هشت مارچ از سال ۱۹۷۵ توسط سازمان ملل به عنوان روز زن نامگذاری شد. به همین مناسبت گوگل، دودلی منتشر کرده که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

روز جهاني زن

به گزارش همشهری آنلاین، روز جهانی زن مصادف با هشتم مارچ، برای زنان کشورهای مختلف و فعالان اجتماعی از ابعاد مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرد. گوگل امسال با نگاهی به زندگی روزمره زنان مختلف دودلی را طراحی و منتشر کرده که به سرعت مورد توجه قرار گرفت. این انیمیشن جذاب با نگاهی اجمالی به زندگی روزمره زنان در فرهنگ‌های مختلف، نشان می‌دهد که چگونه زنان برای خود، خانواده و جوامع خود ظاهر می‌شوند. 

مدیر هنری گوگل، توکا مر، که امسال مسئولیت اجرای دودل روز زن را برعهده داشته گفت امیدوار است دنیا با تماشای این انیمیشن به ارزشمندی زنان به خاطر هر کاری که در حال حاضر انجام می‌دهند آگاه شوند. شستن ظروف، نگه داشتن فرزندان کار در بیرون از منزل، رسیدگی به باغچه و مراقبت از خود و دیگران همگی اموری ابتدایی هستند که در میانه همه گیری، کارهای بزرگی بودند.

شعار امسال سازمان ملل برای روز جهانی زن «برابری جنسیتی امروز برای فردایی پایدار» است. برای دیدن این اسلاید انیمیشن کلیک کنید:

گوگل دودل به چه معناست؟

لغت انگلیسی doodle به معنای نقاشی‌های زیر دستی و بی‌هدف است که به هنگامی که حواس فرد جای دیگری است (مثلا با تلفن صحبت می‌کند یا سر کلاس درس است) بر روی تکه کاغذ رسم می‌کند. 

امروزه این عمل به هنری تبدیل شده به نام دودلینگ. به علاوه دودل‌ها تغییرات بامزه، شگفت‌آور و بعضا فی البداهه‌ای هستند که در لوگو گوگل اعمال می‌شوند تا تعطیلات، سالگردها، و زندگی هنرمندان مشهور، پیشرو و دانشمندان را گرامی بدارند. شرکت google نیز از این نوع روش در لوگوی خود استفاده می‌کند که اصطلاحا به آن گوگِل دودل ( google doodle ) گفته می‌شود.

کد خبر 662563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha