سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حضور مقام‌های نظامی و تجهیزات دفاعی ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه بیانیه‌ای صادر کرد.

موشک‌های ایران در نمایشگاه دوحه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، آمریکا به حضور مقام‌های نظامی و موشک‌های ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه واکنش نشان داده و از آن ابراز «تأسف و نگرانی» کرده است.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای شامگاه پنجشنبه تصریح کرد: «ما عمیقاً از حضور مقام‌های نظامی ایران و گزارش‌های مربوط به حضور افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه در قطر متأسف و نگرانیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «با توجه به اینکه ایران بزرگترین تهدید برای ثبات دریانوردی در منطقه خلیج [فارس] به شمار می‌رود ما کاملاً حضور آنها در این نمایشگاه و نمایشگاه پدافند دریایی را رد می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش پایانی تأکید کرد: «مبادلات مربوط به سلاح‌های ایران ذیل قوانین مختلف آمریکا از جمله تحریم‌های مربوط به تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی قابل تحریم هستند.»

خبرگزاری انگلیسی رویترز روز چهارشنبه در گزارشی به حضور ایران در «نمایشگاه صنایع دفاعی دوحه» پرداخته و نوشته بود ایران در این نمایشگاه قدرت موشکی خودش را به نمایش گذاشته است. این خبرگزاری حضور ایران در این نمایشگاه دفاعی، همزمان با تلاش‌ها در مذاکرات وین برای اجرای کامل برجام را جالب توجه دانسته بود. 

طبق توضیحات رویترز در غرفه ایران  پوستر بسیار بزرگی از  یک قایق تندرو با کماندوها نصب شده بود. در غرفه‌ای در مجاورت ایران نیز شرکت آمریکایی «جنرال اتمیکس» پهپاد «ام کیو-۹ » خود را به نمایش گذاشت که برای اجرای جنگ‌های ضد سطحی از جمله نظارت دریایی طراحی شده است.

جزئیات بیشتر از گزارش رویترز درباره نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه

یک خبرگزاری انگلیسی به حضور ایران در «نمایشگاه صنایع دفاعی دوحه» در قطر اشاره کرد و نوشت: ایران در نمایشگاه دوحه قدرت موشکی خود را به نمایش گذاشت.

خبرگزاری «رویترز» نوشت: نمایندگان نظامی ایران در یک نمایشگاه دفاعی در قطر که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است نمونه‌هایی از موشک‌های ایرانی را به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری  رویترز حضور ایران در این نمایشگاه دفاعی همزمان با برخی تحولات در منطقه  از جمله تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران و نگرانی برخی کشورها را قابل توجه برشمرد.

رویترزبا اشاره به عدم مصاحبه نمایندگان ایرانی با این خبرگزاری انگلیسی نوشت: در غرفه ایران  پوستر بسیار بزرگی از  یک قایق تندرو با کماندوها وجود داشت. در غرفه‌ای در مجاورت ایران نیز شرکت آمریکایی «جنرال اتمیکس» پهپاد «ام کیو-۹ » خود را به نمایش گذاشت که برای اجرای جنگ‌های ضد سطحی از جمله نظارت دریایی طراحی شده است. وزارت خارجه ایالات متحده به این شرکت اجازه داده که ۱۸ فروند از این هواپیمای بدون سرنشین را در قراردادی به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار به امارات متحده عربی بفروشد.

این منبع خبری نوشت: نمایشگاه قطر شرکت‌های دفاعی بین‌المللی را جذب کرد که امیدوارند فروش خود را به کشورهای ثروتمند خلیج فارس که برای تقویت قابلیت‌های نظامی منطقه تولید کننده انرژی در تلاش هستند، افزایش دهند.

چندی قبل نیز یک نشریه آمریکایی در تحلیلی در زمینه توانمندی موشکی ایران و تسلط در جنگال (جنگ الکترونیک) برای مقابله با دشمنان نوشت: توانمندی‌های ایران بر عدم امکان دسترسی دشمنان در بکارگیری از قلمروی هوایی این کشور متمرکز است.

نشریه «نشنال اینترست»  در تحلیلی به قلم «کارلب لارسون» تحلیلگر امور دفاعی و نظامی در خصوص امکان حمله ایران به ماهواره‌های دشمن در فضا نوشت: نیروهای موشکی ایران ابزاری قوی برای اعمال قدرت ایران به دشمنان و تهدیدی قابل اعتماد برای ایالات متحده و نیروهای نظامی این کشور در منطقه هستند. 

