معاون سلامت آموزش و پرورش گفت: موردی مبنی بر افزایش سال تحصیلی جاری مطرح نشده است.

دانش آموز ـ مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در روزهای گذشته ابلاغ آیین نامه بازگشایی مدارس توسط آموزش و پرورش و وجود بندی مبنی بر افزایش یک ماهه سال تحصیلی برای دانش آموزان مقطع دبیرستان واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت.

بر اساس شیوه نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش که در رسانه‌ها مطرح شد، دانش آموزان در مدارس باید از ماسک استفاده کنند و تهویه هوا نیز الزامی است.

«برای دانش آموزان ابتدایی که نمرات نیمسال اول آن‌ها نیاز به تلاش بیشتر دارد، کلاس‌های جبرانی در نظر گرفته و همچنین به زمان نیمسال دوم تحصیلی دبیرستانی‌ها یک ماه اضافه خواهد شد».

رسانه‌ای شدن این خبر در شرایطی بود که در آیین نامه ابلاغ شده وزارت آموزش و پرورش که در وب سایت رسمی این وزارتخانه قرار گرفته، صحبتی درباره افزایش سال تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی مطرح نشده است.

در همین زمینه صادق ستاری فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: چنین تصمیمی در دستورالعمل ارسالی وجود ندارد. 

به گفته او هر تصمیمی که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود، از طریق وزارت آموزش و پرورش به مدارس اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون سلامت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مبتلا به کرونا یا افرادی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند، می‌توانند با تأیید پزشک از بستر «شاد»، آموزش‌ها را دنبال کنند.

مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفته بود به منظور جبران افت تحصیلی ناشی از آموزش غیر حضوری دانش‌آموزان، پیشنهادی با عنوان افزایش یک ماهه آموزش‌ها در خرداد به شورای عالی آموزش و پرورش داده شده است.

واکنش وزارت آموزش و پرورش به افزایش سال تحصیلی دانش‌آموزان | افزایش یک ماهه سال تحصیلی صحت دارد؟

واکنش وزارت آموزش و پرورش به افزایش سال تحصیلی دانش‌آموزان | افزایش یک ماهه سال تحصیلی صحت دارد؟

خبر مهم؛ دانش آموزان این مقطع یک‌ ماه بیشتر باید به مدرسه بروند | شیوه‌نامه حضور دانش‌آموزان در مدارس بعد از تعطیلات نوروز

کد خبر 666677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha