وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌های روسیه به توافق هسته‌ای با ایران ارتباطی ندارد و به آن آسیب نمی‌زند.

آمریکا ایران اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا به درخواست جدید مسکو از واشنگتن برای ارائه تضمین کتبی درخصوص حفظ حقوق روسیه در همکاری‌ها و روابط اقتصادی و سرمایه گذاری با ایران در رابطه با برجام واکنش نشان داد.

این سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت که تحریم‌های جدید علیه روسیه نباید تاثیری بر توافق احتمالی جدید با ایران داشته باشد.

وی تصریح کرد: تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه به دلیل حمله آن به اوکراین به برجام مرتبط نیست و نباید هیچ تاثیری بر احیای احتمالی این توافق داشته باشد.

این مقام وزارت امورخارجه آمریکا افزود: ما برای بازگشت به اجرای کامل برجام به تعامل با روسیه ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه با تکیه بر ادعاهای واهی مقامات آمریکایی درباره ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان گفت که روسیه دارای منافع  مشترک برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

کد خبر 662118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • کمال CA ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    21 2
    امروز یک فرصت طلایی برای ایران فراهم شده تا خود را از شر روسیه و رفتار تحقیر آمیز حاکمان آن علیه مردم ایران خلاص کند , جنگ در اروپا و بحران انرژی در جهان آمریکا را به ونزوئلا هم نزدیک کرده است , ایران باید سکان مذاکرات وین را خود در دست بگیرد و با آمریکا مستقیما مذاکره کند , آمریکا در شرایطی است که توافق با ایران برای آن کشور اهمیت حیاتی دارد , هیچ توجیهی برای از دست دادن این فرصت طلایی وجود ندارد, امروز روسیه همان خر لنگی در مسابقه اسب دوانی است که شرط بندی روی آن جز باخت هیچ ارمغانی به همراه نخواهد داشت .
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    14 6
    ببینید این کشوری که سابقه تاریخی۵۰۰ ساله هم ندارد چطور ما را تحقیر میکند
    • ناشناس IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      1 2
      خیلی آدم ساده لوحی هستی واقعا در باره هر چی که میخوای نظر بدی یکم فکر و اندیشه کن بعد بگو آفرین . آخه این آمریکا و غربی که شما ها دارین سنگش رو به سینتون میزنین کجا با صداقت اومده که ما ندیدیم برجام روحانی با اونهمه تبلیغ که کرد یادتون رفته جنایاتشان رو تو اینهمه کشور ندیدین خالی کردن پشت متحداسون رو تو روزهای سختی رو ندیدین و نشنیدین بچه خوب یادت باشه آدم عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه و این هم بگم به همین مسئولین که هنوز امید دارن به برجام آزموده را آزمودن خطاست صفت روباه حیله گری هست و صفت گرگ درندگی غرب و امریکا همیشه به همین سنت و صفت بودند و هستند و خواهند بود با وجدانتون کلاه خودتون رو قاضی کنید بهم کلک بزنیم به خودمون نمیتونیم البته اگه مثل بعضی ها ساده لوح و نا آگاه و خدایی نکرده بی وجدان نباشیم التماس تفکر
  • محمد IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    16 4
    ظاهرا روسیه احساس میکند ایران نوکر آنان هست که چنین وقیحانه در برجام دخالت میکند.
  • ناشناس IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    22 4
    روسیه میخواهد آب راگل آلود کند بنفع خود وبه ضرر مملکت ایران. مسئولین بدانید
  • Arash IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    16 4
    با سلام دعوای آمریکا و شوروی یا روسیه فرقی نداره ظاهرا مثل دعوای زن و شوهر ها میباشد که از قدیم گفتند زن و شوهر دعوا کنند ابله هان باور کنند.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    15 2
    روسیه دیگه تمام شد.یک کشور شکست خورده و اقتصادی ورشکسته و منزوی نباید سرنوشت ایران را به روسیه گره زد
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    12 4
    امروزه بخاطر مشکلاتی که روسیه در اروپا درست کرده بخاطر نفت خیلی از کشورها در معضل قرار میگیرند پس باید الان از شر روسیه خلاص بشیم و مستقیم با کشورآمریکا بشینیم روی میز مذاکره وخودمون بهترین شرایط رو توی این قرارداد بگنجانیم تا تنور داغه باید نون وچسبوند چون دیگه روسیه کارش تمومه تبدیل به یک کشوره ورشکسته و منزوی تبدیل میشه با اون رئیس جمهورسگ بازش
  • ناشناس IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    4 3
    واقعا نمیدونم چی بگم یا عده مزدور مجازی اینجا جمع شده یا نه متاسفانه یه مشت آدم کم سواد و خودداننده و یا نه کسایی که واقعا خودشون رو به خواب زدن اینجا جمع شدن. بابا این غرب و آمریکائی که شما دل بهش بستین دیگه چجوری ثابت کنن که جانی ترین و نامرد ترین دولل دنیا هستند جائی مونده که آنجا دخالت نکنند و خون نریخته باشند آیا دولت و حاکمی بوده که تو روزهای سختی که دل به همینها بسته بودند پشت شون رو نگه داشتن و سقوط نکرده باشند واقعا تاسف انگیزه که چطور یک مشت آدم نمک نشناس خودبین و نادان به دشمنی که پا بر گلوشان گذاشته به چشم دوست میبینند و دوستی که در روزهای سختی کنارمان ماند و هست را به چشم دشمن. التماس تفکر