ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، سربازان روس را متهم به مین‌گذاری عمدی مناطقی در شمال اوکراین در حالی که عقب‌نشینی می‌کنند یا توسط نیروهای اوکراینی بیرون رانده می‌شوند، کرده است.

زلنسکی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین می‌گوید از زمانی که روسیه در هفته جاری اعلام کرد عملیات خود را در اطراف پایتخت برای تمرکز بر نبردهای شرق کاهش می‌دهد، کنترل بیش از ۳۰ شهر و روستا در منطقه کی‌یف را دوباره به دست گرفته‌ است.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدیویی که روز شنبه منتشر شد، بدون ارائه شواهد و مستنداتی مدعی شد: «در شمال کشور ما، مهاجمان در حال ترک هستند. سرعت آهسته اما قابل توجه است. در برخی جاها آنها با جنگ بیرون رانده می‌شوند. در جاهای دیگر آنها خود مواضع‌شان را رها می‌کنند.»

او همچنین مدعی شد: «آنها هر چه را که می‌توانند با خود می‌برند. حتی در اجساد افراد مرده مین‌گذاری شده است.»

روز شنبه، خدمات اضطراری به مردم مناطق تازه آزاد شده در منطقه کی‌یف گفت که هوشیار باشند و گفت که بیش از ۱۵۰۰ مورد مواد منفجره در یک روز در جریان بازرسی روستای دمیتریوکا در غرب پایتخت پیدا شده است.

زلنسکی گفت که تلاش‌ها برای پاکسازی مین‌ها و ایمن‌سازی مناطق ادامه دارد، اما به ساکنانی که فرار کرده‌اند توصیه کرد فعلا دور بمانند.

او گفت: «هنوز امکان بازگشت به زندگی عادی وجود ندارد.»

کد خبر 667224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha