مرد شماره یک جهان نسبت به پرچم کشورش در اینستاگرام واکنش نشان داد.

دنیل مدودف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از راشاتودی، پس از آن که ستارگان تنیس روسیه و بلاروس توسط فدراسیون بین‌المللی تنیس تحریم شدند، دنیل مدودف مرد شماره یک تنیس جهان پرچم روسیه را از پروفایل اینستاگرام خود حذف کرد. مدودف ۲۶ ساله اخیراً به رتبه یک جهان صعود کرد و به ماه‌ها حضور نواک جوکوویچ در صدر این رده‌بندی پایان داد. اما مدودف مانند هموطنان خود، پس از تحریم روسیه و بلاروس در اوایل هفته جاری توسط فدراسیون بین‌المللی تنیس به دلیل جنگ در اوکراین، اکنون مجبور خواهد شد بدون نام و پرچم کشورش در مسابقات شرکت کند.

فدراسیون‌های تنیس روسیه و بلاروس "تا اطلاع ثانوی" تعلیق شده‌اند، در حالی که تیم‌های دو کشور نمی‌توانند در جام دیویس و جام بیلی ژان کینگ امسال شرکت کنند جایی که فدراسیون تنیس روسیه در هر دو دوره قهرمان شده بود.

هنگامی که از نزدیکان این تنیس‌باز روس در مورد حذف پرچم روسیه پرسیده شد، آن‌ها اعلام کردند که مایل به اظهار نظر در این مورد نیستند.

شمیل تارپیشچف، رییس فدراسیون تنیس روسیه در عین حال گفت که این احتمالاً یک اقدام ضروری بوده است. او در رابطه با این موضوع گفت: من هنوز با دنیل صحبت نکرده‌ام. اما اکنون چنین تحریم‌هایی وجود دارد، کمیته بین‌المللی المپیک استفاده از پرچم روسیه را ممنوع کرده است. حتی در شبکه‌های اجتماعی. بنابراین این یک اقدام ضروری است.

هم‌چنین مدودف مرد شماره یک تنیس جهان پیامی در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد که در آن خواستار "صلح بین کشورها" شد. او نوشت:‌ من می‌خواهم از طرف همه بچه‌های دنیا صحبت کنم. همه آن‌ها رویاهایی دارند، زندگی آن‌ها تازه شروع شده است، تجربیات بسیار خوبی در راه است. هر چیزی که آن‌ها احساس می‌کنند و می‌بینند برای اولین‌بار در زندگی‌شان رخ می‌دهد. به همین دلیل است که من می‌خواهم به خاطر بچه‌ها هم که شده است درخواست صلح در جهان بین کشورها کنم.  بچه‌ها با اعتماد درونی در دنیا به دنیا می‌آیند، آن‌ها به همه چیز بسیار اعتقاد دارند: به مردم، به عشق، به امنیت و عدالت. بیایید با هم باشیم و به آن‌ها نشان دهیم که این درست است، زیرا هر بچه‌ای نباید از رویاپردازی دست بکشد.

کد خبر 661797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha