مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 17 دسامبر سال 1999، 25 نوامبر هر سال را به عنوان روزجهانی ریشه‌کنی خشونت علیه زنان نامگذاری کرد.

هدف از نامگذاری چنین روزی، جلب حمایت بیشتر دولت‌ها و سازمان‌های غیردولتی از زنان و افزایش آگاهی عمومی در این خصوص می‌باشد.

سال 2007 سازمان ملل در آستانه‌ روز جهانی ریشه‌کنی خشونت علیه زنان، خواستار تلاش کشورها برای حمایت از حقوق زنان شد.

صندوق جمعیت سازمان ملل همراه با دیگر سازمان‌ها در سراسر جهان توجه بیشتری به نقض حقوق بشر معطوف کرده‌اند و توصیه‌هایی از جمله اصلاح قوانین و ایجاد مکان‌های امن برای دختران گریزان از ازدواج‌های اجباری، ارائه کرده‌اند.

خشونت علیه زنان موجب رنجی ناگفته، آسیب به خانواده‌ها طی نسل‌ها  و تحلیل بردن جوامع می‌شود. زنان را از تحقق توان بالقوه‌اشان بازمی‌داد، رشد اقتصادی را محدود و روند توسعه را  کند می‌کند. هنگامی که خشونت علیه زنان مطرح است، هیچ جامعه‌ای متمدن نیست.

بسیاری از این خشونت‌ها نشات گرفته از عقاید پوچ و باطلی است که اکنون به صورت طرز فکری عادی و ریشه‌دار است که بایستی تغییر کند. بیشتر امت‌هاى قدیم معتقد بودند که عبادت و عمل صالح زن در درگاه خداى تعالى پذیرفته نیست، در یونان قدیم زن را پلید و دست ‏پرورده شیطان مى‏دانستند و رومیان و بعضى از یونانیان معتقد بودند که زن داراى نفس مجرد انسانى نیست.

اما آخرین دین آسمانی یعنی دین مبین اسلام  زن را آن طور که هست و بر آن اساسى که آفریده شده، به جهان معرفى کرد. اسلام عقائد و آرائى که مردم در باره زن داشتند و رفتارى که عملا با زن مى‏کردند را بى‌اعتبار کرده و خط بطلان بر آنها کشید.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 66086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز