جمعه ۵ آبان ۱۳۸۵ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل منتخب سازمان ملل متحد به پکن پایتخت چین سفر کرده است. او با مقامات چینی، از جمله هوا جینتائو، رییس جمهوری این کشور ملاقات و گفتگو خواهد کرد.

به گزارش بی بی سی دبیرکل منتخب سازمان ملل متحد برای مذاکره پیرامون بحران ناشی از برنامه های هسته ای کره شمالی به پکن سفر کرده است.
بان کی مون وزیر خارجه کره جنوبی که قرار است از اول ماه ژانویه سال آینده سمت دبیرکلی سازمان ملل را بر عهده بگیرد جمعه 27 اکتبر (5 آبان) با مقامات چینی، از جمله هوا جینتائو، رییس جمهوری این کشور ملاقات و گفتگو خواهد کرد.

وی قبلا با مقامات ارشد تعدادی دیگر از کشورها، از جمله وزیران خارجه آمریکا و ژاپن، در باره همین موضوع مذاکره کرده است.

آقای بان، که جانشین کوفی عنان در سازمان ملل می شود، گفته است که در نظر دارد فعالانه برای کاهش تنش در شبه جزیره کره تلاش کند.

وی افزوده است که برای این منظور، نماینده ویژه ای را از سوی سازمان ملل متحد منصوب خواهد کرد.

به گفته خبرنگاران، انتظار می رود محور اصلی مذاکرات آقای بان در سفر کنونی به پکن نحوه اجرای قطعنامه تحریم بین المللی کره شمالی توسط دو کشور چین و کره جنوبی باشد.

در پی آزمایش اتمی کره شمالی در اوایل ماه جاری، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای شامل تحریم های بین المللی این کشور را به تصویب رساند.

چین، که با کره شمالی روابطی دوستانه دارد، نگران آن است که سختگیری در اجرای این تحریم ها باعث سقوط اقتصاد کره شمالی شود و واکنش غیرقابل پیش بینی رهبری این کشور و بی ثباتی منطقه را در پی داشته باشد.

 

کد خبر 6627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز