دیدار استقلال و گل گهر سیرجان یکی از جنجالی ترین بازی لیگ از ابتدای فصل تاکنون بود. در این بازی ۳ پنالتی اعلام شدکه با نظرات متفاوتی مواجه شد.

استقلال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه در این خصوص کارشناسان داوری دیدگاه‌ خود را در خصوص سه صحنه پنالتی ابراز کردند؛ با این توضیح که حسین عسگری و نوذر رودنیل علاوه بر سه صحنه پنالتی، تاکید کردند که سرمربی و مربی استقلال در نیمه نخست باید با کارت قرمز مواجه شوند. همچنین نوید مظفری، قضاوت حیدری را «بهترین داوری این فصل لیگ برتر» قلمداد کرد.

برخورد توپ با محمد دانشگر در محوطه جریمه (دقیقه ۴۲: ارسال سعید صادقی با ضربه سر بازیکنان خودی همراه شد و به دانشگر برخورد کرد)

ابراهیم میرزابیگی: توپ ارسالی از کرنر را مدافع استقلال با دست کنترل کرد که پنالتی گرفته شده از طرف داور مسابقه درست بود و مشکلی نداشت.
نوید مظفری: پنالتی کاملا درست بود.
حسین عسگری: بازیکنان گل گهر اعتقاد به خطای هند داشتند اما در صحنه‌های تلویزیونی خطای هند واضح نشان داده نشد اما روزبه چشمی با دست بازیکن گل گهر را هل داد و پنالتی بدرستی اعلام شد.
حیدر سلیمانی: مدافع استقلال توپ را با دست زد اما چون موقعیت آشکار گل نیست، جریمه در حد پنالتی کافی بود.
نوذر رودنیل: دانشگر با دست زیر توپ زد و زاویه آقای حیدری‌ عالی بود و به‌درستی پنالتی اعلام شد.
غلامرضا جباری: از این زاویه‌ای که ما در تلویزیون دیدیم چیزی مشخص نیست و بر اساس این زاویه نمی‌توان اظهار نظر کرد.
هادی دزفولی: بازیکن استقلال بازیکن گل گهر را هل داد و به‌درستی پنالتی اعلام شد.


 برخورد محسن فروزان با یامگا (دقیقه ۴۵+۲: یامگا در حالی‌که توپ را از دروازه‌بان گل گهر رد کرد، در موقعیت تک به تک با او برخورد داشت و هر دو روی زمین افتادند)

ابراهیم میرزابیگی: دروازه‌بان گل‌گهر بازیکن استقلال را با خطا متوقف کرد و پنالتی که توسط داور گرفته شد، درست بود و مشکلی نداشت.
نوید مظفری: پنالتی کاملا درست اعلام شد.
حسین عسگری: خطا کاملا واضح بود. مهاجم استقلال پا به توپ به محوطه جریمه آمد و قصد داشت از دروازه‌بان عبور کند اما دروازه‌بان با سرعت و بی ملاحظگی با مهاجم برخورد و او را سرنگون کرد و پنالتی به‌درستی اعلام شد.
حیدر سلیمانی: وقتی مهاجم استقلال توپ را  از دروازه‌بان گل گهر رد کرد، فروزان اجازه نداد به حرکتش ادامه بدهد و پای او را زد. پنالتی درست است.
نوذر رودنیل: دروازه‌بان پای مهاجم استقلال را زد و پنالتی به‌درستی اعلام شد.
غلامرضا جباری: تصمیم داور مبنی بر اعلام پنالتی به سود تیم استقلال و کارت زرد به دروازه‌بان گل گهر درست بود.
هادی دزفولی: دروازه‌بان گل گهر روی مهاجم استقلال خطا کرد و اعلام پنالتی در این صحنه درست بود.


شوت سعید مهری و برخورد با بازیکن گل گهر (دقیقه ۸۵: سعید مهری از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد و توپ به بازیکن گل گهر خورد)

ابراهیم میرزابیگی: توپی که بازیکنان استقلال به طرف بازیکنان گل گهر شوت کردند در راه بازیکن گل گهر با دست لمس کرد و دست در حالت غیرطبیعی بود و پنالتی درست گرفته شد.
نوید مظفری: پنالتی به درستی اعلام شد چون بازیکن دست را در حالت غیرطبیعی قرار داده و دست بدنش را بزرگ کرده است.
حسین عسگری: به هیچ عنوان پنالتی نبود و دست بازیکن در حالت طبیعی بود و تلاش می‌کرد که توپ به دستش برخورد نکند و در حال کشیدن دستش به سمت عقب بود. ‌ اگر بازیکن قصد زدن توپ را داشت، دستش را به سمت توپ می‌برد اما این بازیکن دستش را از توپ دور می‌کند. تعجب می‌کنم که چرا آقای حیدری که جایگیری بسیار خوبی داشت، در این صحنه با کمک داور که اصلا زاویه خوبی نداشت مشورت کرد.
حیدر سلیمانی:  تصمیم داور درست بود، توپ به دست مدافع گل گهر برخورد کرد و این برخورد حتی باعث شد سرعت توپ هم گرفته شود.
نوذر رودنیل: زمانی باید پنالتی اعلام شود که دست از بدن جدا باشد یا بازیکن از دستش استفاده کند اما بازیکن گل گهر در حال دزدیدن دست است تا توپ به دستش برخورد نکند و بدنش هم در حالت طبیعی بود. نباید پنالتی اعلام می‌شد و ادامه بازی در این صحنه درست بود. داور در این صحنه با کمک داور مشورت کرد در صورتی‌که کمک داور با آن میزان فاصله دید کافی ندارد اما خود آقای بیژن حیدری دید بسیار خوبی داشت.
غلامرضا جباری: خطایی اتفاق نیفتاد و داور به اشتباه پنالتی اعلام کرد؛ بهترین تصمیم در این صحنه ادامه بازی بود.
هادی دزفولی: به نظر من هند نبود و حتی بازیکن گل گهر قصد داشت دستش را بکشد تا توپ به دستش برخورد نکند.

کد خبر 662240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha