آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی در مورد احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی هشدار داد در این صورت واشنگتن پاسخ جدی خواهد داد.

آنتونی بلینکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بلینکن در مصاحبه‌ با CNN گفت: "می‌خواهم به شما بگویم که ما نگرانی‌ جدی در مورد احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی داریم. این چیزی است که ما به شدت روی آن تمرکز می‌کنیم".

بلینکن مدعی شد: "متأسفانه ما قبلاً شاهدبودیم چگونه از آن استفاده کردند و یا از استفاده آن در سوریه چشم پوشی کردند."

بلینکن در پاسخ به سوالی در مورد واکنش احتمالی واشنگتن و متحدانش در ناتو به چنین تحولاتی گفت که دولت آمریکا "با روسیه کاملا شفاف بوده و پاسخ بسیار جدی خواهد داد."

وی افزود: من جزئیات آن را در اینجا اعلام نمی‌کنم، اما عواقب آن شدید خواهد بود.

به رغم پافشاری غرب بر ادعای خود، روسیه اظهارات در مورد "استفاده احتمالی از سلاح های شیمیایی" در جنگ اوکراین را رد می‌کند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن پیشتر تاکید کرد که این اظهارات آمریکا بی‌اساس است و شواهدی بر تلاش برای "اهریمن سازی روسیه" است و خاطرنشان کرد که روسیه در سال ۲۰۱۷ از شر کل زرادخانه شیمیایی خود خلاص شد.

کد خبر 664546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 1
    به امریکا اعتمادی نیست اوکراین میخواهد از سلاحهای ممنوعه استفاده کند وبه گردن روس بیاندازد اما اون موقع اوکراین بدبخت میشود چون بازم امریکاوغرب مثل الان جرات دخالت ندارند
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 1
    هیچ غلطی نمی کنند امریکایی های احمق ! طبق ضرب المثل فارسی " سگ گیرا واق واق نمی کنه"
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    امریکا برای همه دنیا غیر از خودش پا سخ روی میز داره