مراقبت از نهال گردو، در یک باغ یا باغچه نیاز به دانش کافی در این خصوص دارد. به این معنا که هر کشاورز بدون کسب اطلاعات در این زمینه و آشنایی با روش‌های مراقبت از گیاهان، واجد شرایط در امر باغداری نخواهد بود.

نهال-درخت-گردو-فرنور_g02j.jpg

خوشبختانه در سال‌های اخیر نهالستان‌ های معتبری همچون آریا نهال اطلاعات و دانش لازم در خصوص کاشت انواع درخت گردو را در اختیار باغداران عرضه داشته است. علاوه بر این نهال های گردوی موجود در نهالستان آریا نهال با بهترین کیفیت در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. در ادامه اما قصد داریم، به روش‌های تشخیص نهال گردو فرنور بپردازیم.

چگونه شرایط کاشت نهال گردو را بشناسیم؟

نهال‌ گردو یکی از پرفروش ترین و محبوب‌ترین ارقام در نهالستان‌ها است که مراقبت از آن‌ نیاز به آشنایی با مشخصات و ویژگی‌ هر نژاد نهال گردو در هنگام کاشت دارد. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که هنگام کاشت انواع نهال گردو باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  1. توجه به وضعیت خاک و بررسی بافت سبک یا سفتی خاک درخت گردو
  2. ارتفاع منطقه از سطح دریا، به این معنا که اگر ارتفاع منطقه مورد نظر شما از سطح دریا بالاتر باشد، زمین شما بستر مناسب برای کاشت نهال‌های مقاوم را فراهم می‌کند.
  3. بارندگی، یکی از مهمترین نکات برای کاشت درخت گردو، رطوبت کافی است. نهال‌ گردو در برابر رطوبت زیاد از خود مقاومت بالایی نشان نمی‌دهند.
  4. نیاز سرمایی درخت گردو در هر نژادی متفاوت است که پیش از خرید و کاشت باید شرایط آب و هوایی منطقه را در نظر داشته باشید، در غیر این صورت بزرگ ترین دشمن درخت گردو، آب و هوای محل کاشت آن خواهد بود. دشمن درخت گردو می تواند عدم سازگاری با محیط جغرافیایی و یا نحوه ی پرورش شما باشد.
  5. نور مناسب و دمای مناسب
  6. مراقبت اصولی همانند، هرس و شاخه برداری اصولی، ریختن کود های شیمیایی و حیوانی پوسیده که انتخاب بهترین کود برای درخت گردو می تواند تا دو برابر در باردهی درخت گردو موثر واقع گردد.

تشخیص نهال گردو فرنور چگونه ممکن است؟

نهال گردو فرنور، اصلیتی فرانسوی داشته و یک درخت پیوندی محسوب می‌شود. برای تشخیص نهال گردو فرنور؛ کافی است نگاهی به شکل ظاهری آن بیندازید. محل پیوند زدن را به خوبی رویت نمایید و بهتر است از مرکز فروش نهال، فاکتور رسمی دریافت نمایید.

شما در اصل با دریافت فاکتور رسمی گواهی ضمانتی دریافت کرده اید و در صورتی که نهال گردوی متفرقه را به فروش گذاشته باشند، به راحتی می توانید از جهاد کشاورزی پیگیری قانونی نمایید که در این صورت جریمه های بسیار سنگینی را هم آن نهالستان می بایست متقبل شود.

نهال گردو فرنور

تا نهال گردو کاشته نشود و باردهی را آغاز نکند نمی توان مطمئن شد که چه نژادی است، تنها راه اطمینان خرید از مراکز معتبر نهالستان های گردو می باشد.

شکل ظاهری گردو فرنور کاملا گرد بوده و پوست کاغذی آن بهترین راه برای تشخیص گردو فرنور است. یکی از مزیت‌های کاشت درخت گردوی فرنور، کاغذی بودن پوست آن است.

از دیگر راه‌های تشخیص نهال گردو فرنور، می‌توانیم به رنگ مغز آن اشاره کنیم. مغز داخلی بعضی از ارقام نهال گردو تیره رنگ بوده و یک دست نیست اما مغز گونه فرنور این طور نبوده و شما شاهد رنگی یکدست و کاملا روشن خواهید بود.

نهال گردو فرنور در چه مکان‌هایی کاشته می‌شود؟

برای کاشت نهال گردو فرنور؛ در یک باغ می‌توانید به وضعیت جغرافیایی منطقه دقت داشته باشید. این رقم مقاومت بالایی در برابر هوای سرد از خود نشان می‌دهد. اگر در مناطق کوهستانی و سردسیر قرار دارید پربارترین نهال گردو برای شما بی شک گردوی فرنور پیوندی می باشد.

کاشت نهال گردو فرنور و زمان گلدهی:

اگر به زمین‌هایی که در آن ارقام مختلف نهال گردو کاشته شده، دقت کنید، متوجه شکل متفاوتی از زمین زیر کشت آن منطقه خواهید شد. معمولا باغداران باتجربه،نهال گردو فرنور را به شکل یک مستطیل یا مربع در زمین کشت می‌کنند. رعایت فاصله ی ۷*۷ می تواند فاصله ای ایده آل برای کشت این درختان گردو باشد.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص نهال گردو فرنور، زمان گل‌دهی این درخت است. این رقم در گروه درختان دیر گل قرار دارد و نسبت به سایر ارقام به زمان بیشتری برای گل‌دهی احتیاج دارد.

خرید نهال گردو فرنور پیوندی از آریا نهال:

اگر دانش و تجربه چندانی در خصوص تشخیص نهال گردو متناسب با منطقه جغرافیایی و زمین زراعی مورد نظر خود ندارید، می‌توانید از کارشناسان فعال در نهالستان‌ آریا نهال کمک بگیرید. شما به عنوان یک باغدار هدفی جز رسیدن به سود حاصل از رشد و باردهی بهینه درختان موجود در زمین خود ندارید.

نهال گردو فرنور پیوندی، یکی از بهترین درختان گردو است که از نظر باردهی در رتبه بالایی قرار داشته و معمولا پس از برداشت با فروش قابل توجهی همراه است. ارقام دیگر مانند:

  • نهال گردو چندلر پیوندی،
  • نهال گردو خوشه‌ ای،
  • نهال گردو تویسرکان،
  • نهال گردو کانادایی و... از دیگر نهال‌های پربازده و مقاوم در مناطق سردسیر محسوب می شوند.

شما می توانید در هر نطقه از ایران عزیز تنها با یک تماس با شماره تماس کارشناسان آریا نهال، نسبت به خرید نهال گردوی مد نظرتان اقدام نمایید. فروش تمامی ارقام نهال با گواهی قرنطینه، ضمانت بازگشت کالا و فاکتور رسمی صورت می پذیرد.

اصالت را از نهالستان آریا نهال بخواهید. کافیست همین حالا به وب سایت آریا نهال به نشانی (https://ariyanahal.ir) سر بزنید و بیش از ۲۰۰ نهال میوه ی زیبا را مشاهده و جهت تمایل خرید نمایید.

کد خبر 664332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha