دولت اسکاتلند پس از تصویب قرارداد پپسی برای ارسال هزاران بذر سیب‌زمینی به روسیه، باعث خشم غربی‌ها شد.

سیب زمینی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه دیلی‌میل، در یک معامله ۶۰۰ هزار پوندی با شرکت بذر آبردین، ۲۰۰۰ بذر توسط کاروانی متشکل از ۱۰۰ کامیون به کشاورزان روسی تحویل داده خواهد شد.

این در حالی شکل می‌گیرد که شرکت پپسی، فروش نوشیدنی‌هایش را در روسیه متوقف کرده است.

اگرچه پسی گفته که این معامله قانونی بوده و توسط دولت «نیکولا استورجن» نخست وزیر اسکاتلند تایید شده، اما با واکنش جامعه اوکراینی مواجه شده است.

ایرینا ترلکی، رئیس انجمن اوکراینی‌ها در بریتانیا، گفت که تایید این صادرات اشتباه است. او گفت که بسیاری از مردم از معامله پپسی با روس‌ها ناامید خواهند شد.

سخنگوی پپسی گفت: «از وقایع اوکراین شوکه شده‌ایم و به عنوان یک شرکت غذا و نوشیدنی، اکنون بیش از هر زمان دیگری باید به جنبه بشردوستانه تجارت خود وفادار بمانیم.»

او گفت: «ما همچنان به حمایت از معیشت ۴۰ هزار کشاورز روسی در زنجیره تامین خود ادامه می‌دهیم، زیرا آنها با چالش‌های مهم و عدم اطمینان پیش‌رو، مواجه هستند.»

در عین حال سخنگوی دولت نیز گفت: «دولت اسکاتلند معاملات صادراتی را تایید نمی‌کند. ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که دولت اسکاتلند و آژانس‌های اقتصادی آن از تمام قدرت‌های موجود برای حمایت نکردن از تجارت با روسیه استفاده خواهند کرد.»

کد خبر 665217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha