در خصوص حمله موشکی به مرکز موساد در اربیل، نایب اول رئیس پارلمان و عضو برجسته جریان صدر روز چهارشنبه گفت که از «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق برای حضور در جلسه آتی پارلمان دعوت به عمل آورده است.

حاکم الزاملی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، «حاکم الزاملی» به خبرگزاری رسمی عراق «اینا» گفت: از سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و همچنین وزیر کشور اقلیم کردستان عراق در خصوص این حمله برای حضور در پارلمان دعوت به عمل آمده است.

وی ادامه داد که جلسه پارلمان فردا پنجشنبه یا پس فردا جمعه با حضور سران فراکسیون ها خواهد بود.

وی این دعوت را در چارچوب کمیته حقیقت یابی عنوان کرد که پارلمان عراق برای تحقیق و تفحص در حمله موشکی اخیر تشکیل داده است. 

الزاملی پیش بینی کرد بعد از تکمیل تحقیقات در حادثه، گزارش کاملی از آن در اختیار رسانه ها گذاشته می شود.

وی گفت: در صورت تایید اطلاعات درباره وجود اسرائیل یا هر حضور خارجی دیگر، این امر از طریق کانال های تبادل اطلاعات صورت خواهد گرفت به ویژه اینکه بین ما و ایران و ترکیه تفاهمات و توافقاتی در این خصوص وجود دارد و علاوه بر همه اینها از قبل نیز یک ائتلاف چهارجانبه بین عراق، ایران، سوریه و روسیه برای تبادل اطلاعات ایجاد شده است.

یک روز پس از سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به اقلیم کردستان و بازدید از محل اصابت موشک های ایرانی به مقر موساد اسرائیلی، تیم حقیقت یاب پارلمان عراق به سرپرستی حاکم الزاملی دیروز سه شنبه عازم اربیل شد تا از نزدیک از مرکز مذکور بازدید کند.

«ریبیر احمد خالد» وزیر کشور عراق در دیدار با اعضای کمیته حقیقت یاب دراظهاراتی گفته است که از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در تیم حقیقت یاب در خصوص وجود مرکز موساد در اربیل استقبال می کند.

کد خبر 664774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 23
    احضار یا دعوت
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 1
    لطف گنید اول ترکیه رو از شمال عراق بیرون کنید و نشانی لانه های حاسوسی نه چندان مخفی اسرائیل رو از بارزانی ها بپرسید و تکلیف پایگاههای تظامی آمریکا در عراق هم که مشخص شد ، بعد نقش حاکمیت مستقل در یک کشور آزاد رو بازی کنید !!!!!
  • سعید IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    3 1
    مواضع دولتمردان عراقی و جریانات داخلی عراق در تقابل با ایران جای سئوال دارد.اینها همه وجودشان مدیون ایران و مجاهدتهای سرداران ایران هست و حالا .....اصلا این روند و موقعیت ایران در عراق قابل قبول نیست.باید به به شرکا و متحدین خود بیشتر بها بدهیم و تقویتشان کنیم.
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    8 0
    سفیر ایران تنها باید به درخواست وزارت امورخارجه عراق پاسخ دهد . مجلس عراق کاره ای در این رابطه نیست . عراق اگر جربزه داشت اقلیم کردستان رو که جزو خاکش هست مواخذه می کرد .
  • ناشناس IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    6 1
    عراق موقعی که توی کشور خودشون سردار سلیمانی رو به شهادت رسانند هیچ غلطی نکردن در محکومیت امریکا جز لفظی .حالا ببین میخوان سفیر مارو به مجلس احضار کنن ...اخه چرا ایران به این عراقی های ادم کش بها میده بر چه اساسی پشت پرده چیست .هزاران جوانها و زنها و کودکان مارو کشتتند بعد شماها بازم بهشون بها میدید پول غرامت ایران از عراق چی شد ..در عوضش ما پول خون اونها رو توسط ریس بنیاد شهید بهشون دادیم ....خدا داند
  • ناشناس IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 2
    دوستان قدیمی ودشمنان جدید،