شاگردان اسکوچیچ اولین شکست خود را در زمن کره متحمل شدند تا صدر جدول را از دست بدهند.

ایران

به گزارش همشهری آنلاین تیم ملی فوتبال کشورمان در نهمین مسابقه مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه جام جهانی شهر سئول و در حضور ۶۴ هزار تماشاگر به مصاف کره جنوبی رفت. در این بازی شاگردان اسکوچیچ با نتیجه ۲ بر صفر شکست خوردند تا رکورد ۱۱ ساله تیم ملی ایران برابر کره جنوبی شکسته شود. این شکست البته اولین باخت دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ایران بود.

در آغاز این بازی احسان حاج صفی یک موقیت عالی را در دقیقه ۳ از دست داد. در حالی که علی قلی زاده در شش قدم در محوطه جریمه در انتظار پاس او بود تا با گلر کره تک به تک شود.

در ادامه اما کره ای بازی را در دست گرفتند و حملات پراکنده ای را رود دروازه ایران انجام دادند که بی نتیجه بود. با این حال اشتباه عجیب امیر عابدزاده باعث شد تا کره ای ها  در نیمه اول با پیروزی به رختکن بروند. در دقیقه ۴۶ شوت از  پشت محوطه جریمه سون با واکنش عجیب عابدزاده همراه شد تا گل اول مسابقه برای کره به ثبت برسد.

با آغاز نیمه دوم کره ای ها روی یک غافلگیری با امیر عابدزاده تک به تک شدند که گلر ایران با ۲ واکنش عالی پی در پی مانع گل دوم رقیب شد.

اما شاگردان اسکوچیچ که در این بازی ها خط دفاع مستحکمی داشتند در دقیقه ۶۳ گل دوم را هم به راحتی از کره دریافت کردند. حرکت بازیکنان کره در محوطه ۱۸ قدم ایران با چند پاس متوالی همراه شد تا اشتباه حاج صفی در یارگیری باعث شود توپ در شش قدم به بازیکن رقیب برسد و او هم با یک بغل پا دروازه ایران را باز کند.

بعد از این گل اسکوچیچ حاج صفی را از بازی بیرون کشید و صیادمنش را وارد زمین کرد تا تیم ایران با دو مهاجم حمله کند.

در ادامه تیم ایران دو موقعیت خوب گلزنی را توسط سردار آزمون و صیادمنش از دست داد تا در نهایت این بازی با همان نتیجه ۲ بر صفر به پایان برسد. با این نتیجه کره جنوبی با ۲۳ امتیاز به صدر گروه صعود کرد و ایران با ۲۲ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. دو تیم پیش از این به جام جهانی صعود کرده بودند اما این بازی می تواند در سرنوشت کره جنوبی و ایران در سیدبندی جام جهانی اثرگذار باشد.

ترکیب تیم کره جنوبی: کیم سئونگ - کیم جونسو - کیم مین جائه - جونگ وو یانگ - سون هئونگ مین - لی جائه سونگ - هوانگ هی چان - هوانگ او جی - کیم یونگ گئون - کئون چان گون - کیم تائه وان

سرمربی: پائولو بنتو

ترکیب تیم ملی: امیر عابدزاده، احسان حاج صفی(کاپیتان)، شجاع خلیل زاده( از دقیقه ۴۳ عارف غلامی) ،  میلاد محمدی، احمد نورالهی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، علی قلی زاده، سید مجید حسینی، سردار آزمون، امید نورافکن.

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

کد خبر 666001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    5 0
    بچه ها خوب بازی نکردند. عابد زاده مقصر باخت ما بود.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    2 0
    بهتر است با تیمهای بزرگ بیشتری بازی کنیم. بازی‌های سخت برد و باخت دارند مهم اینه که ازشون درس بگیریم
  • US ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    4 1
    این فوتبال دولتی و فاسد چه در رده باشگاهی و چه در رده ملّی هیچ‌وقت به جایی نمی‌رسه. در سال‌های آینده با بالا رفتن سن بازیکن‌های خوب و عدم جایگزین‌های معتبر، تیم ملّی ایران شکست‌های بزرگتر و مفتضحانه‌تری خواهد خورد.
  • توپ فوتبال IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    1 0
    از همون شروع بازی معلوم بود تیم انسجام نداره و برای برد هم نیومده بودند. در ضمن اگه تفسیر اون مفسر ورزشی، که تو استویو حضور داشت نبود، تیم ما شیش هیچ می باخید.
  • محمد IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    حاج صفی اگه خودخواهی نمی کرد و پاس می داد شرایط کاملاً متفاوت بود الان