۴ روایت، توسط ۴ زن منتشر شده، آن هم با ذکرِ سند و شرحِ جزییات، اما صدایی از کسی درنیامده است.به خواب هم نمی‌دیدیم که روزی، مابینِ یک «متعرّضِ جنسی»، و یک «دخترِ قربانی»، سمتِ «متعرّض» بایستیم!

می تو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مشرق، پس از افشاگری یک سینماگر زن درباره رخدادهای پشت صحنه یک فیلم کانال سینمادیلی نوشت:

سینمای ایران، تنهای سینمای جهان است که در آن، هرچه توسط متعرضان جنسی‌اش، افشاگری شود، هیچ اتفاقی در آن رخ نمی‌دهد و آب از آب تکان نمی‌خورد.

نمونه‌های متعدّدِ جهانی را بررسی کنید و بنگرید چگونه، سریالی همچو «خانه‌ی پوشالی»، پرونده‌اش در میانه‌ی کار، به‌کل بسته میشود، بخاطر پرونده اخلاقیِ ستاره‌اش... و حال در اینجا؛ کارگردانی، پیرامونِ خشونت و تعرضاتِ جنسی‌اش، به طور رسمی، ۴ روایت، توسط ۴ زن منتشر شده، آن هم با ذکرِ سند و شرحِ جزییات، اما صدایی از کسی درنیامده...

یا در مواردی، پیرامون یک سینماگر، چندین و چند روایتِ خشونت و آزارگریِ جنسی آمده، و بعضاً زنِ افشاگر و قربانی، خود، سینماگری مطرح بوده و ریسکِ انگشت‌نما شدن در این زمینه را به جان خرید و نامش را، پای افشاگری‌اش زد؛ اما باز، هیچ خبری نشد و صدایی از سینماگری درنیامد... آن کارگردان و بازیگر، همچنان راست‌راست راه می‌روند و فعالیتِ سینمایی‌شان، پُررنگ‌تر از قبل!..

 در این سینما چه خبر است؟ چرا صدایی از کسی درنمی‌آید؟ چرا هیچ رسانه و خبرگزاری و سایت و روزنامه و مجله و پیج و صفحه‌ای، در این‌باب، هیچ نمی‌گوید؟ چرا احدی، پشتِ دختران و زنانِ قربانی، درنیامده؟ چرا مدیرانِ ارشاد، ساکتند؟ خانه‌ی سینما کجاست؟ و از همه مهمتر، چرا اکثریتِ قاطعِ سینماگرانِ ایران، که در همه‌ی زمینه‌های ایران و خاورمیانه و جهان، صبح تا به شب حرف می‌زنند، در این زمینه، قفل بر دهن زدند؟!

یعنی یک نفر، فقط صرفِ آنکه «سینماگر» و «چهره» است، حق دارد هر کاری دلش خواست بکند؟! و احدی، کاری به کارش نداشته باشد؟! اگر یک بقّال، نانوا، راننده‌تاکسی و هر یک از همین مردمِ عادی، به زنی، تعرض کند، برخوردِ ما همین است؟ برخوردِ رسانه‌ها و مسئولان چه؟! و چون در اینجا، آزارگر، نامش بزرگ است، و شغلش، کارگردانی و بازیگری‌ست، کلا در «حریمِ امن» قرار می‌گیرد؟!

 آری.‌.. ما، این را حتی به خواب نمی‌دیدیم! به خواب هم نمی‌دیدیم که روزی، مابینِ یک «متعرّضِ جنسی»، و یک «دخترِ قربانی»، سمتِ «متعرّض» بایستیم! با سکوت‌مان، با بی‌خیالی و بی‌توجّهی‌مان، و بعضاً، حتی، با ماله‌کشی‌هایمان... آری! ما تمام‌مان‌، مادامی که به این سکوتِ مرگ‌بار ادامه دهیم، بی‌گمان در این میان، هم‌دستِ مُفسدیم...

کد خبر 666571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    2 1
    دوستم از کانادا اومده بود می گفت اگر اونجابه خانمی طوری نگاه کنی که اذیت بشه می تونه ازت شکایت کنه و قانون رسیدگی می کند . اینجا این همه مشکل اتفاق می افتد آب از آب تکان نمی خورد !