تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی گردشگری در پی ورود حجم بالای مسافر همزمان با برودت دما و بارش‌های پی در پی در مازندران طی موج نخست تعطیلات نوروزی سبب افزایش چشمگیر نرخ ویلاهای استیجاری شد و بازار این اقامتگاهای غیر رسمی را گرم کرده است.

ویلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مازندران در تعطیلات نوروز امسال  پس از ۲ سال خواب زمستانی صنعت گردشگری به خاطر همه گیری ویروس کرونا ، با حجم بالایی از مسافران رو به رو شد و بنا به گفته مسوولان امر ظرفیت اقامتگاه های رسمی در پایان دومین روز فروردین به طور کامل پر شد و گنجایش پذیرش مسافر جدید را نداشت.

مسوولان اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران هم اعلام کرده اند که از تاریخ ۲۶ اسفند ماه تا سوم فروردین تمام ظرفیت اقامتگاه های گردشگری استان و خانه های مسافر اشغال شد و در حال حاضر  حتی در ۱۷ شهرستان طبق تاکید استاندار و در شرایط اضطرار از تمامی ظرفیت ها مدارس، مساجد و اماکن متبرکه و سالن های ورزشی نیز برای اسکان مسافرها استفاده شده است.

علاوه بر ورود حجم بالای مسافر، تعطیلات جاری در مازندران با سرمای هوا و بارش های مداوم همراه شده که نه تنها بساط چادر خوابی در این استان را برچیده بلکه اقامت در هر فضای بازی را  غیر ممکن کرده است.

استقبال زیاد مسافران برای اقامت در مازندران و همچنین برودت هوا که طبق گفته هواشناسی در نیمه دوم تعطیلات عید نیز ادامه خواهد داشت سبب شده است که نرخ ویلاهای استیجاری در مازندران به رقم های نجومی برسد.

ویلا تنها انتخاب مسافران

در شرایطی که اقامتگاه های رسمی طی دو روز گذشته به طور کامل پرشده و شرایط جوی نیز اجازه هرگونه اقامت در فضای باز را غیر ممکن ساخته است، بازار ویلاهای استیجاری غیر رسمی به عنوان اصلی‌ترین رقیب صنعت توریسم مازندران بسیار گرم و حتی داغ شده است. 

بر اساس بررسی میدانی در شهر ساحلی محمودآباد قیمت اجاره یک واحد ویلا معمولی از حدود چهار میلیون تومان برای هر شب آغاز می شود و برای ویلاهای نیمه لاکچری یا لاکچری با موقعیت جغرافیایی خط ساحلی تا ۱۵ میلیون تومان برای یک شب ادامه دارد. 

در تماس با شماره های سیار ویلاهای استیجاری که اکنون در هر قسمت از شهرهای استان در دیدرس قرار دارد و در و دیوارهای خانه ها را به تابلوی تبلیغاتی تبدیل کرده است، قیمت  اجاره یک شب ویلا  از پنج میلیون تومان آغاز می شود و بنابر بررسی ها در برخی از مناطق و وهمچنین ویلاهای استخردار تا ۲۰ میلیون نیز افزایش می یابد. 

بازارگرمی اجاره ویلاهای غیرمجاز در نبود نظارت را می توان در یک گفت و گوی ساده از طریق تماس با شماره تلفن هایی که در سطح شهرهای مختلف مازندران بویژه مناطق ساحلی در منظر عموم قرار دارد ، دریافت.

خبرنگار : سلام جناب، برای اجاره ویلا تماس گرفتم.

اجاره دهنده : سلام بفرمایید.

خبرنگار : ما پنج نفر هستیم و برای سه شب ویلا می خواستیم، میشه بفرمایید قیمت چنده؟ ترجیحاً ویلا استخردار باشه و کنار ساحل. محمودآباد یا نور باشه هم بهتره.

اجاره دهنده : فعلا ویلاهای محمودآباد پر شده و جای خالی ندارد ، اما برای شهر نور قسمت جنوبی از شبی چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومن شروع میشه تا برای شمالی و منظره کنار دریا تا ۱۴ میلیون و البته اگر ایزدشهر بخواین ۱۸ تا ۲۰ میلیون. فقط جسارتا برای چند روز می خواهید؟

خبرنگار : برای سه شب. یعنی تا شنبه.

اجاره دهنده : برای سه شب میتونم یه تخفیف ریز هم براتون بگیرم. البته توی این شرایط اصلا نباید انتظار تخفیف داشته باشید چون هر لحظه داره مسافر میاد و ویلاها تقریباً پر شده و اصلا پیدا نمیشه.

خبرنگار : مگه قیمت ها ثابت نیست و نرخ مشخص نداره؟

اجاره دهنده : نه این ویلاها شخصیه و هر لحظه قیمتش تغییر میکنه.

خبرنگار : ممنون مشورت می کنیم باهاتون تماس میگیریم

کد خبر 666098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 20
  • نظرات غیرقابل انتشار: 24
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    20 13
    حرام خور.......
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    34 11
    بعد از 13 فروردین منتظر پیک وحشتناک کرونا باشید.....
  • موسی بهرامی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    25 9
    به نظر من هر چی در موردقیمتها توسط رسانه ها مطرح شده قیمت‌ها بیشتر بیشترتر شده پس بیاید امسال در مورد قیمت خونه ماشین وووو صحبتی نکنید ا
  • میثم IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    28 66
    چطور وقتی یه تیکه زمین و تو تهران میفروشین و میاین کلی زمینهای مردم محلی بدبخت و میخرین صداتون درنمیاد.کی گفته باید تهران گرون تر از شمال باشه؟
  • علی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    30 17
    ما اگه اگه بریم شمال تو چادر می خوابیم بشه اصلا شبی 50 میلیون، قانون و نظارت نباشه بیشتر از این نمی شه انتظار داشت
    • سوزان IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      29 9
      والا کسی به زور ازشون زمین را نخریده غصب هم نکرده با رضایت زمین کشاورزی که باید توی اون کار میکرده را و دیگه حوصله کار کردن نداشته فروخته به قیمت ده برابر واقعی ،اگر قرار بود بین خود محلیها خرید و فروش بشه قیمت بسیار کمتری داشت؛
    • هموطن IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      6 5
      درود به شرفت
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    22 8
    چرا شمال برین شیراز و اصفهان سوال کنید ببیند چقدر فقط گیر دادین به شمال
    • L IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      9 2
      اون ها هم پر شده کیش هم بخواهی بری میشه ۵۰ میلیون یه ذره تحقیق کن بعد نظر بده
    • رهگذر IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      7 4
      اقا من دیشب اومدم از شیراز اصفهان..اونجا ی سویت معمولی ..یک اتاق با ی حموم معمولی شبی بالای ۲ تومنه...یعنی اگر بخوای مقایسه کنی با شمال گرونتره والا...
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      2 10
      کسی هم به زور خونه رو اجاره نداده
  • حسین IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    33 7
    متآسفانه ما از هرفرصتی برای چپاول همدیگه استفاده میکنیم واین یک ماجرای تمام ناشدنی است
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    13 22
    قیمتها مناسب
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 26
    وقتی سه چهار خانواده میان..قیمتها مناسب
  • سارا IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    20 7
    حرصو طمع داره این پولدارارو خفه میکنه، اصلا سیر نمیشن، جالبه بابت اینهمه درآمدشونم مالیات نمیدن
  • رضا IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    12 18
    دروغه 500تومن هم هست
  • iran257890 IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    25 5
    سلام، من خودم شمالی هستم،از رامسر، واقعا وحشتناکه کرایه ها، واقعا خیلیه شبی 15 میلیون، یه ویلای دوخوابه، با استخروجکوزی، من تو این فکرم اونی که این پولو میده چقدربنانسبت بی مغزه که این پولو میده، خب وقتی میایی اینقدر پول میدی همین میشه دیگه، بابا ندید، مگه این استخر لامصب با جکوزی چه حالی میده چه کیفی داره که مثلا ارزش یه خونه که 2میلیونه با این دو مورد یعنی استخروجکوزی میشه شبی10تا15 میلیون، یعنی واقعا ارزش داره، این 2تا3ساله اخیر اکسر ویلاهایی که ساخته میشن مهاله که استخر نداشته باشن اوتاییم که قبلا ساخته شدن، استخر حدا درست میکنن، بیشتر خونه های شمال حیاط دارن طرف یه گوششو استخر درست میکنه، یا مثلا کنار دریا چه خوبی داره که شما بیایید شبی 7تا8 میلیون بدی البته بدون استخروجکوزی یا بیلیارد، همون خونه پای کوه یا مرکز شهر هستش 2میلیون،خب 6میلیونش میشه بخاطر کنار دریا بودن، واقعا چه پولهایی بدست میارن یکسریع ها، غروب مسافر میاد شب میخوابه ساعت 12 ظهر هم میخواد بره 10مییلیونم میده، اینا بیشتر تقصیر خود اونیه که این پولهارو میده و یک درصدی هم تقصیر صاحاب خونه که این قیمت رو میگه،
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    45 8
    دیگه منبعد میریم کشورهای خارجی با تور .بهتر از گیلان مازندران هم هست تفریح به شمال هم حدی دارد این حد خود مردم شمال با اجاره نامتعارف دیگه برای همیشه قطع می کنند .مردم با تورهای قبرس .تایلند وترکیه که صد برابر با صرفه تر از شمال هست را ترجیح می دهند
  • فرهاد IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    30 10
    فکر کنم دارید زیادی تبلیغ سوء می کنید. تبلیغات شما باعث شد مردم شمال هول و ولع پیدا کنن و فکر کنن چه خبره و قیمتا رو نا آگاهانه کشیدن بالا و از اونجا که خیلی ها وسعشون این قیمت ها رو نمی کشید باعث شد خیلی از ویلاها خالی بمونه.من خودم صاحب ویلا هستم و هرگز قیمتی بالاتر از ۳ تا ۳.۵ میلیون برای ویلای استخردار نذاشتم و حتی چند شب هم ۲.۸ گذاشتم که البته تعداد خانواده هایی که اجاره می کنننزدیک به ۱۰نفرن والا اگه تعداد کمتر باشن تا ۲.۵ هم گذاشتم.ضمنا هزینه یک ویلای استخردار با توجه به پولی که برای شارژ استخر و آب و برق و گاز داده میشه و حجم تخریبی که برخی مسافرهای مغرض بوجود میارن اونقدر زیاده که این قیمت ها تقریبا متناسب هست. شما کجا میتونید ۶ شب برید قبرس و شبی براتون بین ۲.۵ تا ۳تومن خرج برداره؟
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    23 6
    باید پرسید اون کسانیکه این پولهارامیپردازند ازکجا بدست اورده اند این قسمتش مهمتره، هرچند همه ما منشا اینگونه درامدها راخوب میدانیم، وباید به ان میزبانانی هم که چنین وجوهی را دریافت میدارند تبریک گفت که چه نکو میدارند قدوم میهمان را
    • مهسا IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      15 5
      صحبت از ویلا میکنید ؟؟والا لاهیجان روز سوم عید ۱۴۰۱ یک مشت اپارتمان کثیف شصت هفتاد متری ببد بو به ما نشون دادن قیمت یک و نیم تا دو تومان ، تهرانیها والا خوب رونقی واستون ایجاد کردند
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    14 8
    سلام، چه ایرادی داره، طرف پول داره خرج میکنه، بعدش به زور که اجاره نمی‌دن!!!
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 1
      امسال ما همین خونه ای که تبلیغ ش زده است رو رفتیم هم قیمت خیلی مناسب هم جای بسیار تمیز و عالی بود از همین جا از میزبان محترم تشکر میکنم
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    13 14
    مردم ایران خیلی پولدار هستند !.
  • علی IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    8 11
    واقعا با خودتون چه فکری کردین شمال کشور اروپاست شما با نصف قیمت سفر به اروپا دارین تو اروپا دور دور میکنین اینایی که من میبینم بغل خیابونن چادر میزنن گوجه خیارشون از خونشون میارن میخورنم کامنت میذارن میریم اروپا بچه بیا پایین سرمون درد گرفت یکی تورو باید از روی درخت پرتغال بیاره پایین خلاصه نگم براتون اشغال زیاد میریزن مسافرای محترم هوای شمال داشته باشین . دمتون گرم
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    19 6
    وقتی دولت نظارت نداره میشه شهر بی قانون . با این پول یک هفته در بهترین هتل های ترکیه می تونی کیف کنی.
  • Amin IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    31 2
    واسه ما حقوق سه ماهه واسه اونایی که دارن ، 15 میلیون پول تو جیبی بچه شون هم نیست .
  • عبدالرضا سمیع IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    12 2
    متاسفانه پولهای باد اورده وهزینه در ساختو ساز و تمرکزش در دست عده ایی معدود وهمچنین در دیگر گالاها موجب این بازار اشفته کردیده، پول بی اندازه در انحصار وبی ارزش شدن پول، نتیجه ای جز این نمیباشد.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    10 0
    امان از این ملت شریف ایران!!!!!!!°
  • مازندرانی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    14 7
    والله به خدا اسم شمالی ها بد در رفته اکثر شمالی ها اگرم خونه اضافی داشته باشن می دن مستأجر این خود تهرانی ها هستن می یان شمال خونه می سازن به همشهری هاشون چند برابر اجاره می دن . دور بر خونمون چند تا ویلاست واسه چند تا تهرانی واسه ایام عید اجاره دادن
  • جعفر چراغی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    9 0
    همینها حق ماست دقیقآ شهر هرته هر کی هر جوری خواست قیمت بذاره کسی هم نیست نظارت کنه
  • US ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 1
    مردم اشتباه میکنن عید همجا خوبه جز شمال شمال فقط اردیبهشت دیگه بدرد زندگی نمیخوره خوده شمالی‌ها همه مهاجرت کردن تهران کرج واوین اینترنت سرچ کنید دومیلیون شمالی‌ها درتهران ساکن هستند
  • وحید IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 3
    متاسفم
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 1
    اونوقت میگن چرا مردم میرن خارج از کشور عشق و حال میکنن ....