جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
۱ نفر

ساختمان پلاسکو امروز پس از گذشت دو سال از شروع ساخت و ساز به بهره‌برداری رسید.

پلاسكو 1400

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ساختمان جدید پلاسکو امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، رئیس سازمان انرژی اتمی و شهردار تهران به بهره برداری رسید.

ساختمان پلاسکو به‌عنوان یک مرکز تجاری ۱۷ طبقه با اسکلتِ فلزی که در سال ۱۳۴۱ گشایش یافته بود، یکی از مهم‌ترین کانون‌های تولید و فروش پوشاک در تهران بود.

این ساختمان در روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ دچار آتش‌سوزی شد و ۵۶۰ واحد تجاری در آن از بین رفت. ساختمان پلاسکو پس از ۳.۵ ساعت سوختن، فروریخت و شماری از آتش‌نشان در حال مهار آتش‌سوزی در بیرون و درون ساختمان بودند که متاسفانه جان باختند.

از سال ۹۹ بنیاد مستضعفان مسئولیت ساخت این پروژه را برعهده گرفته بود.

تصاویر | رونمایی از پلاسکوی جدید

کد خبر 663248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    2 1
    پس می شود ساختمان به این بزرگی را در بیست وچهار ماه ساخت !! چطور نمی شود بزرک راه تهران شمال "باستانی ترین پروژه در دست اجرا ی جهان " را در طول 43 سال تمام کرد ؟ به پاسخ درست جایزه داده می شود!
    • فقط خدا IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 0
      دوست عزیز ساختمانی که از بین رفته و کارگران زیادی نان آور خانواده بودند کار خود را از دست دادن خدا وکیلی اولویت با این ساخت و ساز است یا فرمایش جنابعالی ....
  • شهروند IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    2 0
    من شنبه دوم اسفند 1395 بنا به ذات کاری در محل بودم به چشم عمق فاجعه را دیدم و لمس کردم دخترم در بیمارستان بدنیا آمد من محل خدمت بودم نتونستم خودمو برسونم بیمارستان فداکاری خیلی از مردم و گرو ه های نجاتی را دیدم. (من آتش نشان/ اورژانس و پلیس ... نیستم ) من یک نیروی خدماتی ساده هستم.