همشهری آنلاین: معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران از برپایی ۴۹ نمایشگاه بین‌المللی در پایتخت برگزار تا پایان سال خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدعلی ضیغمی در نشست خبری ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و ماهیگری ایران، گفت: این تعداد نمایشگاه علاوه بر نمایشگاه‌های بین‌المللی استان‌هاست. [آشنایی با نمایشگاه بین‌المللی تهران]

وی افزود: امسال شرکت‌های خصوصی و نهادهای دولتی در نمایشگاه‌های تخصصی ۳۵کشور نیز حضور خواهند داشت.

ضیغمی یادآور شد که از سال ۸۳ تشکیل صندوق‌های غیردولتی در دستور کار سازمان توسعه تجارت قرار گرفته است و افزود: در حال حاضر ۱۰ صندوق فعال در زمینه صادرات در کشور وجود دارد و وظیفة‌ ما نیز حمایت از آنها و فراهم کردن زمینه‌های حضور آنها در نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیاست.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران، هدف اصلی برگزاری نمایشگاه شیلات را بازاریابی عنوان و ابراز امیدواری کرد: بتوان با برپایی این نمایشگاه در کیش، زمینه‌های حضور هر چه بیشتر گردشگران خارجی را نیز فراهم کرد.

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه بین‌المللی غذاهای حلال در ایران در اسفند خبر داد و گفت: برند حلال ایران هم با همکاری اتاق بازرگانی ایران در حال ثبت است و امیدواریم با ثبت این برند سهم شایسته‌ای از بازارهای بسیار پر رونق غذاهای حلال داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برند حلال هرچند عمدتاً شامل غذای حلال است اما محصولات دیگر مانند دارو، لباس و غیره را نیز در بر می‌گیرد.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران افزود: ما همچنین در صدد آن هستیم زمینه صادرات آبزیان فراوان غیر حلالی را که در کشور ما وجود دارند(مانند ماهی هشت پا، صدف و انواع خرچنگ) فراهم کنیم.

کد خبر 66680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز