مدافع ملی پوش ایران در گفت وگو با روزنامه قطری از شرایظ در لیگ این کشور گفته است.

کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین محمد حسین کنعانی زادگان بعد از اخراجش در بازی برابر السد گفت و گویی با روزنامه الوطن انجام داده است.

 * ارزیابی شما از نتایج تیم الاهلی در فصل جاری لیگ ستارگان قطر چیست؟ 

نتایج خوب است اما فکر می‌کنم می‌توانستیم دستاورد بهتری داشته باشیم. در بسیاری از بازی‌ها فرصت پیروزی یا تساوی را از دست دادیم و این به دلیل بدشانسی و عدم تمرکز کافی بود. فوتبال همین است و الاهلی در بسیاری از بازی‌ها مستحق شکست نبود.

 * یعنی از عملکرد الاهلی در این فصل راضی هستید؟ 

از نظر کار گروهی باید بگویم که فوتبال زیبایی را تاکنون انجام دادیم. در واقع با فراز و نشیب‌های هر بازی خودمان را وفق دادیم. بنابراین الاهلی شایستگی حضور کنار تیم‌های مدعی را داشت. شانس در فوتبال وجود دارد  اما در هر حال شما باید تلاش کنید، زیرا مهمترین نکته است. پیروزی همواره بهترین انگیزه برای بازی بعدی است. ما ۳ بازی در لیگ ستارگان قطر پیش‌رو داریم و برای کسب بهترین نتایج و موقعیت خوب در جدول تمرکز می‌کنیم.

 * معتقدید الاهلی شایسته جایگاه بهتری در جدول رده‌بندی لیگ ستارگان بود؟ 

به نظرم نتایج به دست آمده تیم الاهلی در فصل جاری رضایت‌بخش است، هر چند شایسته جایگاه بهتری در جدول بودیم. شروع ما در لیگ خوب بود و نتایج مطلوبی کسب کردیم. این موضوع باعث شد تا حریفان روی ما حساب کنند و پس از مدتی به دلیل فشار بازی‌ها و غیبت برخی بازیکنان به دلیل آسیب‌دیدگی افت کردیم. بدون تردید بازی‌های بعدی سخت‌تر خواهد بود و بازیکنان الاهلی به مسئولیت خود واقف هستند، هر چند باید با این شرایط کنار بیاییم و برای هر بازی راه‌حل داشته باشیم.

 * انتظار شما برای بازی‌های آینده چیست؟ 

تقابل‌های سختی داریم و البته پیش‌بینی نتیجه نیز دشوار است. این در فوتبال طبیعی است. به ویژه اینکه در مورد بازی‌های سرنوشت‌ساز و سخت بخواهید صحبت کنید. همه تیم‌ها برای ورود به جمع تیم‌های بالای جدولی یا فرار از سقوط جاه‌طلبی دارند. بازی‌های باقی مانده یک چالش بزرگ برای الاهلی است و باید در آن پیروز شویم. نتایج خوب همواره به شما اعتماد به نفس و به سمت بهترین‌ها سوق می‌دهد. همه تیم‌ها شایسته احترام هستند و هر تیمی شانس برنده شدن دارد. با همان عزم و هیجان قبلی آماده می‌شویم.

 * ارزیابی کلی شما از سطح فنی لیگ ستارگان قطر چیست؟ 

صادقانه بگویم پیش از ورودم به دوحه انتظار نداشتم این همه پیشرفت را در لیگ ستارگان را ببینم. فکر می‌کنم سطح فنی بازی‌ها خوب است . ما شاهد رقابت‌های قدرتمند و نزدیکی بودیم. این موضوع باعث شد تا سطح فنی لیگ ستارگان بالا باشد. همه تیم‌ها به ویژه پس از قهرمانی قطر در قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تمایل به بهتر شدن دارند. به نظرم قطر یکی از ۳ لیگ برتر منطقه آسیا است.

 *چه نظری درباره قهرمانی زودهنگام السد در لیگ ستارگان قطر دارید؟ 

السد از همان ابتدای فصل سطح فنی عالی به نمایش گذاشت. فکر می‌کنم همه بازی‌ها به  غیر از السد برابر بودند. السد بهترین تیم در قطر و حتی آسیاست، زیرا بهترین امکانات را برای رقابت در سطح داخلی و قاره‌ای دارد.

 * پیوستن شما به الاهلی چگونه بود؟ 

پیش از پیوستن به الاهلی در لیگ ستارگان پیشنهادهای زیادی از اروپا از جمله آلمان داشتم. با این جود بازی در قطر را انتخاب کردم و از آن پشیمان هم نیستم. این موضوع هم را در نظر بگیرید که قطر آماده میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ می‌شود و در کانون توجه است.

 * درباره حوادث بازی اخیر برابر السد و اخراج‌تان صحبت کنید. 

ابتدا می‌خواهم موضوعی را روشن کنم که من با داور بازی برخوردی نداشتم. فقط می‌خواستم به داور بفهمانم که به طور عمدی توپ را با دست لمس نکردم. تلاش کردم تا به داور برسم و موقعیتم را تشریح کنم. مستحق اخراج نبودم و کارت زرد کافی بود. با این وجود برخی همبازیانم مانع این کار شدند و موقعیت مرا نتوانستند درک کنند.

 * یعنی مستحق کارت قرمز نبودید؟ 

بله، داور به من ظلم کرد. مستحق اخراج و کارت قرمز نبودم. اصرار من هم بعد از تماشای فیلم بیشتر شد.

 * نظر شما درباره شکست ۸ بر ۲ الاهلی برابر السد چیست؟ 

مستحق این نتیجه سنگین نبودیم. ما برای جلوگیری از قهرمانی السد و یا به تعویق انداختن آن وارد زمین شدیم. پس از اخراج من روند بازی با وجود تلاش سرمربی و بازیکنان تغییر کرد.

 *‌ آمادگی قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را چگونه می‌بینید؟ 

صادقانه بگویم که قطر اکنون بهترین ورزشگاه‌های جهان را برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ دارد که باشکوه هستند. قطر جهان را مجذوب یک جام جهانی شگفت‌انگیز خواهد کرد.

کد خبر 659514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha