دولت انگلیس رومن آبراموویچ، صاحب باشگاه فوتبال چلسی و شش نفر از دیگر از ثروتمندترین و بانفوذترین اُلیگارش‌ها روسیه را تحریم و سرمایه‌هایشان را مسدود کرد.

Abramovich

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌اش در این باره به امتیازات ویژه‌ای که آبراموویچ از کرملین دریافت کرده و نقش او از طریق روابط تجاری‌اش در بحران اوکراین اشاره کرده است.

بر اساس بیانیه، آبراموویچ سهامدار عمده یک شرکت تولید فولاد و معدنکاری به نام Evraz PLC است که ممکن است فولاد ضدزنگ برای تولید تانک در اختیار ارتش روسیه قرار داده باشد.

بر اساس این تحریم، سرمایه‌های آبراموویچ در انگلیس مسدود  و او همچنین مشمول ممنوعیت تبادلات بانکی و مسافرت قرار می‌گیرد.

سایر اُلیگارش‌های روسی که روز پنجشنبه تحریم شدند، شامل ایگور سچین، اولگ دریپاسکا، آندری کوستین، آلکسی میلیر، نیکولای توکارف و دیمیتری لبدف هستند.

وزارت خارجه انگلیس می‌گوید دریپاسکا زمانی همکار تجاری آبراموویچ بود، سچین «دست راست» ولادیمیر پوتین بوده است و کوستین، میلر، توکارف و لبدف جزء «حلقه نزدیکان» رئیس‌جمهور روسیه هستند.

تحریم‌های آبراموویچ پیامدهای عمده‌ای برای باشگاه فوتبال چلسی خواهد داشت. نادین دوریس، وزیر فرهنگ انگلیس گفت مجوز ویژه‌ای برای ادامه بازی‌های این تیم و پرداخت حقوق کارکنان آن صادر شده است و خریداران بلیط می‌تواند در مسابقه‌های آن شرکت کنند، اما آمبراوویچ از منافع مالکیت باشگاه محروم می‌شود.

در همین زمینه:

کد خبر 663163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha