های منطقه 14 با برگزاری بیش از ۲۰ عنوان ویژه برنامه ورزشی و تفریحی، مسابقات، جشنواره ورزشی در رشته‌های مختلف اجرایی می‌شود. برنامه‌های درنظرگرفته شده ویژه بانوان منطقه نیز برپایی ایستگاه‌های تندرستی با عنوان بام تا شام، ویژه برنامه هزار ذکر هزار گام، برگزاری کارگاه‌های ورزشی، مسابقات جام رمضان در چندین رشته ورزشی است. در بخش آقایان نیز مسابقات مختلف ورزشی در قالب جام رمضان، مسابقات گروهی والیبال، بسکتبال، فوتبال گل کوچک جام مساجد، اجرای طرح مسجد به مسجد و برپایی جشنواره ورزشی بهار رمضان برگزار می شود. همچنین مراسم باستانی و مراسم آئین پهلوانی به عنوان برنامه های شاخص  ورزشی در  منطقه است که با حضور و مشارکت ورزشکاران، پیشکسوتان و شهروندان دارالمومنین تهران در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

تجهیز و رفع نواقص عمرانی مدارس منطقه 19

شهردار منطقه 19 از اجرای طرح  حمایت از توسعه و تجهیز مدارس همزمان با طرح استقبال از بهارخبر داد. مهدی هدایت شهردار منطقه 19 با اعلام این خبر گفت: «در راستای اجرای طرح حمایت از توسعه  و تجهیز مدارس مطابق با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، کمیته اجرایی این طرح با حضور رئیس آموزش و پرورش منطقه تشکیل و با توجه به نیازسنجی انجام گرفته توسط تیم کارشناسی مشترک شهرداری و آموزش و پرورش، تفاهم نامه فعالیت‌های اجرایی و تعهدات فی مابین به امضاء رسید. در همین راستا فعالیت بهسازی و رفع  نواقص عمرانی مدارس به مناسبت سال جدید با اجرای رنگ آمیزی داخلی در مدارس عمار یاسر( ناحیه 3)، ابن سینا و جهاد پسران( ناحیه 2) رحمانی و اشرفی( ناحیه 1) و همچنین ایزوگام مدارس روزبهانی( ناحیه 3)،کرکچی( ناحیه 1) استقلال( ناحیه 4) انجام شد. به گفته این مسئول در این طرح جهت تجهیز مدارس 150 عدد نیمکت دانش آموزی، 10 عدد صندلی و میز معلم جهت اهدا به مدارس سطح منطقه به واحد پشتیبانی آموزش و پرورش تحویل داده شد.»

کد خبر 667639

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha