رمضان قدیروف، رهبر منطقه خودمختار چچنیا در روسیه و متحد ولادیمیر می‌گوید برای ملاقات با نیروهای چچن که در حمله به کی‌یف شرکت دارند، به اوکراین سفر کرده است.

Kadyrov

به گزارش رویترز به نقل از رویترز کانال تلویزیون جمهوری مسلمان‌نشین چچنیا ویدئویی را در کانال تلگرامی‌اش در روز یکشنبه منتشر کرد که قدیروف را در حال صحبت با نیروهای چچن درباره یک عملیات نظامی که گفته می‌شود در هفت کیلومتری پایتخت اوکراین انجام شده است، نشان می‌دهد.

این پست تلگرامی روشن نمی‌کند این ملاقات در کجا یا چه زمانی رخ داده است.

در ساعات بعدی روز یکشنبه، قدیروف در پاسخ به پست دیگری که درباره رفتن به کی‌یف ابراز تردید کرده بود، در حساب رسمی تلگرامی‌اش نوشت: «چرا اگر؟ مگر ویدئو را ندیدی؟»

قدیروف که اغلب به عنوان «سرباز پیاده» پوتین توصیف شده است، ویدئوهایی از نیروهای به شدت مسلح چچن را در منطقه کی‌یف را که بخشی از نیروی تهاجمی روسیه هستند، منتشر کرده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا بارها قدیروف را به زیر پا گذاشتن حقوق بشر متهم کرده‌اند، اما او این اتهامات را رد می‌کند.

مسکو  پس از تجزیه اتحاد شوروی در سال ۱۹۹۱، دو بار با جدایی‌طلبان در منطقه عمدتا مسلمان‌نشین چچنیا یا چچنستان در جنوب روسیه جنگیده است. اما در سال‌های اخیر پول زیادی برای بازسازی این منطقه سرازیر کرده است و به قدیروف تا حد زیادی خودمختاری داده است.

کرملین اقداماتش در اوکراین را «عملیاتی ویژه» برای غیرنظامی کردن و «نازی‌زدایی» از اوکراین می‌خواند. اوکراین و متحدان غربی‌اش این عناوین را دستاویزی بی‌پایه‌ برای جنگی عامدانه می‌شمارند

کد خبر 663930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha