ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که کره‌شمالی روز چهارشنبه یک «پرتابه ناشناخته» شلیک کرده است که به نظر می‌رسد بلافاصله پس از پرتاب شکست خورده باشد.

کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این درحالی مطرح شد که گزارش‌هایی مبنی بر اینکه کره‌شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای به دنبال آزمایش بزرگ‌ترین موشک خود است.

ایالات متحده و کره‌جنوبی هشدار داده‌اند که کره‌شمالی ممکن است برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) را با برد کامل پرتاب کند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این پرتابه از فرودگاه سونان در خارج از پیونگ‌یانگ پایتخت کره‌شمالی شلیک شده و پیش‌بینی می‌شود که بلافاصله پس از پرتاب هم از کار افتاده است.»

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که به نظر می‌رسد این پرتابه اندکی پس از بلند شدن در هوا منفجر شده است.

فرماندهی هند و اقیانوسیه ارتش ایالات متحده آن را «پرتاب موشک بالستیک» نامید. این فرماندهی به شکست گزارش شده اشاره‌ای نکرد، اما پرتاب را محکوم کرد و از پیونگ‌یانگ خواست از اقدامات بی‌ثبات کننده بیشتر خودداری کند.

یک منبع در وزارت دفاع ژاپن نیز این پرتابه را یک موشک بالستیک بالقوه خواند. شبکه تلویزیونی عمومی ژاپن (NHK) این را گزارش داد.

NK News مستقر در سئول به نقل از شاهدان ناشناس و عکسی از آزمایش که گوی قرمز رنگی از دود را در انتهای مسیر پرتاب موشک در آسمان نشان می‌دهد، گزارش داد که موشک، پس از آزمایش ناموفق در پیونگ‌یانگ یا نزدیک آن سقوط کرده است.

در سال ۲۰۱۷، یک موشک بالستیک میان‌برد که از مکان دیگری پرتاب شد، اندکی پس از بلند شدن شکست خورد و در یک مجتمع صنعتی یا کشاورزی در شهر توکچون سقوط کرد.

بیشتر بخوانید:

فرودگاه سونان اخیرا محل پرتاب‌های متعددی بوده است؛ از جمله پرتاب‌هایی در روزهای ۲۷ فوریه و ۵ مارس.

کره شمالی گفت این آزمایش‌ها برای توسعه اجزای یک ماهواره شناسایی بوده و مشخص نکرده است که از چه نوع موشکی در آن استفاده می‌کند، اما سئول و واشنگتن گفتند که این آزمایش‌ها مربوط به یک سیستم جدید ICBM بوده است.

کد خبر 664558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha