وزارت دفاع روسیه از شکنجه نظامیان اسیر شده خود در اوکراین و خوش‌رفتاری با نظامیان اوکراینی که تسلیم نیروهای ارتش روسیه شدند، خبر داد.

جنگ روسیه اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه شبانگاه یکشنبه به وقت تهران اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین در حال آزار و شکنجه نظامیان اسیر روس هستند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت:«ما می‌دانیم که نازی‌های اوکراین با چند سرباز اسیر روس چگونه رفتار می‌کنند و می‌بینیم که آزارها و شکنجه‌ها مانند آزار و شکنجه‌های نازی های آلمان و ماموران پلیس آنهاست.»

وی گفت: «همه چهره‌ها، صداها، شماره تلفن‌ها، مختصات آنها، نشانی‌های آی پی و همچنین مکاتبات نازی‌های اوکراینی که در شکنجه نظامیان ما نقش داشتند در حال ضبط و شناسایی است.»

کوناشنکوف گفت: «این همچنین به رهبران رژیم کی‌یف و مجریان آنها مربوط می‌شود که مستقیماً خواستار شکنجه نظامیان روس در نقض کنوانسیون رفتار با اسیران جنگی هستند.»

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: «همه شما پیدا خواهید شد و به ناچار به شدت مسئول خواهید بود».

او گفت که ارتش روسیه به نوبه خود، به رفتار با شرافت با تمام نیروهای مسلح اوکراین که سلاح های خود را زمین گذاشته اند، ادامه خواهد داد.

کوناشنکوف گفت: «ما درک می‌کنیم که آنها به مردم اوکراین سوگند یاد کردند. همه کسانی که اسلحه را زمین گذاشتند و مقاومت خود را متوقف کردند به آغوش خانواده‌های خود بازگردانده خواهند شد.»

 وزارت دفاع روسیه  همچنین  ارتش اوکراین را به استفاده از سلاح‌های ممنوعه متهم کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کردکه ارتش اوکراین از مهمات فسفری در حومه کی‌یف نزدیک فرودگاه «گوستومل» استفاده می‌کند.

فسفر سفید ماده‌ای است هواسوز که وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد شروع به سوختن می‌کند و دود سفیدی دارد. این ماده با آب خاموش نمی‌شود و همچنان در آب می‌سوزد. اگر این ماده روی اعضای بدن جانداری بریزد، تا عمق بدن را می‌سوزاند و هرگز خاموش نمی‌شود و حتی استخوان را هم می‌سوزاند. این بمب دودی سمی دارد که مشکلات حاد تنفسی در حد خفگی یا سوختن ریه‌ها در فرد را ایجاد می‌کند.

کد خبر 660560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    لعنت برپوتین متجاوزاشغالگر
  • بهزاد IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    هر ارتشی به خانه و زندگی و کشور و هستی و ناموس کشوری دیگرتجاوز کند رفتاری بهتر از این در انتظارش نخواهد بود سوگند آن هم از نوع روسیش ؟ سوگند به کی و چی کمونیست به چه چیزی سوگند میخورد سالمندان ما هنوز بیشرمی های روس متجاوز در مورد خواهران و مادران ما را فراموش نکرده اند .
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    حقشونه، بی غیرتا