رئیس جمهوری روسیه صبح امروز اعلام کرد که در پاسخ به درخواست رهبران محلی منطقه دونباس، تصمیم به انجام یک عملیات نظامی ویژه را گرفته است.

روسیه اوکراین جنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، شورای فدراسیون (سنای) روسیه روز سه شنبه به اتفاق آرا با درخواست ولادیمیر پوتین در خصوص استفاده از نیروهای مسلح این در خارج از خاک روسیه موافقت کرد. بدین ترتیب، شورای فدراسیون به رئیس جمهوری روسیه اجازه داد تا نیروهای نظامی این کشور را به منظور برقراری صلح و امنیت در منطقه دونباس و جلوگیری از ادامه حملات به غیرنظامیان به دونتسک و لوهانسک (در مناطق جنوب شرقی اوکراین) اعزام کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد رهبران محلی مناطق دونتسک و لوهانسک (در شرق اوکراین) با ارسال نامه‌هایی جداگانه از طرف خود و مردم ساکن منطقه دونباس از رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین درخواست کمک برای دفع تجاوزات نیروهای مسلح اوکراین به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی و افزایش تلفات در میان غیرنظامیان را کردند.

در ادامه می‌توانید آخرین تحولات مربوط به اوکراین را دنبال بفرمایید:

یگان مرزی اوکراین اعلام کرد مناطق مرزی این کشور با حمایت بلاروس مورد حمله روسیه قرار گرفته است.

واکنش انگلیس به حمله نظامی روسیه به اوکراین

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، از حمله روسیه به اوکراین ابراز تاسف کرد. وی روز پنجشنبه در توییتر خود نوشت: «از رویدادهای وحشتناک اوکراین وحشت زده هستم.  وی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین صحبت کرد تا در مورد گام های بعدی صحبت کند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور پوتین با این حمله بی دلیل به اوکراین، مسیر خونریزی و ویرانی را انتخاب کرده است. جانسون گفت: بریتانیا و متحدان ما با قاطعیت پاسخ خواهند داد.‎

ارتش اوکراین: یک هواپیمای روسی در شرق اوکراین را سرنگون کردیم

آژیرها در مجاورت پایتخت اوکراین به صدا در می آیند. وزارت دفاع اوکراین می گوید واحدها، مراکز کنترل نظامی و فرودگاه های اوکراین در شرق این کشور زیر آتش شدید روسیه قرار دارند. ارتش اوکراین می گوید نیروی هوایی در تلاش است تا حمله هوایی روسیه را دفع کند. ارتش اوکراین اعلام کرد که یک هواپیمای روسی را در شرق این کشور سرنگون کرده است. جزئیات بیشتری اعلام نشده است.

روسیه این ادعا را تکذیب کرد.

اردوغان: درگیری نظامی در اوکراین به نفع کسی نیست

دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، شب گذشته در مذاکراتی تلفنی در رابطه با به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک توسط روسیه را تبادل نظر کردند.

در این زمینه، ولادیمیر پوتین از واکنش منفی آمریکا و ناتو و نادیده گرفتن نگرانی‌ها و خواسته‌های مشروع روسیه بود، ابراز تأسف کرد.

اردوغان نیز تاکید کرد که درگیری نظامی در اوکراین به نفع هیچکس نیست.‎

یورش به شهر لویو در شرق اوکراین

خبرگزاری فرانسه هم از یورش به شهر لویو در شرق اوکراین خبر داد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: بلینکن، آستین و دبیرکل ناتو درباره واکنش هماهنگ این ائتلاف به حمله روسیه به اوکراین گفتگو کردند.

رایزنی تلفنی زلنسکی با رهبران آمریکا و انگلیس

ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهوری اوکراین بار دیگر با جو بایدن، همتای آمریکایی خود، گفتگوی تلفنی برقرار کرد. ظاهراً بایدن به وی وعده داده که ایالات متحده از قبل شروع به جمع آوری حمایت بین‌المللی لازم از اوکراین کرده است.

رئیس کاخ سفید "حمله بی دلیل و غیرموجه نیروهای مسلح روسیه به خاک اوکراین " را محکوم کرد.

زلنسکی همچنین با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان نیز گفتگو کرد. جانسون در صفحه توئیتر خود نوشت: «من از رویدادهای وحشتناک اوکراین شوکه شده و با رئیس جمهور

زلنسکی در این باره صحبت کردم تا در خصوص گام‌های بعدی تصمیم بگیریم. بریتانیا و شرکای ما به شدت به اقدام پوتین در حمله بی دلیل به اوکراین پاسخ خواهند داد.»‎

وقوع ۲ انفجار مهیب در ماریوپول

رویترز در خبری فوری اعلام کرد که صدای دو انفجار مهیب در ماریوپول در شرق اوکراین شنیده شده است.

بایدن: تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت که با سران گروه ۷ نشست خواهد داشت و آمریکا و متحدانش تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع خواهند کرد.

بایدن همچنین گفت: رئیس جمهور اوکراین از من خواست تا از رهبران جهان دعوت کنم تا به وضوح در مورد تجاوز آشکار پوتین صحبت کنند و در کنار مردم اوکراین بایستند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما به حمایت و کمک به اوکراین و مردم آن ادامه خواهیم داد.

بایدن همچنین یادآور شد: طی تماسی که با رئیس جمهور اوکراین داشتم، حمله روسیه را محکوم کردم و او را از اقدامات خود در جهت بسیج محکومیت بین‌المللی آگاه کردم.

آتش‌سوزی در فرودگاه شهر خرسون در جنوب اوکراین

خبرگزاری اینترفکس روسیه گزارش داد حملاتی از سوی منطقه لوهانسک در شرق اوکراین به سمت منطقه «شاستیا» که تحت کنترل دولت اوکراین است، صورت گرفته است.

منابع خبری از آتش سوزی فرودگاه نظامی چوگوف در حومه خارکف خبر می‌دهند.

زلنسکی در اوکراین وضعیت نظامی اعلام کرد

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین صبح امروز اعلام کرد که وضعین فوق العاده نظامی در سراسر این کشور برقرار شده است.

زلنسکی در صدد تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت و دفاع ملی این کشور است. این نشست در ارتباط با اعلام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر آغاز عملیات نظامی ویژه برای حفاظت از غیرنظامیان دونباس برگزار می‌شود.‎

زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: روسیه به زیرساخت‌های نظامی اوکراین حمله کرده است.

به صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله هوایی در پایتخت اوکراین

توضیح نماینده روسیه درباره عملیات نظامی: این جنگ نیست

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد صبح امروز در نشست شورای امنیت درباره اوکراین اعلام کر که رویدادهای کنونی در اوکراین را نمی‌توان جنگ نامید، این یک عملیات نظامی ویژه است. این دیپلمات یادآور شد که مقامات روسیه همچنان آماده گفتگو هستند، اما قصد ندارند اجازه کشتار خونین جدید در دونباس را بدهند.‎

حمله نیروهای جدایی طلب دونتسک به مواضع ارتش اوکراین

نیروهای جدایی طلب دونتسک با استفاده از تمام تسلیحات خود به مواضع نیروهای مسلح اوکراین در امتداد کل خط تماس حمله می‌کنند.

توقف فعالیت برخی از فرودگاه‌های جنوب روسیه

فعالیت برخی از فرودگاه‌های جنوب روسیه از جمله کراسنودار، سوچی و آناپا تا نیمه شب ۲۵ فوریه (بامداد جمعه) متوقف شد.

جلسه فوق‌العاده شورای امنیت درباره اوکراین

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ساعاتی پیش برای دومین بار در هفته گذشته در نشستی فوق العاده درباره وضعیت کنونی در اوکراین بحث و گفتگو را آغاز کردند.

روسیه به شهرهای اوکراین حمله نخواهد کرد ‎

وزارت دفاع فدراسیون روسیه دقایقی قبل اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور به شهرهای اوکراین هیج حمله موشکی یا توپخانه‌ای انجام نداده است. وزارت دفاع روسیه اطمینان داده که هیچ خطری جمعیت غیرنظامی این کشور را تهدید نمی کند.

کد خبر 659510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مراد IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    24 14
    آمریکا و جزیره کوچک انگلیس حق ندارند در مورد اشغالگری فک تکون بدن. وقتی سال ۲۰۰۳ عراق رو بیرحمانه و با ارائه دلایل دروغ ، اسلحه های کشتار جمعی ، اشغال کردید ، نظرات جهانی براتون اهمیت داشت؟
    • ناشناس CA ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      2 14
      حواست هست حاجی داری از صدام دفاع می کنی یا اونیکه بهت پول داده اینا رو تکرار کنی بهت نگفته که با حمله ۲۰۰۳ صدام ساقط شد،یا خائنی و می خوای از فردی دفاع کنی که چند صد هزار نفر ایرانی رو شهید و مفقود و مجروح و ... کرد،شایدم ایرانی نیستی!
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      0 1
      اونجا ایران هم با امریکا همکاری داشته برا سقوط صدام جناب
  • مقدس IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    4 7
    خاك بر سر تمام غرب گداها احمق هاى خرفت ببينيد عاقبت غرب پرستى چيزى غير از ذلت و خوارى نيست . امثال خاتمى و چرت كلام و تاجزاده و حجاريان و مجيد انصارى وساير ارازل و اوباش خوب نگاه كنيد تا دير نشده توبه كنيد .
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 30
    روسیه اشغالگری کرده و ایران باید محکوم کند وگرنه بعنوان یک کشور دورو شناخته میشود که عربستان و اسرائیل و امریکا را مجکوم به اشغالگری می کند ولی روسیه را نه
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    14 2
    تصور کنید این بلاها رو سر ایران هم بخواهند بیاورند هر کشوری باید به فکر امنیت خودش باشه طعمه جنگ نشه که یک جنگ آخرالزمانی ویرانگره و پایان خطه و باعث مرگ هزاران انسان بدبخت خواهد شد بعد خاورمیانه حال شرق اروپا!
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    1 1
    روسیه اشغالگری نکرده بلکه دولتی که با کودتای مخملی امریکای جهانخوارروی کارآمده رامیخواهدازبین ببرد
  • طرفدار اوکراین IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 1
    اوکراین در این شرایط تنها مونده و هیچ کشوری کمک نمیکنه ، شهروندان دارن فرار میکنن ، پس چه کسی میخواد دفاع کنه؟ اروپایی ها خیلی نامرد هستن که پشت اوکراین رو خالی کردن . مرگ بر روسیه . مرگ بر پوتین و تمام جنگ افروز ها