 اطلاعات آمریکا تمایل ایران برای شکل دادن به میدان نبرد فضایی را تایید کرده است. ایران  متوجه ارزش راهبردی فضا و قابلیت‌های ضد فضایی است و تلاش خواهد کرد مانع استفاده دشمن از فضا و قلمروی هوایی خود در طول یک درگیری شود. ایران به دلیل زرادخانه متنوع موشکی چنین قابلیت‌هایی دارد.

کد خبر 666074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 25
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    63 48
    قطر که همسایه ایران هست کار تو در خلیج فارس از ده هزار کیلومتر یا بیشتر انطرفتر چیست امریکای جهانخوار ولی روزی خواهد رسید که سران سفاک امریکا بدست مردم خود امریکا ادب خواهند شد
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      52 45
      دوست عزیز خوشمون بیاد یا نیاد امریکا ابرقدرته و تا بوده قوی ها از ضعیف ها باج گرفتن و میگیرن حالا کم و بیش امریکا از نظر اقتصادی به هر کشوری که خلاف درامد و منافعش اقدام کنه از نظر قتصادی حمله میکنه نمونه کاراش کره شمالی کوبا ایران سوریه و به تازگی روسیه ما باید از نظر اقتصادی قوی بشیم البته نظامی هم در کنارش و این کار با دوستی و مبادلات اقتصادی با دیگر کشورها ممکنه نه با دشمنی با سیاست و عقل باید مدارا کرد و قوی شد
    • IE ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      29 59
      فعلا" که آمریکا و اروپا در برابر روسیه قدرتمند همچون خر در گِل گیر کردند و راه پس و پیش هم ندارند. احسنت بر ارتش قدرتمند روسیه. درود بر پوتین درود بر مادر پوتین که چنین فرزندی تربیت کرد.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      27 18
      این واکنش نمونه خوبی از نحوه تعامل آمریکا با ایران برای پس از برجام نیز می باشد. در واقع این دورویی آمریکا قبل و بعد از برجام وجود دارد. پس غربزده های بیچاره که باورشان به کدخدا بودن آمریکاست بدانند این کدخدا لحظه ای در جهت منافع ایران کاری نمی کند و منافع کشور ما را هدف قرار می دهد.
  • نوریان IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    52 40
    نگران باشه کور هم بشه افرین به این حضور ،تا بفهمند که ایران چهل سال پیش نیست ‌دیگه برای ما شاخ وشونه نکشند جمع کنند بروند چه دلیلی دارد امریکا اون سر دنیا بیاد کنار مرزهای ما پایگاه بزنه ؟بعد نمایشگاه مگه کشور امریکا بوده که ناراحت شده ؟سیاست برتر نشان دادن قدرت ایران در منطقه همین باید باشه ،جالب که جنگ روسیه با اکراین نشان داد که نیاز هست ایران هزینه بیشتری بکند برای دست یابی به تجهیزات پیشرفته نظامی باید بودجه نظامی ما افزایش پیدا کند
    • محسن IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      22 9
      به نظرم ایران باید بیشتر تو حوزه سایبری کار کند و سلاح های فوق پیشرفته و نیروهای فوق پیشرفته آموزش بدهد ،،همه دنیا می دانند آن زمان که ایران سپاه داشت تو جهان آمریکایی وجود نداشت ،قدمت ایران از نظر نظامی به هزاران سال می‌رسد همیشه قوی بوده ایم و تازه هنوز اول کار هست باید یکی از قوی ترین های جهان باشیم آن اشالله
    • نه شرقی نه غربی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      11 0
      همه ابر قدرتهای غرب و شرق فقط بفکر منافع خودشان هستند و ما نباید به پوتین خونخوار و دیکتاتور و بایدن پیر فرسوده دل خوش کنیم.
  • رزمنده IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    22 12
    بروکشکتو بساب
  • طاهر IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    40 28
    سلام واقعا به امریکا چه ربطی داره ما کجا می رویم و چکار میکنیم ....لجن خوار که از اول انقلاب تحریم کرده و با تحریم هم هیچ غلطی نتوانست بکند ...ایران هم ایران قبل از انقلاب نیست ایران دارای قدرتی فراتر از قدرت جهانی هست روزی خواهید دید!!!!!!
  • حبیب IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    46 56
    از اینکه یک ایرانی هستم به خودم افتخار میکنم . جان ناقابلم فدای رهبر
  • غلامرضا IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    38 42
    تا کور شود هرآنکه نتوان دید . آمریکائیهایی که ظلم و جنایتشان از بدو ورود به آمریکا با قتل عام بومیان آن سرزمین ادامه دارد تا کشتار بی رحمانه مردم ویتنام ، ژاپن .... و الان هم که دستان کثیفشان آغشته به خون مردم مظلوم ایران ، افغانستان ، سوریه ، عراق ، یمن ، میباشد . به امید روزی که نسل این قوم جنایتکار از روی زمین پاک شود و مردم جهان در صلح و آرامش زندگی کنن .
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    18 23
    امریکا ای شیطان از دست ما عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر این هنوز اول کار کشور اسلامی عزیز مان ایران است
  • محمد IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    20 20
    تنها راه به زانو در آوردن آمریکا رسیدن به قله اوج فناوری ها در همه زمینه ها ست ان شاء الله روزی برسه که به این پروسه دست پیدا کنیم از کل دنیا پیش رفته تر باشیم دیگه زبان آمریکایی ها رو تو این کره خاکی قطع کنیم......
  • NL ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    19 17
    تا کور شود هر صهیونیست و امریکایی نجسی که نتواند دید . اگر ال حرامزاده سعودی قطر را تصرف می کرد با وجود ناوگان پنجم امریکا در قطر آیا امریکای غارتگر فتنه گر به کمک قطر می شتافت به والله هرگز اینکار را نمی کرد چون ال نجس سعود مزدور امریکاست ولی چرا پادشاهان کوتوله عرب نمی فهمند یک دنیا تعجب و در عین حال نکبت فکری پادشاهان کوتوله عرب را می رساند .
  • حسین IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    19 14
    خوی استکباری و زورگو دقیقا در همین ابراز تأسف و نگرانی آمریکایی ها دیده می شود ، از هزاران کیلومتر آن طرف تر آمده اند در منطقه ما و در مجاورت آب های سرزمینی ما و از حضور مان در نمایشگاه دفاعی ناراحت میشوند ، در مقابل چنین موضعی ، آیا راهی جز قوی تر شدن سراغ دارید ؟
  • عبدالله IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    12 10
    ابرقدرتی که از چارتا تروریست پاپتی گریخت دیگر زنده نخواهد شد اینکه امریقا تمام شده را گاو شیرده هم فهمیده حتی سوگولیش اسرائیل هم قطع امید نموده با روسیا ساخته که این زنگ خطری برای ایرانه و السلام
  • اکبر IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    12 10
    بله، قدرت جمهوری اسلامی ایران باید به جهانیان نمازش داده شود،تا هیچ ظالمی جرأت حمله به منافع جمهوری اسلامی نکند..از جمله آمریکای جنایتکار اولین اشتباه اسراییل،آخرین اشتباهش خواهددبود
  • شریف IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    13 6
    به توچه آمریکایی فضول...رژیم سفاک سعودی باسلاحهای شمازنان وکودکان مظلوم یمنی راتکه پاره میکنن اونوقت نگران حضورایران تونمایشگاه قطری؟دست ازپاخطاکنی آهن پاره هاتون راازخلیج فارس جمع میکنید...
  • علی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    12 14
    امریکا از این عصبانیت بمیر که فرزندان انقلاب هر گز با تو سازش نخواهند کرد
  • علی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    16 17
    آمریکا دیگر دارد دست و پا آخرش را می‌زند تا غرق شدن آمریکا دیگری زمان کمی مانده تا در لجن فرو برود . در انتخابات سال 2024 معلوم خواهد شد. همه چیز در آن سال معلوم خواهد شد . تمام
  • امیری IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    12 7
    آمریکا از آن طرف دنیا ددر این متطقه چه غلطی می کند آمریکا با این همه جنایت در ویتنام وعراق و افغانستان غلط می کند ژست مدافع امنیت در جهان می دهد
  • IE ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    19 6
    به آمریکا و اروپا چه مربوط که ایران چه موشکهایی داره؟؟ مگه آمریکا کدخدا و یا پلیس منطقه و محله هست هست؟؟ چرا آمریکا و اروپا سلاح و موشک و بمب و ... داشته باشند ولی ایران نداشته باشد؟؟ آیا این دیدگاه آمریکا و اروپا حکایت از بی منطقی ، بی وجدانی ، دیکتاتوری، بی انصافی ، زورگویی و ...... این کشورها نیست؟؟!!!!!!!!!!!!! فعلا" که آمریکا و اروپا در قضیه ی جنگ اوکراین و روسیه همچون خر در گِل گیر کردند.
  • اباذر IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    15 12
