بر اساس اعلام معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی،​ در نخستین روز سفرهای نوروزی، هموطنانمان ۳۶۰ تماس با سامانه ملی سفر برقرار کرده اند که اطلاع از وضعیت راه ها پرتکرارترین دلیل تماس بوده است.

مسافرت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل  از کمیته اطلاع‌ رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در روز گذشته از طریق شماره تلفن ۰۹۶۲۹ و پایگاه اینترنتی سامانه ملی سفر، ۳۶۵ تماس با این سامانه برقرار شده است.

از این تعداد ۷۵ تماس مربوط به اطلاعات راه‌ها، ۲۰ تماس در ارتباط با پیگیری شکایات، ۴۳ تماس برای صدور اسناد بین‌المللی، ۲۸ تماس در ارتباط با امداد خودرو، ۱۴ تماس مربوط به پایانه‌های مسافری، ۱۶ تماس در ارتباط با خدمات رفاهی، ۶۶ تماس برای اطلاع از اماکن اقامتی، ۲۸ تماس مربوط به اماکن گردشگری و ۷۰ تماس در ارتباط با اطلاعات آب و هوا بوده و همچنین ۵ شکایت دریافت شده است که سه مورد مربوط به مراکز اقامتی و دو مورد مرتبط با کالا و خدمات بوده‌اند.

بر اساس اعلام معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سامانه ملی سفر به آدرس www.۰۹۶۲۹.IR و شماره تماس ۰۹۶۲۹ در ایام نوروز همراه مسافران نوروزی است و آنها با مراجعه به این سامانه ضمن اطلاع از آخرین وضعیت ترافیک راه‌ها و اطلاع از وضعیت آب‌وهوای شهرها و جاده‌های کشور می‌توانند جاذبه‌های گردشگری ایران را به همراه اطلاعات دقیق از اقامتگاه‌های مجاز از در هر استانی که باشند با نقشه دسترسی مشاهده کنند.

همچنین در صورت داشتن شکایت از موضوع مرتبط با سفر، مسافران می توانند شکایت خود را با ارسال عکس و فیلم ثبت کنند و با کد رهگیری مراحل رسیدگی به موضوع مورد نظر را پیگیری کنند.

کد خبر 665121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha