همشهری آنلاین : رافائل مارتینتی، رئیس فدراسیون بین‌المللی کشتی (فیلا) تغییرات جدید قوانین این رشته ورزشی را به منظور اجرای آزمایشی آن در رقابت‌های ملی، به فدراسیون‌های ملی ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، در این نامه بر موفقیت آمیز بودن تغییرات انجام شده در قوانین کشتی طی سالهای گذشته و تاثیر مثبتی که در ابقای این رشته ورزشی در بازی های المپیک داشته، تاکید شده و در ادامه آمده است:‌ قوانین کشتی آزاد و کشتی زنان با هیچ مشکلی مواجه نیست به استثنای ضرورت کامل تر شدن مقررات کلینچ در شرایطی که مسابقه با نتیجه 0-0 در پایان وقت قانونی خاتمه می یابد.

در مقررات جدید پینشهادی آمده است در صورتی که در یک دقیقه اول هر تایم، امتیازی رد و بدل شود کشتی تا پایان تایم بدون انجام قانون کلینچ و سرپا انجام خواهد شد.

دوم اینکه در صورت عدم کسب امتیاز در یک دقیقه اول ، قانون کلینچ اجراخواهد شد، منتهی به شکل متفاوت از قانون کنونی، یعنی اینکه کشتی گیر برنده گوی، به جای اجرای کنده فرنگی، باید با قرار دادن دو دست خود در پشت حریف و با سوت داور به فعالیت بپردازد.

بند پیشنهادی سوم، از این قرار است که در هر دو رشته هریک از کشتی گیران بتواند در یک تایم با هشت امتیاز اختلاف حریف خود را پشت سربگذارد، برنده کل کشتی خواهد بود.
اجرای آزمایشی اصلاحات فوق باید تا پایان سال 2008 آغاز شود تا مسیر تصویب و اجرای آن در چهار سال آینده فراهم گردد.

مارتینتی در خاتمه این نامه ازفدراسیون‌های علاقمند به اجرای این قوانین خواسته است که پینشهادات خود را تا اول دسامبر 2008 به فیلا اعلام کرده و مشخصات مسابقاتی را که از قوانین اصلاح شده در آن استفاده کرده اند، اعلام کنند.

وی یادآور شده است فیلا با توجه به گزارشات ارسال شده از سوی فدراسیون‌های ملی که مقررات پیشنهادی را به مرحله اجرا گذاشته اند، در خصوص تغییر مقررات کنونی از سال 2009 اقدام خواهد کرد.

لازم به یادآوری است که فیلا مقررات پیشنهادی را در سی‌ام ماه سپتامبر 2008 / نهم مهرماه جاری/ به فدراسیون‌های ملی ارسال کرده است.

کد خبر 66335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز