«چیو کو چنگ» وزیر دفاع چین تایپه گفته است که اگر پکن بخواهد تهاجمی شبیه به روسیه انجام دهد، هم چین و هم تایوان بهای سنگینی را خواهند پرداخت.

وزیر دفاع چین تایپه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، چیو در گفت‌وگو با خبرنگاران پیش از جلسه پارلمان تایوان برای بحث در مورد حمله روسیه به اوکراین گفت که در صورت وقوع جنگ، صادقانه بگویم، همه بدبخت خواهند شد، حتی برای آنهایی که پیروز شده‌اند.»

او افزود: «ما با آرامش شاهد تحولات بوده و بر همین اساس در حال آماده شدن هستیم.»

حمله روسیه به اوکراین دوباره زنگ خطری را در تایوان ایجاد کرده که آنها ممکن است با سناریوی مشابهی روبرو شوند.

چین تایپه خود را یک کشور مستقل با دولت مجزا می‌بیند، اما چین مدت‌هاست که این کشور را  به‌عنوان یک استان جدا شده در نظر می‌گیرد و قول داده است که روزی آن را پس بگیرد.

هفته گذشته عبارت «اوکراین امروز، تایوان فردا!» شبکه‌های اجتماعی چین تایپه را پر کرده بود، اما دولت تایوان قاطعانه مقایسه با اوکراین را کم اهمیت جلوه داده است.

در حالی که مقامات سطح هوشیاری خود را افزایش دادند، «تسای اینگ ون» رئیس‌جمهوری چین تایپه اظهار داشته است که تفاوت‌های اساسی در درگیری‌های ژئوپلیتیکی، از جمله مانع جغرافیایی تنگه تایوان بین جزیره و چین وجود دارد.

کد خبر 663082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 5
    خب چه اشکال داره همیشه که نمیشه خوشگذرانی کرد یه مدت هم شماها و اوکراینیها بدبخت بشید.مگه قراره همیشه مسلمونا رو بدبخت کنن.
  • محمد IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    9 2
    فعلا که روسیه تو گل گیر کرده.