صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی گفت: توافق در وین بیش از این نمی‌تواند به تعویق بیفتد.

صدراعظم آلمان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «اولاف شولتز» صداعظم آلمان امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ضرب‌الاجل‌های ساختگی طرف‌های غربی مذاکرات وین گفت که «توافق هسته‌ای جدید ایران بیش از این نمی‌تواند به تعویق بیفتد».

شولتز به خبرنگاران گفت: آنچه ما دوست داریم ببینیم این است که توافقی در وین حاصل شود. اکنون زمان تصمیم‌گیری است. این را نباید بیش از این به تعویق انداخت و دیگر نمی‌توان آن را به تعویق انداخت. اکنون زمان آن است که در نهایت به چیزی که نشان‌دهنده یک راه‌حل خوب و معقول است، بله بگوییم.

وی همچنین با اتهام‌پراکنی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، بر تعهد به دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد. صدراعظم آلمان در فلسطین اشغالی گفت: وظیفه ما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، نمی‌دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد، اما متعهد به ممانعت از به خطر افتادن اسرائیل هستیم و بر روی این توافق داریم. 

پیش‌تر رسانه ها از دیدار و گفت‌وگوی امروز صداعظم آلمان با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داده بودند. پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد که دو طرف در این دیدار درباره تحولات مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها در وین، احتمال امضای یک توافق جدید با ایران و همچنین پیامدهای بحران اوکراین بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

طبق این گزارش، قرار بوده که صدراعظم آلمان سفرهای کوتاهی به رام‌الله و اردن نیز داشته باشد؛ اما سفر برنامه‌ریزی‌ شده او به علت تحولات اوکراین و رایزنی درباره اعمال تحریم‌ علیه روسیه محدود شده است.

عرب۴۸ خاطرنشان کرد که سفر شولتز درست پس از آن صورت گرفته است که در پارلمان آلمان در روزهای اخیر یک بودجه دفاعی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار تصویب شده و صبحت از توسعه همکاری با تل‌آویو در زمینه پرنده‌های بدون سرنشین به میان آمده است. تل‌آویو پیشتر نیز اعلام کرده بود که برای خرید سه فروند زیردریایی اتمی از یک شرکت آلمانی قرارداد امضا کرده و قرار است دولت آلمان یک سوم هزینه را بپردازد.

شولتز که شامگاه سه‌شنبه سفر کوتاه خود را به تل‌آویو آغاز کرد، برای اولین بار از زمان انتصابش به عنوان صدراعظم آلمان وارد اراضی اشغالی شده است. بنابر این گزارش، قرار است که اولاف شولتز همچنین با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه این رژیم دیدار و گفت‌وگو کند.

اظهارات شولتز درباره مذاکرات رفع تحریم‌های در وین در حالی بیان شده که دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و قالب‌های مختلف در حال برگزاری است.

رژیم صهیونیستی تاکنون در موارد مختلف درباره این مذاکرات اظهارنظر و مخالفت‌هایی را با آن ابراز کرده است اما به باور کارشناسان، رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان طرفی که باید با اتخاذ تصمیمات سیاسی و بازگشت به برجام، مذاکرات را به نتیجه برساند، متحد استراتژیک هستند و از اختلافات تاکتیکی‌شان برای هم‌افزایی در چارچوب طرح‌های استراتژیک خود استفاده می‌کنند و هر دو خواهان تحمیل توافق بد به ایرانند و در این میان رژیم صهیونیستی نقش پلیس بد را برای افزایش فشار به ایران ایفا می‌کند.

کد خبر 661236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • وحید IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    13 5
    ما به بمب هسته ای رسیدیم در غرب کشور و کویر زیاد خودتونو اذیت نکنید
  • ایلیا IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    7 11
    ما طرفدار معامله دو سر برد هستیم...اگه زیاده خواهی و بدعهدی نکنن و تضمین های لازم رو به ایران بدن،چرا که نه،میتونه خوب باشه....در غیر اینصورت باید از این توافق خارج شد و همه چی رو به اون گره نزد
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    11 2
    رفته از اسرائیل اجازه بگیره تا برجام رو امضا کنه
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    11 11
    بنده نه جنگ طلبم ونه قصد نیت بدی دارم ولی اگر من نماینده ایران باشم به وضوح به طرفهای غربی می فهمانم اگر به برجام بر می گردن چه بهتر در غیر این صورت ایران ناچار است به سمت ساخت سلاح اتمی برود وبه نفع غربی‌هاست که سریع به برجام برگردند
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    15 14
    ایران اتمی شده به قول مالک اشتر برای پیروزی زدن چند شمشیر بیشتر نمانده
  • من IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    7 13
    علت هول کردنشون بی ارتباط به جنگ روسیه و اکراین نیست چون فکر میکنن با قدرت گرفتن روسیه ایران بی نیاز تر از قبل به مذاکره میشه و ممکنه فرصت مذاکزه با ایران رو از دست بدن
  • عبدالوحاب، IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 6
    هر شولتس فقط نظر خودش را گفته ‌،است ‌،در کل واقعییت نداذد،
  • مهدی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    8 8
    هروقت حاکمیت توانست قیمت سیب و پیاز را ثابت نگهدارد . ان وقت ممکنه غرب هم از او حساب ببرد .خیلی از مملکت ها سلاح هسته دارند چکار می توانند بکنند .این ها با اکیب 40 نفری با توپ تشر رفته بودند مذاکره .. حالا تلاش می کنند به حداقلی برسند که نمیشه .
    • BS IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      5 1
      سیب زمینی
  • علی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    14 8
    شاید تا چند سال پیش این نمایش مضحک برجام برای ملت جذابیتی داشت ولی حالا اکثر مردم میدانند که نتیجه این توافق هر چه باشد سودی به حالشان ندارد
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      6 6
      بدنبودتااینکه کدخدا بارایزنی ومشورت شما ازآن خارج شد