مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رایزنی‌های معمول در جریان مذاکرات، امشب سفری کوتاه به تهران خواهد داشت، ولی جلسات کارشناسی و رایزنی‌های غیررسمی در وین همچنان ادامه دارد.

باقری در وین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رایزنی‌های معمول در جریان مذاکرات، امشب (دوشنبه) سفری کوتاه به تهران خواهد داشت. 

گفتنی است جلسات کارشناسی و رایزنی‌های غیررسمی در وین همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و مذاکرات در وین کماکان در جریان است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز هم در نشست هفتگی با خبرنگاران بار دیگر با بیان این‌که هیچ زمانی را به عنوان ضرب الأجل نه می‌پذیریم و نه به آن نگاه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مسیر بازگشت آمریکا به برجام یک شبه نخواهد بود. 

خطیب‌زاده همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص بازگشت مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی و این‌که آیا برنامه‌ای برای بازگشت هیأت ایران از وین وجود دارد هم گفت: مذاکرات در وین در جریان است و اتفاقا در هفته‌ای که گذشت در حوزه پادمانی و در موضوعات دیگر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. نه نیازی می‌بینم و نه در این مرحله خبری دارم که هیأت‌ها بخواهند وین را ترک کنند به ویژه هیأت ایران. ما در آن جا هستیم که به نتیجه برسد در چارچوب دستورالعمل‌هایی که داریم. 

لازم به ذکر است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود اظهار داشت: ما با جدیت برای رسیدن به توافقی خوب و قوی در وین تلاش می‌کنیم. تاکنون پیشرفت‌های خوبی به دست آمده، اما با وجود پیشرفت‌های حاصله، برخی از مسائل هنوز در وین حل و فصل نشده که نیازمند تصمیم سیاسی طرف غربی است. 

کد خبر 662499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • GB ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    18 1
    آقای عبداللهیان نگفت رفیق لاوروف سنگ اندازی نکن
  • ناشناس IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    30 2
    وقتی همه اموراتمان رابه روسیه موذی بسپاریم پیروزی درکارنخواهدبود
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    24 0
    برجام شده معضل برای کشور این همه هزینه که برای برجام مبشود ؟؟؟
  • مسعود IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    29 5
    ونزوئلا عاقل تر از ما بود و با حذف تحریم ها نجات پیدا کرد ولی ما منتظر پوتین هستیم خدا رحمت کنه امام خمینی ره فرمودند شرق . غرب دولبه قیچی هستندانشاالله عاقل باشیم
  • عباس IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    18 3
    اخبار رسمی چیزی گفته نمی شود ولی غیر رسمی خبرهای نگران کننده ای می رسد باید مردم را در جریان گذاشت.
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      6 0
      مثال شرق و غرب اینکه لبه دو قیچی اند مربوط به شهید مطهری است خدا کمک کنه
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    16 0
    ۶ماهه میگین برجام مثبت بود یکدفعه کارخونه خودروسازی قیمتها را ۲۰درصد افزایش میدهد چند روز بعد میگویید مثبت بود کالاها را ۴۰درصد افزایش قیمت میدهید و چند روز بعد میگویی مثبت بود مالیات را برای مردم رقم میزنید دوباره میگویید مثبت بود ارز ۴۲۰۰را حذف میکنید و بعد از چند ماه میگویید مثبت بود مسکن را گران میکنید خب حالا ما فهمیدیم برجامی در کار نیست اگر در کار بود پس این چه بلاییه که سر مردم در می آورید؟
  • اهورا IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    8 1
    دشمن دشمنه حالا اگه دوستت باشه انقلابی عمل کنید منافع ملت نسپارید دست روسیه مردم زیر بار تحریم له شدن بخدا روسیه دوست مانیست نخواهد شد
    • فانی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      درسته افرین
  • علی GB ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    7 15
    روحانی خائن رفت و همه چی اصولی پیش میره. روسیه هم ابر قدرت منطقیه و ضرری برای کسی نداره. امریکا ابر قدرت شیطانیه و جز ضرر چیزی نداره
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    12 5
    خوش بگذره همیشه درسفر ن
  • ناشناس IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    14 0
    کلاه سرتون نره که دیگه تمام .روسیه بد ذات.اگر به غرب اعتماد ندارید یادمون باشه شرق از غرب بدتره
  • علی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    6 2
    مردم را در جریان رون مذاکرات قراردهید نه مثل تیم مداکره کننده قبلی مردم تا اخر هم نفهمند چی شد و چی از اب درامد
  • حسبن IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    4 1
    انگلیس از امریکا بدتر امریکا از انگلیس بدتر شوروی از هر دوی این ها بدتر امام خمینی .تاریخ معلم انسان هاست
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    4 0
    تورا خدا بهفکر مردم وهموطن خودمان باشید وروسیه فقط به فکر ومنافع خودش هست چه غلطی چین وروسیه برای کشور ما کرده فقط کشور گشایی میکنه پوتین موذی ومکار دستش به خون مردم بی گناه الوده هست شرق بدتر ازغرب
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    5 0
    روسیه پلید هیچ وقت نمی گذارد ما اب خوش از گلویمان پایین برود