مجله نیوزویک به نقل از مقامات آمریکایی می‌نویسد دولت جو بایدن به دولت اوکراین هشدار داده است که حمله تمام‌عیار روسیه به این کشور در ۴۸ ساعت آینده آغاز خواهد شد.

Ukraine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیوزویک از قول یک مقام اطلاعاتی آمریکایی نوشت: «به رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داده شده است بر اساس اطلاعات آمریکا روسیه احتمالا در طول ۴۸ ساعت آینده تهاجم به این کشور را آغاز خواهد کرد.»

نیوزویک به نقل از این مقام آمریکایی نوشت که پروازهای تجسسی هواپیماهای روسی در فضای هوایی اوکراین برای مدت کوتاهی در روز چهارشنبه انجام شده است.

یک منبع نزدیک به دولت زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز دریافت این هشدار از سوی آمریکا را تایید کرده است.

این مقام اطلاعاتی آمریکایی گفته است که بر اساس ارزیابی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) این تهاجم شامل حمله‌های هوایی، استفاده از موشک‌های هدایت‌شونده و حمله زمینی خواهد بود.

نیوزویک می‌نویسد یک مقام دوم اطلاعاتی آمریکا نیز این هشدار را تایید و بر ماهیت فراگیر عملیات نظامی پیش‌بینی‌شده تایید کرده است.

به گفته این مقام اطلاعاتی این تهاجم ته تنها شامل حمله از طرف منطقه «دنباس» تحت تسلط شورشیان طرفدار روسیه در شرق اوکراین بوسیله نیروهایی خواهد بود که مسکو آنها را حافظ صلح نامیده است، بلکه حمله از طرف مرز شمالی اوکراین با بلاروس را هم در برمی‌گیرد که نیروهای روسی اخیرا در آن مشغول انجام مانورهای مشترک نظامی با نیروهای نظامی بلاروس بوده‌اند.

این مقام دوم اطلاعاتی می‌گوید این عملیات شامل شروع یک حمله سایبری و سپس یک حمله زمینی است که احتمالا در شب رخ خواهد داد. البته هر دوی این مقام‌ها تاکید کرده‌اند که بر اساس تحولات روزانه ممکن است تغییراتی در این طرح‌ها ایجاد شود.

در همین حال، روز چهارشنبه اعلام شد که دسترسی به وب‌سایت‌های وزارت دفاع اوکراین، وزارت خارجه اوکراین و چند نهاد دیگر این کشور ظاهرا به علت یک حمله سایبری قطع شده است.

روسیه شرکت در هر حمله سایبری خصمانه را انکار کرده است و واشنگتن را متهم کرده است که درباره احتمال بروز جنگ در اوکراین اغراق می‌کند.

کد خبر 659437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم کابلی IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 2
    این کار روسیه باید توسط مجامع بین الملی محکوم و پاسخ محکم به روسیه داده شود، از دولت مردان عزیز ایران زمین هم میخواهیم ضمن محکومیت این اقدام در کنار دولت و مردم اوکراین باشند. با تشکر
    • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
      0 1
      دقیقا مجامع بین المللی کجا و چه کسانی هستند /میدانی چند سال است خاک یمن به همراه کودکان و زنان به توبره کشیده شده یا سوزاندن انسان زنده در میانمار را دیده ای داعش و جبهه نصره و مابقی متوحشین هم مسلک همین بیخ گوش ایران توسط مجامع بین الملل محکوم شدنند ایا ؟؟و چه کردند این مجامع بین الملل؟؟؟ ایا بهتر نیست معقول بیندیشیم
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 0
    باید سایت هایی که مطالب سیاسی دارند باز باشند و مطالب بی ادبی و بی شخصیتی که نتیجه ان دروغ و حسد خانه مان سوز ه و ظلم است محدود بشود ریشه کن بشه و باید این چیزها حتی در جهان هم محدود بشوند ............به نظرم افراد پرمغز و جوان مرد و ایران جمعه کنند خود اینها سایتهای مناسب را اسمبل کنند و به وزیر ارتباطات بدهند و بقیه اینترنت محدود کنند من همین اوخر می خواستم انمیشن سریال گروه شباب دانلود کنم و وقتی سر چ کردم به یک سایتی در سرچ هام رسیدم که فیلمها مبتذل داشت جالب بدون فیلتر بود و بدون فیلتر شکن باز بود ....حلا این کودکان چه گناهی کردن ...نمیشه از روی شکم بگیم اینترنت را باز بزارند اگر یک نفر در خانه ای بی ادبی کرد باید جلوش گرفت و گرنه اعصاب همه را خورد می کند محدود کردن اینترنت مثل این شده می ترسیم که سایتهای بی ادبانه را محدود کنیم و اینها باعث نابودی اعصاب و باعث هزاران بلا می شوند ........ برای یک بارم که شده در تلویزون و همه یک جنگ تمام عیاری علیه بی ادبی بشود حتی اگر یک نفر بی ادب باشه حقوق ان قطع بشه یا جریمه باشه هم در فیلم و هم در تلویزون رادیو بگند شما چه ح