فیلمنامه «آینه» نوشته سیروس همتی در ۶۴ صفحه رقعی از سوی انتشارات کتاب نیستان راهی بازار نشر شد.

سیروس همتی

 به گزارش همشهری آنلاین، «آینه» تازه‌ترین اثر سیروس همتی، فیلم‌نامه‌ای است کوتاه که در قالب داستانی حادثه‌ای و جنایی پلیسی. داستان با حضور دو بازپرس اداره آگاهی در محل وقوع یک جنایت در ساختمانی مشهور به آینه شروع می‌شود.

در خانه زنی تنها که ظاهراً معلم اخلاق بسیاری از اهالی محل و شهر وقوع داستان نیز هست، قتلی رخ داده. جوانی از پنجره خانه به پایین پرت شده و در نگاه اول به نظر می‌رسد که این اتفاق به خاطر یک حادثه در آن خانه رخ داده، اما بازپرس شکاک و نکته سنج این داستان رفته رفته گره از این ماجرا باز می‌کند و قاتل خودش را نشان می‌دهد.

سیروس همتی در سال‌های اخیر بیشتر با بازیگری و کارگردانی تئاتر شناخته شده. او که به تازگی با بازی در سریال طنز «نیسان آبی» نیز بار دیگر چهره‌ای متفاوت از خود نشان داده است، با نگارش این فیلمنامه هرچند کوتاه یکی دیگر از توانایی‌های خود را نشان داده است.

کتاب بازیگر «نیسان آبی» منتشر شد

«آینه» داستانی خوش‌ساخت و پر هیجان دارد. داستانی که به اصول قصه‌پردازی و شخصیت‌پردازی وفادار است و پیرنگ یک اثر داستانی جنایی را به خوبی در خود منعکس کرده است. طنازی‌های زبانی همتی به ویژه زمانی که از ظرفیت‌های زبان آذری نیز برای ایجاد آن بهره می‌برد، در کنار خلق تیپ‌های مختلف شخصیتی در طول فیلمنامه و مواجهه جدی و در عین حال طنز آمیز بازپرس با آنها بخشی از جذابیت‌هایی است که همتی در این اثر ایجاد کرده است.

با این نگاه «آینه» برای علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی یک کلاس آموزشی کوتاه برای آشنایی با ظرفیت‌های زبانی و کلامی و نیز هنر موقعیت و شخصیت و تیپ‌سازی در فیلمنامه به زبان ساده و روان است.

از سیروس همتی پیش از این و در قالب نمایشنامه، کتاب‌های «هفت کوتوله» و «تمساح»، «ایست تردست»، «مزا مزا»، «سه سه»، «ریحانه» و همچنین فیلمنامه «گل‌سر» و مجموعه داستان «ننه‌کاراته» منتشر شده است.

کد خبر 663034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha