چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگستری کاستاریکا در ارتباط با یک پروژه جنجالی معدن طلا، درباره رییس جمهور اسکار آریاس به اتهام سوءاستفاده از قدرت تحقیق می‌کند.

در ارتباط با یک پروژه جنجالی معدن طلا، دادگستری کاستاریکا درباره رییس جمهور اسکار آریاس به اتهام سوءاستفاده از قدرت تحقیق می‌کند.

خبرگزاری سوییس گزارش داد، دادگستری این کشور آمریکای لاتین در سان خوزه اعلام کرد، دادستان کل علیه سوءاستفاده احتمالی از قدرت، آیین دادرسی را علیه آریاس که سال 1987 برنده صلح نوبل شد و روبرتو دابلس، وزیر محیط زیست آغاز کرده است.

بر اساس اعلام دادگستری کاستاریکا، حکم جنجال‌برانگیز 17 اکتبر که در آن رای به استفاده یک معدن طلا در شمال این کشور «در جهت منافع عمومی ملت» داده شد، معتبر است. این حکم به شرکت ایندوستریاس اینفینتو این حق را می‌دهد که در 262 هکتار جنگل در مرز با نیکاراگوئه حفاری کند تا طلا بیابد. حامیان محیط زیست به شدت به این رویکرد اعتراض کرده‌اند.

حکم موقت
آنها این گونه استدلال کردند که تعدادی از درختان و حیوانات در مناطق مورد حفاری در معرض تهدید نابودی قرار می‌گیرند. علاوه بر این حفاری‌ها برای کشف نفت موجب انتشار مواد سمی همچون سیانید در محیط زیست می‌شود.

بخش قانون اساسی دادگاه عالی کاستاریکا روز دوشنبه حکمی موقت را در تعلیق این حکم صادر کرد. با این حال تاکنون ده‌ها درخت قطع شده‌اند.

کد خبر 66459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز