شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۴:۲۷
۰ نفر

کبری آجربندیان: آسمان رنگ به رنگ شده بود. سبز، قرمز، آبی، نیلی و... خیلی‌ها در این آسمان رنگی یا کودکی می‌کردند یا خاطرات دوران کودکی را به خاطر می‌آوردند.

همزمان با آغاز هفته تربیت‌بدنی و ورزش، سازمان ورزش شهرداری تهران، یکی از بزرگترین همایش‌های خانوادگی، پایتخت را برگزار کرد، جشنواره بادبادک‌ها.

 جشنواره  بادبادک ها در حالی با استقبال زیاد شهروندان تهرانی برگزار شد که در حاشیه اتوبان تهران - کرج و پارک چیتگر ترافیک زیادی ایجاد شد، اما این مسئله باعث نشد که تهرانی ها خود را به محل پرواز بادبادک ها نرسانند.

به هر حال با رسیدن به محل همایش،  نخستین چیزی که جلب توجه می‌کرد سر نخ‌هایی بود که به دست مردم می‌دیدی اما نمی‌توانستی حدس بزنی که دنباله‌اش در کدام گوشه آسمان است.

ده‌ها دستگاه اتوبوس از مناطق 22‌گانه تهران، شهروندان را از هر قشر و گروه سنی به این محل آورده بودند و سازمان ورزش شهرداری نیز علاوه بر اهدای بادبادک، تمهیداتی از قبیل تهیه بسته‌های غذایی  و تامین آب آشامیدنی مورد نیاز هزاران شهروند حاضر در همایش را مهیا کرده بود تا پس از پایان مراسم، مردم با گذراندن روزی شاد با آرامش و به سهولت به خانه‌هایشان بازگرداند.

دکتر ایازی ،مشاور شهردار  و سخنگوی شهرداری تهران در این مراسم خطاب به مردم تهران  اظهار داشت: «شهرداری تهران با برنامه‌ریزی‌های اصولی همواه در پی ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور و مشارکت حداکثری شهروندان در برنامه‌های مختلف از جمله همایش‌های شاد و مفرح ورزشی و خانوادگی است.»

وی ادامه داد: «از مسئولان تربیت بدنی شهرداری تهران تشکر می‌کنم که با برنامه‌ریزی و تهیه امکانات از قبیل هماهنگی با مناطق جهت ایاب و ذهاب، بسته‌های غذایی، آب آشامیدنی و... فرصت حضور مردم در چنین برنامه‌هایی را فراهم کرده‌اند و با استقبال خوبی که از شهروندان تهرانی دیده‌ام، امیدوارم برحجم چنین برنامه‌هایی نیز افزوده شود، همانگونه که تاکنون نیز گام‌های موثری در راه رشد ورزش همگانی برداشته شده است.»

رجبی معمار، ‌ مدیر شبکه 5 سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز تصریح کرد: «ما سعی خواهیم داشت تا از این پس چنین همایش‌های بزرگی را به طور مستقیم از شبکه 5 سیما پوشش دهیم. این امر نه تنها موجب انعکاس حضور پرشور و گسترده همشهریان خواهد شد بلکه به تقویت انگیزه در دیگر شهروندان تهرانی نیز می‌انجامد.»

 وی همچنین تاکید کرد: «امیدواریم تعامل و همکاری‌های ما و مسئولان سازمان ورزش شهرداری پررنگتر از گذشته شده و از این پس هماهنگی و رابطه تنگاتنگ این سازمان و شبکه 5، موجب افزایش حضور مردم در همایش‌های ورزشی و آگاهی‌دادن به شهروندان درخصوص تبعات و اثرات نیکوی چنین حضوری باشد. بی‌شک شرکت مردم در چنین برنامه‌هایی موجب ارتقای سلامت روحی در زندگی شهرنشینی خواهد بود.».

این نخستین جشنواره بادبادک‌های سازمان ورزش شهرداری در سال 87 بود و همایش‌های دیگر نیز مطابق تقویم ورزشی پیش‌بینی شده است. 

کد خبر 66014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز