تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که نیروهای روسی که کی یف را تحت زیر فشار قرار داده‌اند، در شمال غرب پایتخت اوکراین دوباره گروه‌بندی شده‌اند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، بریتانیا روز جمعه (امروز) گفت که مسکو اکنون می‌تواند در چند روز آینده برای حمله به این شهر برنامه‌ریزی کند.

روسیه شهرهای مختلف اوکراین را بمباران کرده است؛ در حالی که نیروی اصلی حمله این کشور در شمال کی‌یف از همان روزهای اولیه تهاجم در جاده‌ها متوقف شده و در آنچه کشورهای غربی مدعی شده‌اند، طرح اولیه حمله برق‌آسا به پایتخت شکست خورده است.

تصاویر منتشر شده توسط شرکت ماهواره‌ای خصوصی آمریکایی مکسار نشان می‌دهد که واحدهای زرهی در حال مانور دادن در شهرهای نزدیک به فرودگاه هوستومل در حومه شمال غربی کی‌یف هستند.

مکسار گفت که واحدهای دیگری از ارتش روسیه در نزدیکی شهرک کوچک لوبیانکا در شمال، با توپخانه یدک‌کش در مواضع شلیک، تغییر مکان داده‌اند.

وزارت دفاع بریتانیا در یک به‌روزرسانی اطلاعاتی اعلام کرد: «روسیه احتمالا به دنبال تنظیم و استقرار مجدد نیروهای خود برای فعالیت‌های تهاجمی مجدد در روزهای آینده است. این احتمالاً شامل عملیات علیه پایتخت خواهد بود.»

به‌روزرسانی بریتانیا می‌گوید که نیروهای زمینی روسیه همچنان به پیشرفت محدودی دست می‌یابند که به دلیل مشکلات لجستیکی مداوم و مقاومت اوکراین با مشکل مواجه است.

اوکراین نیز مدعی شده است که نیروهای روسیه پس از متحمل شدن خسارات سنگین در حال تجدید قوا هستند.

روسیه برای هفتمین روز متوالی اعلام کرد که قصد دارد آتش‌بس را اجرا کند تا به غیرنظامیان اجازه دهد ماریوپل، را ترک کنند.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین گفت که دوباره تلاش خواهد کرد تا شهر تخلیه شود. او در این خصوص گفت: «امیدواریم امروز کارساز باشد.»

کد خبر 663298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حمیدرضا IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    8 6
    سلام تابدترنشده جنگ راتمام کنیدوباطناب پوسیده امریکاتوچاه نیفتیدوجنگ خانواده های زیادی چه روسیه چه اوکراین رابی سرپرست کرده واتش بس اعلام کنیدومذاکره
  • بهروز GB ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 18
    حال چطور اخباری که از بریتانیا می آید گفتنی و باورکردنی است؟
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    5 7
    جنگ جنگ جنگ
    • AU ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      4 1
      امیدوارم همیشه همراه عزیزان سلامت باشید اما تا زمانی عزیزی را از دست ندهید معنی جنگ را درک نمی کنید
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 2
    اقای پوتین چرا معطل می کنی هر چه سریعتر کی یف را اشغال وزلنسکی حرومزاده را بکش ،قبل از انکه دیگر کشورها برای دفاع از زلنسکی بیایند. یاصلح کن یا کار اوکراین وزلنسکی رو یکسره کن
  • ناشناس IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 2
    جنگ چیز بدی است ولی روسیه حق دارد ،چون غربی ها خیلی پررو شدند .