مقامات اوکراین می‌گویند موشک‌باران کی‌یف پایتخت این کشور ادامه دارد و آنها دارند آماده تهاجم نیروهای روسی برای سرنگون کردن دولت این کشور می‌شوند.

Ukraine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رو یترز آژیرهای خطر در شهر سه‌ میلیون‌نفری کی‌یف پایتخت اوکراین به صدا در آمده‌اند و برخی از ساکنان در ایستگاه‌های زیرزمینی مترو پناه گرفته‌اند.

مقامات اوکراین می‌گویند در طول شب یک هواپیمای روسی سرنگون شده است و به ساختمانی در شهر اصابت کرده و باعث مجروح شدن هشت نفر شده است.

یک مقام ارشد اوکراینی گفت نیروهای نظامی روسیه روز جمعه به حومه پایتخت اوکراین رسیده‌اند و نیروهای اوکراین با وجود شمار کمترش در چهار جبهه مشغول دفاع از این شهر هستند.

از طرف دیگر شاهدان از شنیده شدن صدای انفجارهای بلند در شهر خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین در نزدیک مرز روسیه و همچنین به صدا در آمدن آژیرهای خطر در شهر لویو در غرب اوکراین در نزدیک مرز لهستان خبر می‌دهند. همچنین جنگ سنگین در اطراف شهر «سومی» در شرق اوکراین در جریان است.

جنگ برای تصرف شهر کی‌یف و شهرهای عمده اوکراین در جریان است| زلنسکی: من هدف شماره یک هستم

زلنسکی: من هدف شماره یک هستم

هزاران نفر از مردم از شهرهای بزرگ اوکراین گریخته‌اند و  بر اساس گزارش‌ها چندین نفر کشته شده‌اند. نیروهای روسی در مسیر حرکت‌شان به سوی کی‌یف نیروگاه هسته‌ای تخریب‌شده چرنوبیل در شمال این شهر را تصرف کرده‌اند. مقامات اوکراین می‌گویند میزان پرتوهای رادیواکتیو در این محل این نیروگاه افزایش یافته است.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت نیروهای روسی به دنبال او هستند، اما او در کی‌یف باقی خواهد ماند.

زلنسکی در یک پیام ویدئویی گفت:‌«دشمن من را به عنوان هدف شماره یکش تعیین کرده است. خانواده من هدف شماره دو هستند. آنها می‌خواهند با نابود کردن رئیس دولت اوکراین را از لحاظ سیاسی نابود کنند.»

حمله روسیه که پس از اعلام جنگ پوتین روز پنجشنبه از زمین، هوا و دریا اغاز شده است، بزرگترین حمله به یک دولت اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم است.

پوتین می‌گوید اوکراین یک کشور غیرمشروع است که از روسیه جدا شده است، اما اوکراینی‌ها می‌گویند هدف روسیه زدودن بیش از هزار سال تاریخ آنها است.

پوتین می‌گوید قصد اشغال نظامی اوکراین را ندارد و فقط می‌خواهد این کشور را خلع‌سلاح و رهبرانش را برکنار کند. اما روشن نیست که او چگونه می‌تواند بدون ادامه حضور نظامی در اوکراین یک دولت طرفدار روسیه در این کشور را بر سر کار نگهدارد.

کد خبر 659829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha