سال۱۴۰۱ می‌تواند زمانی مناسب برای تحقق بزرگ‌ترین‌ رؤیای تاریخ تیم ملی باشد.

تیم ملی فوتبال ایران

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

تنها چند روز به پایان سال۱۴۰۰ باقی مانده؛ پایانی که به منزله خاتمه یافتن قرن چهاردهم خورشیدی هم خواهد بود. آدم‌ها همیشه در چنین ایامی، به آرزوهای‌شان در سال جدید می‌اندیشند. اگر قرار باشد در مورد تیم ملی فوتبال ایران حرف بزنیم، سال۱۴۰۱ می‌تواند زمانی مناسب برای تحقق بزرگ‌ترین‌رؤیای تاریخ این تیم باشد؛ صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی فوتبال. آیا حتی از تصورش هم لذت نمی‌برید؟

یک نسل جسور

فوتبال ایران ششمین حضورش در مرحله نهایی جام‌جهانی را تجربه می‌کند و این، دیگر چیزی نیست که هواداران میلیونی این رشته ورزشی را سر ذوق بیاورد. این صعود آخر که با برچسب سریع‌ترین راهیابی تاریخ تیم ملی به جام‌جهانی همراه بود، برخلاف گذشته حتی جشن خیابانی هم به همراه نیاورد. در نتیجه مشخص است که همه انتظار یک اتفاق بزرگ‌تر را می‌کشند؛ اتفاقی که می‌تواند صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی باشد. این‌رؤیا مدت زیادی است که در ذهن هواداران نقش بسته، اما حالا به جرأت می‌توان گفت جسارت بیشتری برای محقق کردن آن وجود دارد. تیم ملی ایران در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. شاگردان دراگان اسکوچیچ در سال خورشیدی رو به پایان ۱۰مسابقه برگزار کردند که حاصل آن ۹پیروزی و یک تساوی بود. تیم کشورمان در این سال همچنین بار دیگر رتبه اول رده‌بندی فیفا در آسیا را پس گرفت و بر بام قاره کهن ایستاد. افکار عمومی معتقد است این تیم می‌تواند کاری که هیچ‌یک از نسل‌های قبلی انجام ندادند را به سرانجام برساند و ایران را در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان به جمع ۱۶تیم برتر برساند. بسیاری از بازیکنان خود تیم هم عقیده دارند آنها از چنین توانی برخوردار هستند. این یک «خودباوری» عمیق است که شاید قبلا تا این حد وجود نداشت. حضور پرشمار بازیکنان ایرانی در باشگاه‌های اروپایی و به‌ویژه موفقیت چشمگیر ستاره‌هایی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون هم در شکل‌گیری این باور بی‌تأثیر نبوده است. اگر حالا نتوانیم طعم صعود از مرحله گروهی را بچشیم، پس چه زمانی قادر به انجام این کار خواهیم بود؟

آخرین جام‌جهانی ۳۲تیمی

مسابقاتی که از ۳۰آبان۱۴۰۱ در قطر آغاز می‌شود، آخرین جام‌جهانی ۳۲تیمی تاریخ فوتبال است. پس از آن و از سال۲۰۲۶ جام‌جهانی با حضور ۴۸تیم برگزار خواهد شد. در نتیجه نه‌تنها دیگر راهیابی به مرحله نهایی این مسابقات جای غرور ندارد، بلکه حتی صعود از مرحله گروهی هم حلاوت چندانی نخواهد داشت. بنابراین مسابقات سال آینده آخرین فرصت تیم ملی ایران برای رقم زدن یک صعود دلچسب در جام‌جهانی کلاسیک و ۳۲تیمی است؛ موقعیتی برای خودنمایی ستاره‌های فوتبال ایران، پیش از آنکه یک‌چهارم کشورهای دنیا امکان حضور در جام‌جهانی را پیدا کنند!

هر روز می‌نویسیم

لطفا، لطفا و لطفا برای تیم ملی ایران در ۸ ماه آینده مسابقات خوب دوستانه تدارک ببینید. این مسئله آنقدر مهم است که همه رسانه‌ها هر روز باید در موردش مطلب بنویسند. اگر این نسل از بازیکنان با رقبای بزرگ بین‌المللی مصاف بدهند و تتمه ترس‌شان هم بریزد، بخت بسیار بالایی برای صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی خواهند داشت. البته که عامل «قرعه» هم بسیار مهم است، اما برگزاری مسابقات تدارکاتی خوب می‌تواند تحت هر شرایطی به ملی‌پوشان کمک کند.

کد خبر 664553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha