همشهری‌آنلاین: سقوط فاحش بهای سهام در سراسر جهان کماکان ادامه دارد

در واکنش به تشدید بدبینی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان، بهای سهام در سراسر جهان رو به کاهش است.

به گزارش بی‌بی‌سی، در آغاز کار بازار بورس نیویورک، حدود 5 درصد از بهام سهام کاسته شد. پیشتر، با شروع کار بازارهای بورس اروپا، نزدیک به ده درصد از قیمت سهام در بازارهای مهم اروپایی، کاسته شده بود.

پس از آن که آمار رسمی نشان داد اقتصاد بریتانیا در سه ماهه سوم سال 2008، نیم درصد افت کرده است، در بازار بورس لندن میلیاردها دلار از ارزش سهام کاسته شد.

افت اقتصادی بریتانیا بیشتر از آن بود که قبلا تصور می شد. این اولین انقباض اقتصاد بریتانیا پس از 16 سال بود.

گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا و نیز رئیس بانک مرکزی این کشور هشدار داده بودند که کشور به سوی رکود اقتصادی حرکت می کند.

در ادامه سقوط بازارهای سهام در سرتاسر جهان، ارزش سهام در بازار بورس کره جنوبی همچنان ،در حال کاهش بوده است. این درحالی است که وون ، واحد پول کره جنوبی تا حدود سه درصد دیگر افت داشت و در سال جاری یک سوم از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داده است.

به گفته تحلیلگران، اقتصاد کره جنوبی به دلیل بدهی های کوتاه مدت و کاهش کسری اعتبار در حسابهای جاری آسیب پذیر توصیف شده است.

در ژاپن هم افت نیکی ، شاخص ارزش سهام توکیو، طی پنج سال گذشته بیسابقه بوده است.

ارقام منتشره در مسکو نشان می دهد که روسیه پانزده میلیارد دلار از ذخایر ارزی را برای حمایت از روبل، واحد پول این کشور، در هفته گذشته ، برداشت کرده است.

این اقدام، در زمانی صورت می‌گیرد که ذخایر ارزی روسیه که تا این اواخر در زمره کشورهایی بود که دارای بیشترین ذخایر ارزی در جهان است، به دلیل افت قیمت نفت به شدت کاهش یافته است

براساس گزارش‌ها، یک پنجم از بدهکاران در این کشور امکان بازپرداخت بدهی‌های مربوط به وام‌های مسکن را ندارند

کد خبر 66550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز