مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: خواهش ما از شهروندان پرهیز از روشن کردن هرگونه آتش در فضاهای بسته مانند حیاط‌های کوچک و پارکینگ‌ها است. خانواده‌ها توجه داشته باشند که به هیچ وجه وسایل محترقه _چه کم و چه زیاد_ را در منزل یا آپارتمان‌ها نگهداری نکنند

مهدی داوری دولت آبادی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره تمهیدات انجام شده برای برگزاری جشن آخرین چهارشنبه سوری قرن به همشهری‌آنلاین گفت: آتش نشانی به منظور وظایفی که به عهده دارد، تمهیدات ویژه‌ای به لحاظ آماده باش همه نیروها در نظر گرفته است به گونه ای که هزار و ۵۰۰  نفر از آتش نشانان همیشه به صورت شیفت کاری و هزار نفر از نیروهای استراحت در ایستگاه‌ها را با فراخوان اعلام آمادگی داده‌ایم.

داوری برای شهروندان توصیه‌هایی داشت و گفت: «ایام نوروز قرار است همه اعضای خانواده‌ها در کنار هم تعطیلات خوبی را بگذارنند بنابراین بهتر است که به خاطر هیجان کاذب این شب، سبب ناراحتی در آغاز سال برای خود و خانواده‌ها نشوند. شهروندان باید همه نکات ایمنی را برای سلامت جان و پیشگیری از حوادث در نظر بگیرند و مهمترین توصیه ما به آنها برحسب تجربیات سال‌های گذشته، این است که با توجه به اینکه بافت عمده پایتخت، آپارتمان است، شهروندان ضمن دقت و احتیاط درباره خودشان به فکر زندگی سایر شهروندان در آن محدوده هم باشند.»

او گفت: «طی این سال‌ها مشاهده شده که حجم برپایی آتش آنقدر زیاد بوده که آتش از کنترل خارج شد و سبب حوادث غیر قابل جبرانی مانند آتش گرفتن خودرو، موتورسیکلت، وسایل منزل، درختان بزرگ و کهنسال باغچه منازل یا معابر شهری شده است. خواهش ما از شهروندان پرهیز از روشن کردن هرگونه آتش در فضاهای بسته مانند حیاط‌های کوچک و پارکینگ‌ها است. خانواده‌ها توجه داشته باشند که به هیچ وجه وسایل محترقه _چه کم و چه زیاد_ را در منزل یا آپارتمان‌ها نگهداری نکنند که بسیار خطرناک است،  اگر مواد محترقه را برای برپایی جشن شب چهارشنبه سوری در اختیار کودکان و نوجوانان می‌گذارید با نظارت بزرگترها باشد که خدایی نکرده به دلیل هیجانات سلامت کسی را تهدید نکنند.»

دراین باره بخوانید؛ آماده باش ۲۵۰۰ آتش نشان برای چهارشنبه سوری | استقرار ۴۰۰ خودروی سبک و سنگین آتش‌نشانی در نقاط شلوغ شهر | آتش بازی در فضای بسته ممنوع

گفتگو: زهرا کریمی

تصویر: آرشیو عکس روزنامه همشهری

تدوین: محمود دانش‌آموز

کد خبر 664173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha