آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مقصر بی‌حجابی‌های امروز دستگاه‌های نظامی و انتظامی نیستند، گفت: باید برای رفع مشکل بی‌حجابی، مردم به میدان بیایند و اعتراض کنند.

علم الهدي

​به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر مشهد پنجشبه ۱۹ اسفندماه در یادواره ۲۸ تن از علما و ائمه مساجد منطقه ۱۲ تهران در مسجد روحانی با بیان اینکه برگزاری یادواره علما و احیای آن در کنار یادواره شهدا قابل قدردانی است، اظهارداشت: خداوند در میان تمام نعمت‌هایی که برای انسان‌ها داشته است، تنها در خصوص ارسال پیامبران منت بر انسان گذاشته است. ذات خداوند منت‌ گذاشتن را توبیخ کرده است، پس چرا در قرآن در این خصوص منت می‌گذارد؟ خداوند در زمینه آفرینش انسان منتی نگذاشته است، اما در خصوص ارسال پیامبر(ص) منت می‌گذارد.

شجاعت‌، امنیت‌ها و رشادت‌ها در این منطقه به برکت علما بود

وی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری علمای این منطقه موجب شده بود که نقش اثرگذاری در جریان انقلاب، قبل و بعد از پیروزی آن داشته باشند، البته این معنی نفی نقش دیگر مناطق نیست،‌گفت: زمانی که شهید بهشتی در ماجرای هفتم تیر به شهادت رسید، بنا داشت از منطقه شمیران، منزل خود را به خیابان ایران منتقل کند، زیرا معتقد بود که این منطقه امنیت بیشتری برایش دارد. این شجاعت‌، امنیت‌ها و رشادت‌ها در این منطقه به برکت علما بود.

علم‌الهدی گفت: اولین خانه تیمی مشترک منافقان و پیکاری‌ها در خیابان آفریقا تشکیل شد که جوانانی از همین منطقه راه افتادند و آن ساختمان را تخلیه کردند و اسناد همکاری آنان با خارجی‌ها را ضبط کردند. در آن زمان خرمشهر محاصره شده بود و جوانان عده‌ای از جنگ‌زده‌ها را در آن ساختمان مستقر کردند و آن خانه تیمی را به خانه امنی برای جنگ‌زده‌های خرمشهر تبدیل کردند. بنی‌صدر ملعون در روزنامه‌ نوشت که جوانان خوابگاه دانشجویی را تصرف کرده و در اختیار جنگ‌زدگان قرار دادند. عده‌ای از مسئولان قضایی هم تحت تأثیر او قرار گرفتند و اعلام جرم کردند. در آن زمان همین علمایی که تصاویرشان زینت‌بخش این مجلس است، تحصن کردند و طوماری در حمایت از جوانان امضاء کردند که در پی آن نقشه بنی‌صدر خنثی شد. امروز بعد از ۴۳ پیروزی انقلاب اسلامی باید روش این بزرگان را که به واسطه تلاش‌های خود قطعاً در بهشت هستند،‌ ادامه دهیم و هر هیجان و جبنش و حرکت سازنده‌ای در انقلاب با الگوی مردمی آن زمان باشد.

مقصر بی‌حجابی‌های امروز دستگاه‌های نظامی و انتظامی نیستند

امام جمعه شهر مشهد با بیان اینکه مقصر بی‌حجابی‌های امروز دستگاه‌های نظامی و انتظامی نیستند، تصریح کرد: فرمانده انتظامی مشهد به من می‌گوید از من می‌خواهید برای مقابله با بی‌حجابی مأمور بفرستم. مأمور من از جنس همین مردم و جوان ۲۰ ساله در اوج شهوت است که ممکن است در این مأموریت او را از دست بدهم. باید برای رفع مشکل بی‌حجابی، مردم به میدان بیایند و اعتراض کنند. به رئیس جمهور و دیگر مسئولان گفتم شما دریا را آزاد کردید، این دریا قبلاً در اختیار نهادهای مختلف بود و این آزادسازی کار خوبی است، اما تمام فسادها و بی‌عفتی‌های سطح خیابان‌های تهران از این به بعد به شکل بدتری در ساحل دریا مشاهده خواهد شد. برای جلوگیری از آن نمی‌توان با نیروی انتظامی و سلاح سراغ آنها رفت، بلکه باید مردم وارد میدان شوند تا مانع این فسق و فجور شوند.

وی ادامه داد: برای مقابله با فساد، گشت ارشاد راه‌حل نیست و حتی کار را بدتر هم می‌کند. مقام معظم رهبری فرمان آتش به اختیار دادند، بنابراین اگر زنی در خیابان روسری خودش را از سرش برداشت، باید با اعتراض مردم مواجه شود و ببیند که در میان مردم جایی ندارد. در این صورت مطمئن باشید دو روسری هم سر خواهد کرد و این همان روش امر به معروف و نهی از منکر است.

کد خبر 663267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 44
  • علی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    103 4
    در کشور اسلامی بد حجابی خوب نیست فساد خوب نیست انحصار خودرو خوب نیست، دزدی خوب نیست و ... در کشور اسلامی چرا با دزد با اختلاص با .... برخورد قاطع نمی شود ؟ با احتکار با گران فروشی با.... چرا برخورد نمی شود؟ چرا بازرسی و گشت برای احتکار و گران فروشی و ... کم هست ؟
    • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      9 55
      سلام علیکم. امر به معروف و نهی از منکر باید علنی و فراگیر و عمومی شود و همه ی مردم باید به بدحجابها و بی حجابها تذکر دهند
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      3 61
      باید به صدها هزار بسیجی و انقلابی مجوز داد به محض رویت زن و دختر بی حجاب وارد برخورد فیزیکی شده و در جا اعمال قانون شوند و مثلاً سیلی زد. اگر محیط را کاملا ناامن کنیم دیگه بدحجابی از بین میرود. یا حق
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    84 10
    متاسفم برای همه و خودم
    • سیاوش IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      14 0
      واقعا درسته
    • ناصر IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      4 1
      آفا خیلی خیلی مردی !!!!!!! آخه کدوم مردی دست روی زن بلند میکنه ؟؟؟؟ آدم ناحسابی حجاب باید فرهنگ سازی بشه و الا با زور و چماق و توهین و زندان اگه درست شده بود بعد چهل سال درست شده بود !!!!!!! همیشه اجبار هر چیزی حتی به عمل خوب ، ناخودآگاه مقاومت میاره !!!! این از قدیم بوده و هست و خواهد بود پس برادر جان زیاد سخت نگیر
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    84 8
    ما به دین و مذهب کسی کاری نداریم. اما همه طبق قانون هر کشوری بایستی عمل کنند. لطفا در مورد مسائل اقتصادی و مشکلات آن هم نظرتونو بفرمایید که در صورت اعتراض مردم به گرانی ها، چه اتفاقی می افتد؟
  • امیر GB ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    8 24
    ایده عالی و خوبیه. مردم خودشان باید تصمیم میگیرند و جامعه را مدیریت میکنند به آن نظم و ترتیب میدهند و قوانین را اجرا و دیگران را مجاب به رعایت میکنند. مردمسالاری یعنی همین.
  • حمید IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    32 5
    حاج آقا نگید از این حرفها از فردا عده‌ای به این بهانه که گفتید مردم وارد شوند مزاحمت برای زنان و دختران ایجاد میکنند
  • مهدی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    57 2
    چرا از وضع بد اقتصادی چیزی نمیگویید اصلا خبر دارید مردم چه جوری زندگی میکنند
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    56 5
    اختلاس مدیران رو کنترل کنید، از مشکلات معیشت مردم صحبت کنید
    • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 13
      آقا مهدی چرا شما از وضع فرهنگی مردم چیزی نمی گویید؟ اصلا می دانید مردم با چه وضع فرهنگی افتضاحی زندگی می کنند؟
  • ملیحه IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    56 2
    خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش بند ایوان است ...
  • اسد IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    17 54
    امر ب معروف ونهی از منکر وظیفه همه است و بایدهمه وارد میدان شوندو قوای انتظامی هم کمک کنند اما مشکل اقتصادی قابل قبول نیست و باید جدی پیگیری شود اما این فکر هم صحيح نیست که هر ناهنجاری پیش میاید بگوییم اول مشکل اقتصادی را رفع کنید بعد ناهنجاری را
    • ارمان IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      5 19
      احسنت
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    22 3
    کاش حضرت آیت الله هم نظرات مردم را می خواند و می دید مردم نگرانی های بسیار جدی تر و اساسی تری چون نان ؛ مسکن ؛ گرانی ؛ کار و... دارند که بیشتر جای توجه دارد . البته شاید ایراد چندان بر حضرت وارد نباشد چون این موارد چه بسا مثل حجاب که وقتی با ماشین رد می شی و در خیابان می بینی ملموس نیست اما واقعا مردم را بیچاره و مفلوک کرده است . کاش حضرت آیت الله این مسایل را هم ردیف حجاب و حتی خیلی مهم تر از حجاب به دولت تکیف نمایند .
  • زهره IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    7 22
    با کمال تاسف اکثر زنان ایرانی آزادی رو با بی بندو باری اشتباه گرفتند و الحمدالله اصلا هیچ زنی برای پیشرفت در کار و هنر محدود نیست و همه در این راه آزادند و اونهایی که میخوان بی بند و بار باشند و به اسم آزادی کشور رو به فساد بکشند باید شدیدا باهاشون برخورد بشه
  • محمد US ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    20 4
    جناب آقای اعلم الهدا خداوند با اختیار که به انسان داده او را مجازات میکند فکر تحمیل نکنید
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    13 0
    در خطبه هفته آینده همشهری را دستور دهید نظرات خوانندگان را چاپ کند.
  • حسین IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    18 1
    سلام..جناب علم الهدی امام جمعه بزرگوار حضرت آقا آتش به اختیار گفتند اما با این سخن شما هرج و مرج و بی انضباتی جامعه رو فرا میگیره ... لطفاً به فکر نان شب مردم باشید..به فکر رفاه مردم و جوانان باشید.... شما اگر توانستید در جامعه دروغ و ریا رو ازبین ببرید همه این مسائلی که فرمودید با گذشت زمان حل خواهد شد ... تا به اینجا رییس جمهور محترم خوب عمل کردند لطفاً بگذارید ادامه بدهند ... به امید روزی که در ایران دروغ.دزدی و فساد ریشه کن شود...
  • DE ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 2
    اکثریت زنان در جامعه ایران نرمال هستند اون دسته که خیلی آزاد و بی پروا و راحت هستند از طبقات مرفه و با نفوذ و مشهور و خواص جامعه هستند که الگو نوجوانان شده اند اما مساله مهم مملکت ما حجاب نیست امروز مسائل سیاسی _ امنیتی و اقتصادی قبل از امنیت روانی _ اخلاقی و فرهنگی اهمیت دارد با توجه به شرایط خطرناک و شکننده سیاسی و جنگی جهان امروز و موقعیت حساس ایران مهمتره!
  • جلال IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    جناب حاج آقای علم الهدی الان در کشور دو گروه بد حجاب و ... هست یکی از پول داری یکی هم از بی پولی
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 1
    کلا این آقا ک میخواد سیلی بزنه مشکل روانی داره اول خودت رو درمان کن بعد بی حجابی خخخخخخ
  • ناشناس IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    4 0
    متاسفم برای این طرزفکر،قصددرگیرکردن مردم بایکدیگررودارید،می‌دانم چاپ نمیکنید،ماننددفعه پیش!!
  • خالد AE ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 1
    من هم از بی حجابی ناراحتم ولی از بی حجابی موضوع مهم تری داریم مردم دارند از تنگدستی می گیرند اکنون باید همه درمورد بی پولی و تنگ دستی مردم گفت و من کنند نه حجاب