فیفا و یوفا تصمیم جدیدی درخصوص فوتبال روسیه اتخاذ کردند.

یوفا

به گزارش همشهری‌آنلاین، سایت فیفا با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد تمام فعالیت‌های فوتبالی کشور روسیه در رده ملی و باشگاهی به حالت تعلیق در آمد و این کشور هیچ نماینده‌ای تا اطلاع ثانوی در فوتبال دنیا نخواهد داشت.

در بخشی از این بیانیه آمده است: پس از تصمیمات اولیه اتخاذ شده توسط فیفا و کمیته اجرایی یوفا، بار دیگر تصمیمات جدید برای این موضوع در نظر گرفته شد که به طور کامل اجرایی می‌شود.

طبق این تصمیم، فیفا و یوفا امروز با هم تصمیم گرفتند که همه تیم‌های روسی، اعم از تیم‌های ملی یا تیم‌های باشگاهی، از حضور در مسابقات تا اطلاع ثانوی تعلیق شوند.

این تصمیمات امروز توسط دفتر شورای فیفا و کمیته اجرایی یوفا که بالاترین ارگان‌های تصمیم‌گیری هر دو نهاد هستند به طور فوری گرفته شد.

در بیانیه فیفا آمده است این تصمیم در همبستگی کامل با همه مردم آسیب دیده در اوکراین است. هر دو رئیس جمهور امیدوارند که وضعیت در اوکراین به طور قابل توجهی و به سرعت بهبود یابد تا فوتبال بتواند دوباره عاملی برای اتحاد و صلح بین مردم باشد.

به این ترتیب بازی روسیه برابر لهستان در مقدماتی جام جهانی لغو شد و لهستانی ها برابر برنده بازی سوئیس و چک به میدان خواهند رفت. 

کد خبر 660840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر GB ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    جالبه!! طبق قوائد خودشون ورزشکار هیچ ربطی به سیاست و حکومت نداره. حتی باشگاه های مار ا از لیگ آسیا حذف میکنند چون وابسته به حکومتن. اما کشورهای مورد علاقه اینها مثل اسرائیل وقتی به کشورهای همسایه حمله میکنه و سرزمین های کشورهای همسایه را تصرف و اشغال میکنه فیفا و یوفا سکوت میکنند.
  • حسین IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    هرکس گفت ورزش از سیاست جداست جفت پا برید تو دهنش