    سلام حرفهای مقامهای امریکایی کاملاً درست و بجاست که میگویند حضور ایران در نمایشگاه دفاعی باعث تاسف و نگرانی است چون این حقیقت دارد زیرا جمهوری اسلامی ایران برای نتنها امریکا بلکه برای تمامی ظالمان و مستکبران تهدید حتمی و برای مظلومین امید و یاور است
  • AE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    16 17
    و تاریخ ثابت کرد سخن ان بزرگ را که فرمود هیچ غلطی نمی کند
  • محمدطاها IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    14 13
    مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      3 2
      بله آمریکا که هیچ وبلکه اروپا هم هیچ غلطی نمی توانندبکنند.وتحریم هم هیچ ظربه ایی نمی توانست واردکند.اما امان ازبی مسولیتتی بعضی افرادودشمنان داخلی اختلاس گروصرفه بجومیلیاردها تومان پول بیت المال رابالا کشیدندوکارشکنی وجاسوسی وانداختن فاصله طبقاتی بین ملت وتورم کمرشکن .این همدلی راازمردم نم نم می گیرد.ومابایدبیشترازدشمنان داخلی بترسیم تا ازآمریکا.وامریکا را خون شهیدعزیزمان سلیمانی خواهدانتقام گرفت مرگ برامریکا وایادیش.
  • رضا م IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    14 8
    سلام و عرض ادب. ببینید دوستان،آمریکا سعی میکنه ایران رو دشمن همسایگان معرفی کنه ،چون که از این تنش درست کردن سود بسیار زیادی تو جیب میزنه و هم ابزارآلات نظامی اش رو به راحتی میفروشه و هم همسایگان رو در برابر ایران قرار میده و هزینه ی خودش رو کمتر میکنه،اصلا سیاست امریکا همینه،همه جای دنیا کشورهایی رو که با امریکا میانه ی خوبی ندارن ،سعی میکنه اونا رو دشمن همسایگانش معرفی کنه و همسایگان رو در برابرش قرار بده.این شرکت کردن سپاه در این نمایشگاه کار بسیار خوبی هستش و ما باید اینو به همسایگان نشون بدیم که ببینند امریکایی ها چقدر از نزدیک شدن ما به هم احساس ترس و هراس می کنن.
  • علی اصغر IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    13 6
    با سلام متاسفانه امریکا تمام افکار خود را روی خواسته های واهی خود و به دنبال بهانه ها ی واهیست
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 1
    به امریکائی ها باید گفت خفه !! دوران فیلمهای هالیوودی قهرمان سازی امریکا تمام شد . دیگر خود امریکائیها هم از پوچی س
  • اسکندر IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 1
    امریکای جنایتکار شما چی میخواید در اسیا برید گورتونو گم کنید ادمهای هزار چهره دوروغ گو تا حالا به کدام هدفتون رسیدید خجالت بکشید پهباد ار کیو تونو دیدید چه بلایی سرش اوردیم سره تک تکتون همان بلا رو میاریم عوضیهای پر رو برید گم شید
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 1
    خدارا شکر هزاران مرتبه که دعاهایمان داره یکی یکی مستجاب میشود .یعنی اینکه همیشه دعا میکنیم آه خدایا شردشمنان مارا بر سر خودشان برگردان الان همان دعا مقبول حق شده خدایاخودشان را باعث نابودی همدیگر قرار بده آمین یاربیم
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    4 0
    شما هم تحریم نکنید ما به اندازه کافی اینجا وطن فروش داریم که ملت ایران را تحریم کنند.وزندگی مردم را سیاه کنند. یکی بنام امید یکی بنام سازندگی یکی بنام...
  • ش IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 1
    ای امریکا عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر!!!!!!
  • علی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 1
    این امر نشان میده اساسا مشکل ای آن وآمریکا هسته ای وحقوق بشر ومنطقه و... نیست مشکل این هست که اینها ازآن راضعیف ونوکر خودشون می‌خواهند مثل عربستان گاو شیرده باشه درست مثل شاه که بدون اجازه سفیر آمریکا انگلیس آب نمیخورد
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    4 1
    حضور آمریکا به هر شکلی در منطقه برای کشور های آن تنش زا و تهدید آمیز است.کار آمریکا بحران آفرینی و فروش سلاح و مهمات به کشورهای نفتی ساحل جنوبی خلیج فارس است.
  • DE ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    اول. اقتدار نظامی بعد اقتصادی روش معمول در قدرت گیری سیاسی کشورهای جهان بوده
  • Mh z IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    آمریکا عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر