جمعه ۲۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: درگیری هزاران پلیس شهری برزیل و واحدهای امنیتی یونیفرم‌پوش بیش از 30 تن مجروح به جا گذاشت

خبرگزاری آلمان از سائوپائولو گزارش داد، در این درگیری‌ها که پنجشنبه شب (به وقت محلی) در محله ثروتمندنشین کلان‌شهر سائوپائولو روی داد، از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده شد.

واحدهای ویژه پلیس برزیل، گردهمایی همکاران‌شان را پس از ساعت‌ها کشمکش حدود ساعت 21 به وقت محلی بر هم زدند. این درگیری‌ها موجب اغتشاش ترافیکی شد.

پلیس شهری سائوپائولو از یک ماه پیش در اعتصاب به سر می‌برد و بر خواسته خود برای افزایش 15 درصدی دریافتی‌اش تاکید دارد. آنها قصد داشتند روز پنجشنبه در برابر مقر خوزه سرا، فرماندار راهپیمایی کنند، اما نتوانستند به این هدف خود برسند. به گفته منابع بیمارستانی، در میان مجروحان یک فیلمبردار تلویزیونی هم به چشم می‌خورد. با این حال هیچ کس جراحت سنگینی برنداشت.

سرا که سوسیال دموکرات است، عقیده دارد تظاهرکنندگان فقط شامل پلیس شهری نبود، بلکه اتحادیه‌ها و هواداران احزاب مخالف هم در این تظاهرات حضور داشتند که از این گردهمایی قصد «بهره‌برداری سیاسی» داشتند.

سرا گفت: «نمی‌توان در تظاهرات سلاح‌هایی را حمل کرد که برای مقابله با قانون‌شکنان در نظر گرفته شده‌اند. حرکت مسلحانه، غیرقانونی است.»

سخنگوی پلیس‌های شهری این اتهام را رد کرد. اتحادیه CUT اعلام کرد فرماندار به افکار عمومی دروغ می‌گوید و خود، مسوول ناآرامی‌هاست.

کد خبر 65968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز