طرح سامان‌بخشی دستفروشان و انضباط شهری معابر در راستای حفظ کرامت و توجه به معیشت بساط گستران اجرا می شود، اما متاسفانه برای جانمایی دستفروشان بازار چادری بوستان مطهری هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

غرفه بازار

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی: ۲سال و اندی پیش برای ساماندهی بساط گستران و همچنین رفت و آمد آسان‌تر نیروهای امدادی در بازار احسانی، روزبازار چادری در فضایی وسیعی در پارک روبروی آن راه اندازی و اغلب دستفروشان این خیابان در غرفه‌های این بازار ساماندهی شدند. اکنون به گفته غرفه‌داران، طبق تصمیمات مدیران شهری منطقه قرار است این‌روزبازار چادری  جمع‌آوری شود. به همین خاطر غرفه‌داران در گفت و گو با همشهری محله از این موضوع ابراز نگرانی کردند.
یکی از غرفه‌داران این بازار که مشغول فروش شال و کلاه است به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید : «همه سال چشم انتظار بازار شب عید هستیم و برای فروش بیشتر اجناس بیشتری هم خریداری کرده‌ایم تا حداقل با سود کم‌فروش خوبی داشته باشیم، اما اکنون به غرفه دارن اعلام کردند که تا دهم فروردین این غرفه‌ها را تخلیه کنند.نمی‌دانیم اگر این‌ روزبازار تعطیل شود باید برای به دست آوردن یک لقمه نان آواره کدام خیابان و بازار شویم. »


در جست‌وجوی یک لقمه نان


فروشنده میانسال دیگری با شنیدن این خبر منقلب می‌شود و در لاکش فرو می‌رود. او می‌گوید : «نگاه کنید غرفه‌داران این بازار یک یا دو نفر نیستند. ده‌ها نفر از این‌روزبازار خرج و مخارج زندگیشان را تامین می‌کنند.
همچنین برخلاف بازار احسانی خریداران هم اجناس مورد نظرشان را با قیمت مناسب‌تری از غرفه‌داران این بازار چادری تهیه می‌کنند. در واقع از وجود این بازار هم خریداران راضی هستند و هم فروشنده‌ها. حال اگر آن را جمع کنند باید چه کار کنیم.»


در انتظار تصمیم نهایی


به گفته «محمود یاسین» رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه ١٩ این  بازار چادری تا ١٣فروردین از شرکت ساماندهی شهر تهران مجوز فعالیت دارد، اما برای بعداز این تاریخ هنوز هیچ اقدامی تعیین و تکلیف نشده است. همچنین باتوجه به اجرای طرح ساماندهی دستفروشان برای این غرفه‌داران تصمیمی اتخاذ نشده شاید در همین مکان فعلی به فعالیتشان ادامه بدهند یا با غرفه‌داران بازار دیگری تجمیع شوند.»

کد خبر 661899

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha